جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

قیمت نفت ایران در آستانه رکورد شکنی

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب: 420728
قیمت نفت سبک در هفته منتهی به ٢٤ آوریل (جمعه ٤ اردیبهشت ماه) با افزایش بیش از چهار دلاری در آستانه ٦٠ دلار قرار گرفت.
به گزارش جهان، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٢٤ آوریل با چهار دلار و ١٨ سنت افزایش بیشترین رشد قیمت نفت را در میان انواع شاخصهای نفت خام تجربه کرد؛ قیمت نفت سبک ایران به ٥٩ دلار و ٦٩ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت سنگین ایران با چهار دلار و ٦ سنت افزایش به ٥٧ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٤٩ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ٢٤ آوریل سه دلار و ٧٠ سنت افزایش یافت و به ٥٩ دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت دبلیو.تی.آی و برنت نیز در هفته مورد اشاره با ۳.۷۶ و ۳.۱۱ سنت به ترتیب به ۵۵.۸۶ و ۶۱.۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام دوبی و عمان نیز به ترتیب با ۳.۷۴ و ۳.۶۵ سنت افزایش به ٦٠ دلار و ٥٣ سنت و ٦٠ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه رسید.

در این هفته بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آینده و اختیاری به میزان ٤٩,٠٠٤ هزار قرارداد افزایش دادند و آن را به سطح ٢١٢.٣٧١ هزار قرارداد رساندند و به این ترتیب به تقویت قیمتها کمک کردند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
قیمت غیرت در حال افت شدید با توافق ذلت بار هسته ایی