پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

واکنش ایران و عربستان به وقایع صحرای‌سینا

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 404825
پادشاه و ولیعهد عربستان و شیخ الازهر با صدور پیام‌های جداگانه‌ای کشته شدن شماری از سربازان و نظامیان مصری در حمله مرگبار پنجشنبه گذشته به نیروهای ارتش مصر را تسلیت گفتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، گروهک تروریستی «انصار بیت المقدس» که با صدور بیانیه‌ای حمله روز پنجشنبه گذشته به ارتش مصر را بر عهده گرفت، در بیانیه‌ای تکمیلی جزئیات این حادثه را تشریح کرد.

جزئیات عملیات تروریستی علیه ارتش مصر

پایگاه خبری «الیوم السابع»، گزارش داد که بر اساس این بیانیه گروهک تروریستی انصار بیت المقدس که بعد از اعلام وفاداری به ابوبکر بغدادی سرکرده داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده اعتراف کرد که با استفاده از سلاح‌های سنگین حمله‌ای در شهر مرزی شیخ زوید انجام داده که ایست‌های بازرسی ارتش در منطقه الکوره، البوابه، ابوطلیله و اردوگاه نظامی الزهور را مورد هدف دست کم ۶۰ خمپاره قرار داده است.

ایست بازرسی «ولی لافی» در جنوب رفح و یک ایست بازرسی دیگر ارتش مصر در المأسوره مورد هدف خمپاره‌های انصار بیت المقدس قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه سه خودروی بمب‌گذاری شده با ده‌ها تن مواد منفجره گردان ۱۰۱ ارتش مصر در ایست‌های بازرسی در جنوب العریش را هدف قرار داده است.

پیام تسلیت شاه و ولی‌عهد عربستان

از سوی دیگر «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان ضمن محکوم کردن حمله تروریست‌های انصار بیت المقدس به نیروهای ارتش مصر پیام تسلیتی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ارسال کرد.

در همین راستا «مقرن بن عبدالعزیز» ولی‌عهد عربستان نیز به این حادثه واکنش نشان داد و با صدور پیامی کشته شدن شماری از سربازان ارتش مصر را به مردم و رئیس جمهور این کشور تسلیت گفت.

ستاد مشترک ارتش ج.ا. ایران: حمله به ارتش مصر کمک به اسرائیل است

همچنین، سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حملات اخیر به نیروها و مقرهای ارتش مصر در صحرای سینا تاکید کرد: آنهایی که در صحرای سینا به نفرات و مقرهای ارتش مصر حمله می‌کنند و آتش و کشتار راه‌ می‌اندازند هرکس که هستند دانسته یا ندانسته به اسرائیل اشغالگر کمک می‌کنند (جزئیات بیشتر).

شیخ الازهر محکوم کرد

«احمد الطیب» شیخ الازهر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حوادث اعلام کرد که اسلام از این افراد که دست به چنین اقداماتی می‌زنند مبرا است و آنها حکم محارب خدا را دارند.

وی همچنین خواستار برخورد فوری و قاطع با اقدامات تروریستی در این کشور شد و از همه مردم مصر خواست که در برابر حملات تروریست‌ها هوشیار و بیدار باشند.

حملات مرگبار تروریستی در شمال استان سیناء در شمال مصر، که روز پنجشنبه گذشته علیه ارتش مصر انجام شد، دست‌کم ۴۵ کشته بر جای گذاشت.

شبکه خبری الجزیره خبر داده‌ بود که تعداد قربانیان حمله به شمال مصر، به ۴۵ کشته و ۷۴ زخمی نظامی و غیر نظامی رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *