پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کفاشیان:هجمه به داور کار خوبی نیست

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 320125
رئیس فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: فکر می‌کنم هم‌گروهیمان با بوسنی که برای اولین بار است که به جام جهانی آمده و همچنین روسیه که یک بار آنها را شکست داده‌ایم خوب باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی کفاشیان در برنامه ورزش و مردم در خصوص اظهارات قلعه‌نویی گفت: آقای قلعه‌نویی درست می‌گوید. من از زمانی که در کمیته ملی المپیک حضور داشتم و پس از آن به فدراسیون فوتبال آمدم همیشه با او درباره فوتبال مشورت کرده و می‌کنم. باید بگویم که قلعه‌نویی اطلاعات کاملی درباره فوتبال دارد و دلش برای فوتبال کشور می‌سوزد.

وی در خصوص بازی‌ ایران و تایلند اظهار داشت: ما نتوانستیم بازی‌های تدارکاتی را برای تیم ملی برگزار کنیم و زمان برای‌مان کم بود. کی‌روش اصرار دارد بازی‌های لیگ زودتر مشخص شود که چه زمانی به اتمام می‌رسد و ما هم با توجه به این مسائل ترجیح دادیم لیگ را زودتر برگزار کنیم تا کی‌روش بازیکنان را بهتر بشناسد. در این بین بازی‌های دوستانه را نیز در نظر گرفته بودیم اما بنا به دلایلی لغو شد. به نظرم ضعف تیم ملی مقابل تایلند به خاطر نبود بازی‌های تدارکاتی و لغو اردوها بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه جلسه کی‌روش با دایی و قلعه‌نویی برای او خوشحال کننده است، افزود: اینکه آقای کی‌روش می‌خواهد با این ۲ عزیز جلسه بگذارد بسیار خوب است به نظرم باید تعامل بوجود بیاید و برنامه‌ها را درست پیش ببریم تا تیم ملی با یک برنامه‌ریزی خوب و قوی آماده حضور در جام جهانی شود.

کفاشیان درباره جلسه‌اش با صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان و اینکه از او کمک مالی می‌گرفته است، تصریح کرد: حمایتی که ایشان از فدراسیون فوتبال داشته، بسیار خوب بوده است. در جلسه‌ای هم که بنده همراه آقای کی‌روش با آقای صالحی امیری داشتیم ایشان دستور دادند مبلغی به حساب فدراسیون واریز شود که مبلغ خوبی هم بود. ما هم با این پول حق‌الزحمه کی‌روش و دستیارانش را تا آخر پاییز دادیم و اکنون مشکلی نیست. بعد از این کمک توانستیم اسپانسر بگیریم و اکنون مشکلات مالی را پشت سرگذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: البته ما هم درک می‌کنیم که وزارت ورزش درگیر مشکلات دیگری هم هست. باتوجه به اینکه بازی‌های آسیایی و المپیک در پیش است نمی‌توان توقع داشت و ما باید با گرفتن اسپانسر مشکلات‌مان را حل کنیم. اسپانسری هم گرفته‌ایم که قرار است به صورت اقساط پول را به ما بدهد و از این قضیه خوشحالیم که آنها آمده‌اند تا به فوتبال کشور کمک کنند. البته قول‌هایی هم داده‌اند که اگر از شرایط اسپانسری در فوتبال راضی باشند در سایر رشته‌های ورزشی هم اسپانسر شوند و به ورزش کشور کمک کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: این کارها توسط کمیته بازاریابی که آقای ترابیان، غفاری، سردار درخشان، آقای نبی و همچنین من عضو آن هستیم انجام می‌شود و در جلساتی که داریم درباره پیشنهادات اسپانسرها تصمیم‌گیری می‌کنیم. اکنون نیز باید بگویم که ائل خودرو ارس اسپانسر انحصاری تیم ملی است و ما دیگر نمی‌توانیم اسپانسر دیگری را بگیریم. فقط در بحث اسپانسر لباس‌ها است که می‌توانیم حامی مالی داشته باشیم که قرار است امتیاز آن را هم به آل‌اشپورت بدهیم.

کفاشیان با اشاره به مشکلاتی که کی‌روش با فدراسیون داشت، گفت: ایشان اصلاً به خاطر پول مشکل نداشت که برخی‌ها این موضوع را بزرگ کرده بودند. کی‌روش ۲ مسئله را مدنظر دارد که یکی از آنها بازیکنان تیم ملی و دیگری چمن و زمین تمرین تیم ملی است. او حتی از اینکه خسرو حیدری در بازی آسیایی استقلال به میدان رفته بود و دوباره آسیب دید ناراحت و دلخور بود که چرا این بازیکن با وجود مصدومیت بازی کرده است. کی‌روش می‌خواهد همه بازیکنانش را زیر نظر داشته باشد و اگر مصدوم هستند بازی نکنند. زمین چمن هم یکی از دغدغه‌های این مربی است.

وی افزود: همانطور که گفتم پول برای کی‌روش مسئله مهمی نیست و ما پول او را هم داده‌ایم. البته به خاطر برخی مشکلات در نقل و انتقالات بانکی موعد پرداخت دستمزدش کمی دیر شد اما بالاخره حق‌الزحمه‌اش را دادیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی ۲ بحث وجود دارد، عنوان کرد: برای برگزاری بازی‌های دوستانه زمان برای ما خیلی مهم است. البته ما برنامه‌ها را پیش می‌بریم و کی‌روش نیز در ریز مسائل قرار دارد. ما می‌خواهیم با کی‌روش همراه باشیم و همیشه مسائلی که در فدراسیون وجود دارد را با او در میان می‌گذاریم. اکنون مشکل جدی که داریم فاصله زمانی بین بازی تایلند و لبنان است که کی‌روش می‌خواهد قبل از برگزاری این دیدارها ما یک بازی تدارکاتی داشته باشیم. با وجود اینکه ما می‌خواهیم جام حذفی و لیگ را نیز همزمان برگزار کنیم تا زودتر بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند برگزاری بازی دوستانه در این مقطع کمی سخت است. نمی‌توان هم لیگ و جام حذفی را برگزار کرد و به تیم‌ها نیز بگوییم که بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

کفاشیان اضافه کرد: برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی برنامه داریم و اکنون خود کی‌روش هم در برزیل حضور دارد تا کمپ تیم ملی را رزرو کند. برای بازی‌های تدارکاتی نیز تا به حال چند تیم به ما اعلام آمادگی کرده‌اند که این تیم‌ها از آسیا، آفریقا و چند تیم خوب دنیا هستند ما باید برای مشخص کردن زمان و مکان این بازی‌ها با کی‌روش مشورت و موضوع را هماهنگ کنیم. باید بگویم که بازی‌های تدارکاتی را برای تیم ملی فراهم خواهیم کرد و همچنین برای تیم ملی زیر ۲۲ سال که دی ماه در عمان به مسابقات آسیایی می‌رود بازی تدارکاتی خواهیم گذاشت.

وی در خصوص اعتراض باشگاه فولاد مبنی بر اینکه بازیکنی از این تیم به تیم ملی دعوت نشده خاطر نشان کرد: کی‌روش اخلاق‌های خاص خودش را دارد ما نمی‌توانیم به او بگوییم که چه بازیکنی را به تیم ملی دعوت کند. باید بگویم که ایشان همه بازی‌های تیم ملی را می‌بیند و کارنامه دوساله بازیکنان را در دستش دارد. اتفاقا ما یک بار از او پرسیدم که چرا برخی بازیکنان که در لیگ هم خوب کار می‌کنند به تیم ملی دعوت نمی‌شوند که وی پاسخ داد با یکی دو ماه خوب بودن نمی‌توان بازیکنی را به تیم ملی دعوت کرد و باید این درخشش ادامه‌دار باشد. کی‌روش کارنامه یکی دو ساله بازیکنان را مدنظر قرار می‌دهد و بازیکنانش را به تیم ملی دعوت می‌کند. من اطمینان می‌دهم که بازی‌های لیگ و بازیکنان خوب توسط کادر فنی تیم ملی دیده می‌شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به دعوت بازیکنان دو ملیتی به تیم ملی نیز گفت: بالاخره این بازیکنان از سرمایه‌های ایران هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. وقتی ما می‌گوییم بهترین جراحان و پزشکان جهان را داریم اما آنها در کشورهای دیگر هستند نمی‌توان ایرانی بودنشان را کتمان کرد. اکنون نیز باید حضور این بازیکنان را به فال نیک بگیریم بالاخره پدر و مادرهای آنها روی فرزندانشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آنها ایرانی هستند. همه ایرانی‌ها در سراسر جهان قلبشان برای ایران می‌تپد و فرقی نمی‌کند چه بازیکنی به تیم ملی دعوت می‌شود.

کفاشیان در خصوص حاشیه‌های اخیر در فوتبال کشور اظهار داشت: ما در فدراسیون کارمان را انجام می دهیم اما با برخی حرف‌ها شایعه‌ها و واسطه‌ها کار برای ما سخت می‌شود. ما با مسئله‌ای که نباید روبه‌رو شویم زیر پا گذاشتن احترام و شئونات اسلامی است. اگر این مسائل زیر پا گذاشته شوند مطمئناً همه ضرر می‌کنند در برخی موارد نیز رسانه‌ها به موضوع دامن می‌زنند که این بر جامعه و فوتبال اثرات منفی خواهد گذاشت. وقتی در رسانه‌ها از تبانی گفته می‌شود و همه جامعه فوتبال را ناپاک جلوه می‌دهیم مطمئناً روی مردم تاثیرگذار است و آن موقع همه به فوتبال بدبین می‌شوند.

وی افزود: این نوع هجمه به جامعه داوری را کار خوبی نمی‌دانم و به نظرم نباید به جامعه داوری بی‌احترامی شود و به همه تهمت بزنیم. این مسائل را کمیته اخلاق پیگیری می‌کند و البته باید بگویم هنوز چیز خاصی ندیدیم. همانطور که امروز مشخص شد ما خیلی کارها را به مانند همین مشورت کردن با قلعه‌نویی انجام می‌دهیم اما لزومی ندارد که این مسائل رسانه‌ای شود. ما تخلفات را می‌بینیم و بارها شده که در فدراسیون با این مسائل برخورد کردیم و کسی هم متوجه نشده است. متخلفان نیز خیلی راحت به زندگی و کارشان ادامه دادند. به نظرم رسانه‌ها نقش مهمی در اینگونه مسائل دارند و باید کمک کنند که شاهد بی‌احترامی و تهمت نباشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ادامه همکاری با کی‌روش گفت: ما قراردادمان با او تا پایان جام جهانی برزیل است اما او اکنون با فوتبال ما بازیکنان‌مان و کارهای فدراسیون آشنا شده است. ما می‌خواهیم با او تفاهم کنیم تا در جام ملت‌های ۲۱۰۵ نیز سرمربی تیم ملی باشد و قصدمان نگه داشتن اوست.

کفاشیان با بیان اینکه دوست دارد گروه ایران در جام جهانی آسان باشد، تصریح کرد: به نظرم همه تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند تیم‌های خوبی هستند که به جام جهانی راه یافته‌اند. البته فکر می‌کنم هم‌گروهیمان با بوسنی که برای اولین بار است که به جام جهانی آمده و همچنین روسیه که یک بار آنها را برده‌ایم خوب باشد.

وی درباره اتفاقات چند وقت اخیر و بحث خلیج فارس عنوان کرد: من نمی‌دانم این مسئله چگونه بوجود آمد اما در فوتبال زمانی رو شد که اماراتی‌ها نام جعلی خلیج ع ر ب ی را روی لیگشان گذاشتند و ما هم همان زمان به فیفا شکایت کردیم. این مسئله‌ای نیست که فیفا و AFC بخواهند آن را درست کنند اما ما اعتراضمان را نشان دادیم و بعد در سایت فیفا نیز نام خلیج فارس نوشته شد. البته باز هم این مسئله با اعتراض کشورهای عربی همراه بود که فیفا در ادامه گفت ما در این مسائل دخالت نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: خلیج فارس همیشه فارس است اما اینکه اماراتی ها روی لیگشان به برخی خیابان‌های خود نام جعلی خلیج را می‌گذارند مسئله‌ای است که باید با کمک وزارت امور خارجه حل شود.

کفاشیان با اشاره به دیدار فردای تیم ملی نوجوانان با آرژانتین اظهار داشت: تیم خیلی خوبی داریم اما حیف که ۶ بازیکنانمان حذف شده‌اند. آنها یک سال در کنار تیم ملی بودند و کار کرده بودند که باید حذف آنها را یکی از ضعف‌های خودمان بدانیم. باید این مسئله را بررسی کنیم و از سرپرستی تیم ملی تا مسئولان مربوطه سئوال کنیم که چه کسی مقصر این اتفاق بود. ما با MRI که از بازیکنان نوجوان گرفتیم متوجه شدیم که ۶ بازیکن سن استخوانیشان بیشتر از سن شناسنامه‌ایشان است و دیگر نمی‌توانستیم ریسک کنیم و آنها را به جام جهانی بفرستیم. اگر این مسئله را فیفا متوجه می‌شد شاید به کل فوتبال ایران را محروم می‌کرد به نظرم باید روی این مسائل بیشتر دقت و نظارت کنیم اما اکنون بازیکنانی هم که جایگزین شده‌اند بازیکنان خوبی هستند و امیدوارم که نتیجه بگیریم.

وی افزود: علی‌دوستی و همکارانش زحمت زیادی برای تیم ملی می‌کشند و حقشان بیشتر از چیزی است که می‌گیرند. اکنون مهدوی‌کیا نیز در کنار آنها به تیم ملی کمک می‌کند و او از آینده‌های فوتبال کشور در رده‌های پایه است. اردوی تدارکاتی آلمان هم با کمک مهدوی‌کیا انجام شد و باید از او تشکر کنیم چون ما نتوانستیم هزینه‌های اردو را بپردازیم و مهدوی‌کیا خودش به آلمان رفت و برای تیم اسپانسر گرفت تا تیم در آلمان اردوی تدارکاتی انجام دهد به نظرم تیم نوجوانان مال اوست و در کنار علی دوستی زحمات زیادی برای این تیم می‌کشد. بابت این مسائل هم از مهدوی‌کیا تشکر می‌کنیم و حتی حاضریم بخشی از فدراسیون را به او بدهیم تا کارهایش را در فدراسیون انجام دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه از تیم‌های پایه حمایت لازم انجام نمی‌شود تصریح کرد: ما کارهای لازم را انجام می‌دهیم و با بازیکنان تیم ملی هم صحبت کردیم. حرفی که می‌زنید درست است و حمایت‌های لازم انجام نشده است اما در این مقطع ما درگیری‌های زیادی داشتیم تیم ملی زیر ۲۲ سالمان به عمان رفت. تیم ملی جوانان در کرمان مسابقه داشت. بانوانمان هم درگیر مسابقات بودند. تیم ملی فوتسال به جام جهانی کوچک می‌رفت و تیم ملی نیز با تایلند بازی داشت. درگیری‌ها زیاد بود و نمی‌شد کاری کرد اما به نظرم اگر من برای روحیه دادن کنار تیم‌ها باشم اتفاق خاصی نمی‌افتد اما وقتی امثال مهدی‌کیا و هاشمیان کنار تیم ملی باشند روحیه آنها دوچندان می‌شود. همانطور که برای بازی تیم ملی با قطر ما از کریم باقری و خداداد عزیزی خواستیم در کنار تیم ملی باشند و به بازیکنان روحیه بدهند.

کفاشیان در پایان درباره زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، گفت: مجمع فدارسیون ۶ آبان برگزار می‌شود که در این مجمع انتخاب نایب رئیس فدراسیون و تصویب آیین نامه انضباطی فدراسیون را در دستور کار داریم. همچنین برنامه دیگرمان حضور سپ بلاتر و مسئولان AFC در ایران است که ۱۵ و ۱۶ آبان به ایران می‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *