شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چند درصد بازار خودرو در قبضه چین است؟

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 424922
عضو انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: سال گذشته ۱۰۵ هزار خودرو وارد کشور شد که ۲۵درصد را نمايندگي هاي رسمي با پوشش گارانتي و خدمات پس از فروش و ۷۵ درصد را نمايندگي هاي غير رسمي وارد كردند که مجموع ارزش آنها ۹۵۰۰ ميليارد تومان بوده است.
به گزارش جهان، عبدالرضا فهيمي در مصاحبه اختصاصي با صدا و سيما افزود: آنچه که درباره خودروهاي چيني در جامعه سوال برانگيز شده ، اين است که به چه علتي چين با اينکه يکي از بزرگترين توليد کنندگان خودرو در جهان است و بيشتر توليداتش در بازار داخلي اش مصرف مي شود ،‌ايران در سال گذشته به بزرگترين بازار صادراتي خودروهاي چيني تبديل شد؟

وي اضافه کرد : چطور مي شود ايران با داشتن سهم يک درصدي توليد خودرو در دنيا به بزرگترين بازار صادراتي خودروهاي چيني تبديل مي شود و اين سوال پيش مي آيد که اگر اين خوروها داراي کيفيت خيلي ايده آل است چرا اين توان رقابتي را در بقيه بازارها با بقيه برند ها ندارد.

فهيمي گفت:‌ از آنجا که برخي قطعات خودروهاي داخلي از چين تامين مي شود اين تصور در برخي از مردم شکل گرفته که اگر قرار است مشابه اصل بخريم اصل خودروي چيني را مي خريم از اين رو اين قدرت براي خودروهاي چيني بوجود آمده است که برندهاي خود را عرضه کند و سال گذشته ۲۵ درصد از واردات خودرو به کشور را واردات خودروي چيني به خود اختصاص داده است.

وي افزود:‌چيني ها هم اکنون حدود ۲۵ ميليون دستگاه خودرو در سال توليد مي کنند و بنا دارند تا سال ۲۰۲۰ ، چهل درصد از سهم بازار خودروي دنيا را به خود اختصاص دهند از اين رو برنامه هايي را در توليد خودرو اغاز کردند اما از نظر کارشناسي، چيني ها راه زيادي دارند تا به برندها و فناوري هاي روز دنيا برسند.

فهيمي گفت: اگر خودروها را به دسته هاي اقتصادي ‌، برند متوسط ، برند مرغوب ، خيلي مرغوب و خودروهاي خيلي لوکس طبقه بندي کنيم خودروهاي چيني در رده خودروهاي اقتصادي گنجانده مي شود و از آنجا که نياز به اين خودروها در بازار احساس مي شود تقاضا براي آن وجود دارد اما بايد جلوي واردات خودروهاي بي کيفيت چيني را گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *