جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هتل فرودگاه امام(ره) افتتاح می‌شود

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 397004
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: اتمام پروژه‌های اقامتی‌ای که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند در اولویت تکمیل و افتتاح قرار دارند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مسعود سلطانی‌فر شب گذشته (چهارشنبه ۲۶ آذر) با حضور در برنامه «شب آفتابی» تلویزیون گفت: میراث فرهنگی حال خوبی ندارد تغییرات، تلاطم و تغییر سیاست‌های زیادی در سازمان میراث فرهنگی انجام شده است که دودش در چشم خودمان رفته است. ما برنامه ششم توسعه را در سازمان میراث فرهنگی تهیه کرده‌ایم. کار سنگینی بود اسمش را برنامه ۱+۵ گذاشتیم. باید تکلیفمان را در این حوزه مشخص می‌کردیم.

وی افزود: تسهیل صدور ویزای فرودگاهی یکی از کارهای این سازمان است. در این زمینه کارگروهی تشکیل شد. اکنون می‌توانم ادعا کنم که پروسه زمان‌بر صدور ویزای فرودگاهی به کمتر از یک هفته کاری رسیده است.

سلطانی‌فر ادامه داد: ما همچنان با کمبود مراکز اقامتی مواجه هستیم. باید برای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله این کمبودها را جبران کنیم بنابراین اتمام پروژه‌هایی که بیش از ۵۰ درصد کار انجام داده‌اند را در اولویت افتتاح قرار دادیم و برای تکمیل بسیاری از آنها از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کردیم به همین علت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه معرفی شد برخی از این هتل‌ها با کمبود منابع مواجه بودند.

وی گفت: ۱۷ ربیع‌الاول یکی از هتل‌های فرودگاه امام خمینی(ره)‌ افتتاح خواهد شد. در این محدوده قرار است ۲ هتل ۳۰۰ و ۲۲۰ اتاقه افتتاح شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم که تعداد ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگری که در سال ۹۲ داشتیم را افزایش دهیم باید سطح مراکز اقامتیمان را نیز افزایش دهیم بنابراین باید به سمت ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره برویم محاسبه کردیم که می‌بایست تا سال ۲۰۲۰ حدودا سالی ۲۰ تا ۲۵ هتل ساخته شود.

وی افزود: مراکز اقامتی دیگر مانند متل و اماکن ارزان‌قیمت نیز در دستور کار است. ما باید کاری کنیم که در روستاهای گردشگری برای مخاطب خارجی که به دنبال مراکز اقامتی ارزان‌قیمت است چندین اتاق در نظر گرفته شود و برای این دسته از گردشگران مراکز اقامتی ارزان‌قیمت آماده کنیم.

وی گفت: برنامه ارتقا امنیت گردشگران خارجی به تصویب رسیده و دستورالعمل اقدامات هر یک از ارگان‌ها نیز داده شده است.

سلطانی‌فر همچنین درباره صنایع دستی و مشکلات آنها نیز گفت: صنایع دستی یکی از کارهای مهم سازمان میراث فرهنگی است. در برخی از رشته‌های صنایع دستی رتبه اول را از نظر رنگ، طرح، نقشه و بافت داریم منتها مشکل این است که در بحث بازاریابی و فروش محصولات هنرمندان ما با مشکل مواجه هستند باید بتوانیم آثار آنها را به فروش برسانیم. سال‌های گذشته صادرات صنایع دستی بسیار زیاد بود اما در این سال‌ها این صادرات بسیار کم شده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در مورد بیمه هنرمندان نیز به مشکل برخورد کرده‌ایم که قرار است این مشکل نیز حل شود.

وی افزود: بسیاری از کارگاه‌های صنایع دستی در سال‌های گذشته تعطیل شده بودند باید کاری کنیم که دوباره آنها شروع به فعالیت کنند چراکه اگر نفت تمام شد ما باید بتوانیم از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی استفاده بیشتری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *