جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳
علیرضا زاکانی مطرح کرد:

جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با سلطه‌جویان و نفی سلطه‌پذیری/چرا خاورمیانه برای آمریکا اهمیت دارد؟

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 380921
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مشهدمقدس گفت: مقام معظم رهبری با سخنان کوبنده خود یک بازی منطقه‌ای را بر هم زدند و گفتند این ادعاهای بی‌شرمانه آمریکایی‌ها تفریح‌شان را در بیمارستان رقم زده است.
جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با سلطه‌جویان و نفی سلطه‌پذیری/چرا خاورمیانه برای آمریکا اهمیت دارد؟
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی در سلسله جلسات بزم اندیشه، اظهار کرد: ما در دوره جهاد اکبر به سر می‌بریم که این دوره ویژگی‌ها و شرایطی دارد که اگر کسی موفق باشد می‌تواند بندگی خوب خدا را داشته باشد و قیمتش از دوره جهاد اصغر بیشتر است.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که ما را در رده‌ای قرار داده که مسئولیت‌های سنگین جهاد اکبر بر عهده ما قرار گرفته است؛ به طور قطع در راه جهاد اکبر ما نیازمند عناصر و اجزایی هستیم که با عرضه آن‌ها راستی و درستی حرکت خود را بازشناسیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه لایه‌های مختلفی در بصیرت و افزایش فتح آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: لایه اول بصیرت شناخت حق و باطل و لایه دوم شناخت جبهه حق و باطل است که به طور قطع ما تا زمانی که این لایه‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم صف‌بندی خود را مشخص کنیم؛ این صف‌بندی به یک لایه سوم نیاز دارد که در این لایه ما نقشه و اجزای عناصر و نیروهای مختلف را بازشناسی می‌کنیم چراکه ما داشته‌هایمان نامحدود است پس به طور قطع لایه سوم را می‌توان بصیرت دانست.

زاکانی افزود: باید آن مطلوبی که مدنظر امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری است را در دستور کار خود قرار دهیم تا جوانان انقلابی آن را در رئوس یا سرفصل‌های برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی ۲ گروه در جهان در حال حکومت بودند، تصریح کرد:‌ سلطه‌گران شرق و غرب و سلطه‌پذیران این ۲ گروه را تشکیل می‌دادند، آمریکا و شوروی ۲ کشوری بودند که جایگاه سلطه‌گری را به نام خود سند زده بودند و انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) هم در مقام نظر و هم عمل سلطه‌گران را به چالش کشیدند؛ در این میان دیدگاه امام (ره) معرفی اسلام ناب بود که در دل آن وحدت جهان اسلام را می‌طلبید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ گروه تحت سلطه اسلام آمریکایی قرار گرفته بودند؛ یکی اسلام سکولار مانند کشور ترکیه و گروه دیگر اسلام متحجرانه مانند کشور عربستان بودند که تحت سیطره اسلام آمریکایی قرار داشتند؛ انقلاب اسلامی گروه سومی را در این بین بنیان نهاد که ما امروز به لطف خدا در این عرصه در اوج قدرت به سر می‌بریم، امروز الگوی جدیدی که هم توجه به اعتدال و هم اصول در آن موج می‌زند که در این راستا و در قالب الگویی جدید دنبال می‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: سلطه‌گرایان در جهان به دنبال یک جهت‌سازی تصنعی هستند و این در حالی است که این سلطه‌گرایان ۴۰۰ سال بوده که تلاش دارند کل جهان را از آن خود کنند و به طور قطع در این میان قربانی اصلی گروه‌های سلطه‌پذیر هستند، به طور قطع ملت لبنان را می‌توان به عنوان یک ملت سلطه‌پذیر و استقلال‌طلب نام برد.

زاکانی افزود: همچنین گروه جدیدی در این میان شکل گرفت که رهبری آن به عهده ایران اسلامی بود و آن هم گروه سلطه‌ستیزان بود، این گروه یک قطب دارد و آن هم مستضعفین و مسلمین جهان است؛ به طور قطع جنس پیام ما به جهانیان، جنسی فرهنگی دارد و بنابراین ما هم می‌خواهیم جهانی شویم و حتم داریم که این اتفاق رخ می‌دهد چرا که امروز در اوج قدرت به سر می‌بریم و به طور قطع تحلیل آن نیز می‌تواند برای جهانیان بسیار ساده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب پس از مرخصی از بیمارستان با سخنان کوبنده خود یک بازی منطقه‌ای را بر هم زدند و گفتند این ادعاهای بی‌شرمانه آمریکایی‌ها تفریح‌شان را در بیمارستان رقم زده است؛ به طور قطع رهبر معظم انقلاب یک آرمان‌گرای واقع‌بین است و هیچ‌وقت نمی‌گذارند که بنا بر چارچوب‌ها و برآوردهای غلط جهانی، بر سر ملت کلاه گذاشته شود و یک تحلیل نادرست بر فرهنگ کشور جاری شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: آمریکا ۶۱ هزار میلیارد بشکه نفت و اروپا و روسیه ۱۳۹ هزار میلیارد بشکه نفت در اختیار خود دارند، در این میان ۵ کشور گرداگرد خلیج‌فارس ۷۵۰ هزار میلیارد بشکه نفت در ذخایر خود دارند و این مسئله آنجا معنا پیدا می‌کند که آمریکا مصرف‌کننده ۲۹.۹ درصد از نفت دنیا است، به همین دلیل منطقه‌ خاورمیانه برای آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همانطور که همگان شاهد بودیم بوش پسر قصد داشت این منطقه را به خاورمیانه بزرگ تبدیل کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خاتمه تصریح کرد: انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) سنگی بزرگ در لابلای چرخ‌دنده‌های قدرت‌های غربی قرار دادند؛ باید دانست که آمریکایی‌ها به دنبال جهانی‌سازی بودند درحالی‌که نتوانستند اثری که ایران به تنهایی در کشورهای جهان گذاشته است را بگذارند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


dgsg
میدونم جرات چاپ ندارین.ولی در کورد اون مدارک تحصیلی آقای زاکانی هم توضیحاتی بدین ممنون میشیم!!!!!

.................
پاسخ:
لطفا به لینک زیر مراجعه کنید
پاسخ زاکانی به ادعاهای واهی درباره سابقه تحصیلی اش
https://www.jahannews.com/vdcdk90fxyt0ns6.2a2y.html
و
تکرار اتهام‌پراکنی جریان انحرافی دولت احمدی نژاد علیه زاکانی توسط حامیان اصلاح طلب دولت روحانی
https://www.jahannews.com/vdchqqnxm23nqzd.tft2.html
United States
سلام

سخنرانی خیلی ناقص درج شده و من خودم در جلسه بودم و بسیار استفاده کردیم. لطفا درست منعکس کنید
هرجا آدمکشی و جنایت باشه آمریکا هم هست