جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

رونمایی از هواپیمای خلبان خودکار در ایران

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 410620
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: هواپیمای خلبان خودکار توسط دانشجویان این دانشگاه در دست ساخت است و به زودی رونمایی می‌شود.
به گزارش جهان، الهه اسماعیلی امروز در گفت‌و گو با فارس، با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند طی یکسال گذشته در زمینه اختراعات و نوآوری دستاوردهای خوبی داشته است، اظهار داشت: بهمن‌ماه امسال هواپیما فوق سبک «علمدار آسمان» در بیرجند ساخته و با کاربرد نظامی در این دانشگاه رونمایی شد که این نوع پهباد تاکنون در ایران ساخته نشده است.

وی افزود: این پهباد قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی مانند جا شدن در کوله پشتی سرباز، آماده شدن برای پرواز در کمتر از پنج دقیقه را دارد. این هواپیما می‌تواند از روی آسمان تا شعاع ۱۰ کیلومتر را فیلم‌برداری و برای مرکز به صورت آنلاین ارسال کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند موفق به ساخت موشک با سوخت جامد شدند، خاطرنشان کرد: این موشک تا پایان امسال به صورت آزمایشی پرتاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند همچنین در حال ساخت هواپیمایی با قابلیت خلبان خودکار هستند، یادآور شد: این هواپیما تاکنون در هیچ کجای دنیا ساخته نشده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: می‌توان قبل از پرواز مسیر رفت و برگشت این هواپیما را برنامه‌ریزی و مشخص کرد و هواپیما به صورت خودکار مسیر را طی کرده و عملیات مورد نیاز را انجام داده و به مبداء بر می‌گردد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دانشگاه صنعتی بیرجند حل مشکلات جامعه است، افزود: این دانشگاه در زمینه پژوهش هم تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است و با توجه به تازه تاسیس بودن و تعداد اعضای علمی از جایگاه شایسته‌ای در سطح کشور و خراسان جنوبی برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *