جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

قرارداد روحانی با وزارت ارتباطات چه بود؟

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 377204
رییس جمهور همزمان با اعطای پروانه و مجوز نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به اپراتورهای کشور، قراردادش با وزارت ارتباطات را رو کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نسل سوم و چهارم ارتباطی که با نام‌های ۳G و LTE در دنیا شناخته می‌شود، با اعطای پروانه و مجوز اولیه به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول رسما وارد کشور شد.

ایرانسل سیزدهم مرداد ماه سال جاری موفق به اخذ مجوز پایلوت برای ارائه خدمات نسل سوم شد و در حالیکه طبق اظهار نظرهای رسمی مقامات دولتی انتظار می‌رفت تنها این اپراتور پروانه رسمی فعالیتش در این نسل را همزمان با هفته دولت دریافت کند اما همراه اول هم از رقابت جا نماند و مجوز اولیه راه‌اندازی این خدمات را گرفت.

موافقت با اعطای مجوز ارائه خدمات در این نسل برای همراه اول از دقیقه ۹۰ هم گذشت و نهایتا مسئولان رگولاتوری در وقت‌های تلف شده به آن رسیدگی کردند زیرا در دعوتنامه پیامکی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات تنها به اعطای مجوز ارتقای پروانه شرکت خدماتی ایرانسل اشاره شده بود.

با این حال در مراسمی که مدیران اپراتورها، معاونان وزیر ارتباطات و شخص وزیر حضور داشتند، کلیپی از صحبت‌های رییس جمهور کشور پخش شد که در نهایت تشویق حضار را به همراه داشت.

حسن روحانی در این کلیپ ضبط شده گفت: قرارداد ما با این وزارتخانه این است که هر چه سریع‌تر به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی برسیم و پهنای باند نه تنها برای منازل و تجارتخانه‌ها بلکه برای موبایلی که در دست مردم است نیز فراهم شود.

وی عنوان کرد: این کار باید با حضور تمامی شرکت‌های بخش خصوصی انجام گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *