پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آمار جالب نفوذ رنو در ایران +جدول

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 442625
ایران با اختصاص یک درصد تولیدات رنو به خود در سال ۲۰۱۴ به عنوان سیزدهمین مرکز تولید این خودروساز فرانسوی در جهان شناخته شد.
به گزارش جهان به قنل از تسنیم، آمار منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد ایران سیزدهمین مرکز تولیدات رنو فرانسه در سال ۲۰۱۴ بوده است.

در این سال ۲۸ هزار و ۴۴۸ دستگاه از محصولات شرکت خودروسازی رنو در ایران تولید شده که این رقم برابر با یک درصد کل تولید جهانی رنو بوده است.

این شرکت فرانسوی در سال میلادی گذشته ۲ میلیون ۷۶۱ هزار و ۹۶۹ دستگاه خودرو در سطح جهان تولید کرده است.

فرانسه بزرگترین مرکز تولید رنو در این سال بوده به طوری که ۵۳۳ هزار و ۱۰۸ دستگاه محصول رنو در فرانسه طی این سال تولید شده است. اسپانیا با ۳۹۰ هزار و ۴۰۷ دستگاه در رتبه دوم و رومانی با ۳۳۸ هزار و ۸۸۲ دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.


بر اساس این گزارش در پی وضع تحریم های غرب علیه ایران تولید رنو فرانسه در ایران با افت ۶۵ درصدی مواجه شده است. تولید رنو در ایران پیش از تحریم ها و در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۸۲ هزار و ۵۶۴ دستگاه گزارش شده بود.

ایران در سال ۲۰۱۱ از نظر تعداد، به عنوان دهمین مرکز تولیدات رنو در جهان شناخته شده بود.

میزان تولید رنو در برخی کشورهای دیگر در سال ۲۰۱۴ عبارت است از: ترکیه ۳۱۸ هزار و ۱۹۸ دستگاه، کلمبیا ۶۹ هزار و ۱۶۱ دستگاه، برزیل ۲۲۹ هزار و ۸۰۶ دستگاه، کره جنوبی ۱۵۳ هزار و ۱۵۰ دستگاه، و هند ۵۳ هزار و ۶۵۷ دستگاه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *