شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۰
به همراه تعدیل نیرو در برخی نهادها صورت می گیرد:

انتقال گسترده دستگاه های اداری از تهران

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 154328
انتقال گسترده دستگاه های اداری از تهران

با تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور درکاگروه انتقال کارکنان دولت از تهران، معاونت دانشجویی وزارت علوم به سمنان، سازمان بنادر به بندرعباس و سازمان حج و زیارت به قم منتقل می شوند. 

به گزارش جهان و براساس مصوبه نمایندگان ویژه رییس جمهور معاونت آموزش ، تحقیقات و فناوری وزارت راه وترابری به همراه پژوهشکده های حمل و نقل، هواشناسی، علمی کاربردی راه وترابری(شهید تفویضی) ،دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری،اداره کل استانداردها و گواهینامه دریانوردی،مرکز تحقیقات سازمان بنادر ودریانوردی، مرکز تحقیقات راه آهن، مرکز آموزش را آهن، مرکز آموزش فنون هوایی، مرکز آموزش هما ،دفتر آموزش ومطالعات اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل ، معاونت آموزش و پژوهش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، موسسه قیر و آسفالت ایران و دفتر برنامه ریزی و آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هماهنگی استانداری اصفهان ظرف یک ماه به فولاد شهر اصفهان منتقل و در ساختمان مخابرات مستقر می شوند. 

چنانچه ظرف دو ماه معاونت آموزش و تحقیقات وزارت راه منتقل نشود ردیف بودجه  اختصاصی این معاونت حذف می شود. 

همچنین براساس این مصوبه سازمان بنادر و دریانوردی می بایست تا بهمن سال جاری به بندر عباس منتقل شود و ساختمانش در اختیار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور قرار گیرد.

در بخش دیگری از این مصوبه آمده است:وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باید زمینه خروج پانصد نفراز کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به روشهای بازنشستگی، بازخریدی و یا انتقال از شهر تهران همچنین انتقال به سایر دستگاههای ارجرایی را فراهم کند.
ضمن اینکه وزارت ارشاد موظف شده نسبت به انتقال سازمانهای حج وزیارت به استان قم نیز اقدام کند. 

وزارت اقتصاد نیز باید فهرست استانهای مناسب برای انتقال سازمان حسابرسی را تهیه کند و سازمان امور مالیاتی نیز باید نیروی انسانی مورد نیاز خود را از محل سهم چهل درصدی کاهش نیروهای ستاد وزارت اقتصاد تامین کند. 

وزارت علوم نیز موظف است نسبت به انتقال معاونت دانشجویی به استان سمنان اقدام کند.
همچنین نهاد ریاست جمهوری موکلف شد نسبت به کاهش چهل درصد کارکنان نهاد و وزارت کشور نیز نسبت به کاهش چهل درصد کارکنان خود در ستاد اقدام کند.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز موظف است نسبت به کاهش چهل درصد نیروی انسانی خود اقدام کند و در صورت نیاز به نیروی متخصص جایگزین با همکاری معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور اقدام کند. 

این مصوبه با شماره ۲۴۰۹۸۵/ت ۴۶۰۶۲ ن و درتاریخ ۲۵/۱۰/۸۹ با امضای محمد رضارحیمی معاون اول رییس جمهور جهت اجرا به دستگاهها ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقدامی متین و قابل تحسین است و فقط به این ترتیب میشود کار را در کشور تقسیم کرد. البته تقویت سیستم مخابرات و اینترنت جهت انجام کارها بدون مراجعه حضوری نیز واجب است.
Iran, Islamic Republic of
برای بعضی از سازمانها این امر بسیار ضروری است از جمله سازمان بنادر و کشتیرانی- اهالی پایتخت زمان عبور از اتوبان مدرس شاهد ساختمانی به شکل کشتی در بهترین اراضی عباس اباد و در بلندی مشرف به اتوبان میباشند و همیشه جای این سئوال مطرح است که مگر در این مکان دریا و یا اقیانوسی وجود دارد که مسئولین این سازمان اینقدر اصرار به حفظ و ایجاد چنین ساختمانهائی دارند ؟! برای نمونه بارها از مسئولین این سازمان سوال شده که حال که قرار است ایران در همه زمینه ها از جمله بخش ترانزیت حرف اول را در منطقه بزند - بفرمایید که یک کشتی 200 هزار تنی برای پهلو گیری به کدام اسکله و بندر در جنوب کشور میتواند مراجعه نماید ؟ که همیشه با سکوت و بی تفاوتی و نگاه پرمعنی از کنار آن گذشته اند. از این بابت کار مثبتی صورت گرفته است .
Iran, Islamic Republic of
کار کارشناسی نشده این آقایان نماینده ! در این کارگروه و در بین این نمایندگان ویژه ! از کارشناسان و یا نمایندگان کارآشنای سیستم اجرایی حج و زیارت کسی بوده است ؟! مطمئناً نه ! چرا که اگر بود با توجه به نوع کار اجرایی سازمان حج و تعامل روزانه و ساعت به ساعت این سازمان با سفارتهای کشور های عربستان و عراق که در تهران مستقر هستند و حمل و نقل هزاران گذرنامه ای که جهت اخذ روادید به سفات عربستان ارجاع می شود و هزاران جلسه و هماهنگی با سازمان های هلال احمر و هواپیمایی ، بیمه و ... که جلسات متعددی با این ارگانها در زمینه فراهم نمودن شرایط اعزام انجام می شود ! آیا می توان به همین سادگی از انتقال این سازمان به نقطه ای که حداقل مسافت آن 2 تا 2 و نیم ساعت می باشد ! صحبت کرد ؟!!!! از سوی دیگر ملاک انتقال باید عقلانی باشد . برای انتقال سازمان بنادر و کشتیرانی به بندر عباس ، دلیل این کار مشخص است و شرایط و موضوع کاری ملاک عمل است . در خصوص سازمان حج و زیارت با عنایت به اینکه حداقل دو/سوم زائرین اعزامی به عمره و حج و سوریه با توجه به جمعیت تهران ، از استان تهران اعزام می شوند بنابراین پایگاه اصلی این سازمان و مرکز تصمیم گیری آن بایستی حتماً در تهران باشد ! و صرف اینکه مسئله فرهنکی است ملاک انتقال به پایگاه و شهر فرهنگی قم نمیتواند ملاک عمل قرار گیرد .( خواهشاً درج نمایید و نمایش دهید و این عین واقعیت است .
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
این شعار اشتغال زایی در سال بعد پس چی میشه؟
البته باید بگن برای چه کسانی و چطوری ایجاد شغل می شه
Iran, Islamic Republic of
1- چنانچه ظرف دو ماه معاونت آموزش و تحقیقات وزارت راه منتقل نشود ردیف بودجه اختصاصی این معاونت حذف می شود.
رديف بودجه جزء مسندات قانوني بودجه است. نمايندگان ويژه نمي توانند قانون را حذف كنند.
2- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز موظف است نسبت به کاهش چهل درصد نیروی انسانی خود اقدام کند و در صورت نیاز به نیروی متخصص جایگزین با همکاری معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور اقدام کند.
رفتار غیرکارشناسی جز اين است؟؟
جالب است که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور موظف است نسبت به کاهش چهل درصد نیروی انسانی خود اقدام کند و در صورت نیاز به نیروی متخصص جایگزین با همکاری معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور اقدام کند!!!!!اگر باید کاهش دهد این راه فرار برای چیست؟؟؟
Switzerland
با سلام

لطفا مرقوم بفرمایید کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکتهای اقماری آن نیز باید به بندر عباس منتقل شوند. کشتیرانی سازمانی جدا از سازمان بنادر و وابسته به وزارت بازرگانی است و حدود ۶-۷ شرکت اقماری در تهران دارد.

با تشکر

از طرف یک کاپیتان
چرا در تمام دنیا مرسوم است که مرکز یک کشور و یا یک شهر بعنوان پایتخت انتخاب شود؟آیا تجربه بوروکراسی دو قرن گذشته برای کشورها اینچنین است که تمرکز امور کشور داری به این شکل بهتر است؟اگر به صفحات تاریخ هم مراجعه شود این تمرکز در تمام سیستم های حکومتی و کشور داری گذشته های دور نیز وجود داشته است و هم اکنون نیز در تمام دنیا تمرکز دستگاههای حکومتی در مرکز یک کشور می باشد .لذا اگر درست بیاندیشیم نتیجه این انتقال ها جابجایی ادارات ماموریت ها و مراجعات متعدد آینده مسئولان از سایر استانها به مرکز (تهران) لزوم سفر های چند باره مهمانهای خارجی برای ملاقات مسئولان و هزینه های آن ،سردرگمی ارباب رجوع برای انجام امور اداری به چند وزارت خانه و معاونت های آنان در چندین استان همه و همه می تواند توجیه پذیر خروج تنها چند صد هزار نفر از جمعیت تهران باشد؟؟آیا وزن هزینه های مترتب بر دولت و مردم بیش از اینها نیست؟؟آیا بهتر نبود بجای تمرکز بر ارکان اداری مجوز های مربوط به سرمایه گذاری و تسهیلات دولتی در تهران متوقف میشد؟؟و بجای آن تمرکز سرمایه گذاری بر شهرستانها صورت میپذیرفت و همه مهاجران کار که در میادین تهران شب را به صبح می رسانند به شهرهای خود بازمیگشتند ؟لذا از ریاست محترم جمهور و هیئت محترم دولت انتظار می رود طرحی در خصوص توقف مجوز صنایع در تهران ارائه شود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه منتقدین با اصول و روشهای کار علمی فاصله زیاد دارند
Iran, Islamic Republic of
سلام
دير است اما خوب
بهتر نيست تمامي سازمان‌هاي وزارت صنايع و فرهنگ و ارشاد كلا به اصفهان، وزارت بهداشت به شيراز به همراه تبديل شيراز به قطب پزشكي كشور، وزارت علوم كلا به سمنان، و ... منتقل شود؟
خواهش مي‌كنم فكري هم به حال وزارت دفاع بكنيد.
هر روز كه از غرب به شرق تهران مي‌روم حرص وجودم را مي‌تركاند از اين زمين ها و ... و صنايع دفاع كه در پاسداران و نوبنياد و .... جاخوش كرده و نفس تهران را گرفته است.
من كارمند وزارت دفاع هستم.
هر جا بگويند مي‌روم.
نيروي هوائي كه پيروزي را تركانده
شرق بزرگراه اسبدواني هم كه ..
عباس آباد را نگو كه كارخانه ارتش چه كار مي‌كند؟
فقط از حرف به عمل برسيد
عمل!