جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بلایی که کاشت ناخن بر سر ناخن می آورد

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 430628
متخصص پوست و زیبایی، عوارض کاشت ناخن را برشمرد و گفت: بروز عفونت‌های قارچی، تغییر شکل ظاهری ناخن و شکننده شدن آن و ایجاد آلرژی از عوارض کاشت ناخن است.
به گزارش جهان، لیلا مرادی در گفت‌وگو با فارس، گفت: کاشت ناخن که این روزها بسیار رایج شده و دختران و زنان جوان تمایل زیادی به انجام آن دارند متاسفانه بدون عوارض نیست به طوری که کاشت آن ممکن است آسیبهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: بروز عفونت‌های قارچی اولین عارضه خطرناک این اقدام است چراکه بافت اصلی ناخن نازک شده و صدمه می بیند.

این متخصص پوست و زیبایی گفت: تغییر شکل ظاهری ناخن و شکننده شدن صفحه ناخن از دیگر عوارض کاشت ناخن است و اگر به مدت طولانی استفاده شود ممکن است صفحه اصلی ناخن به طور کلی از بین برود.

مرادی تصریح کرد: ممکن است افراد در مراحل اولیه دچار عوارض کاشت ناخن نشوند اما مراجعه بیماران نشان داده که با کاشت ناخن، بافت و چین‌های اطراف ناخن نازک شده و از بین می رود و همین امر باعث نفوذ میکروب به بافت اصلی ناخن می شود.

وی تغییر رنگ، التهاب دور ناخن و خرد شدن ناخن را از دیگر عوارض این عمل زیبایی دانست و گفت: همچنین استفاده طولانی مدت از این ناخن‌ها موجب ایجاد حساسیت و آلرژی های شدید در اطراف ناخن‌ها می شود.

این متخصص پوست و زیبایی افزود: باید افرادی که تمایل به کاشت ناخن دارند هر چند ماه یکبار به ناخن‌هایشان استراحت بدهند تا ناخن ها رشد طبیعی خود را به دست آورند در غیر اینصورت ناخن های اصلی نازک شده و تغییر شکل خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *