سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
نایب رئیس اتاق بازرگانی؛

توافق‌هسته‌ای درمان درد اقتصاد نیست

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 449024
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: توافق هسته‌ای راه تعامل ایران با اقتصاد جهانی را هموار کرد اما باز شدن درهای کشور درمان درد نیست.
به گزارش جهان، غلامحسین شافعی در حاشیه سفر روسای اتاق‌های بازرگانی کشور به گیلان در گفت‌وگو با فارس در رشت با بیان اینکه دولت برای ثبات اقتصاد کلان کشور گام‌های خوبی برداشته است، اظهار کرد: این موضوع به عنوان کارنامه مثبت دولت محسوب می‌شود.
 
وی، مهار تورم را از عملکرد خوب دولت نامید و افزود: ترمز مهار تورم شدید بود و اگر ملایم‌تر بود نتیجه مثبت‌تری به دنبال داشت.
 
باز شدن درهای کشور درمان درد اقتصاد نیست/ضرورت تشکیل ائتلاف بخش خصوصی و دولت برای رونق اقتصاد کشور
 

وی تغییر دیدگاه جهانی نسبت به کشور را از دیگر عملکرد دولت برشمرد و ادامه داد: توافق هسته‌ای راه تعامل ایران با اقتصاد جهانی را هموار کرد اما باز شدن درهای کشور درمان درد نیست.
 
شافعی اضافه کرد: برداشت درستی نیست که تصور کنیم با برداشت تحریم‌ها مشکل اقتصادی کشور حل می‌شود بلکه باید زمینه و مسیرهای درست را به گونه‌ای ایجاد کنیم که فضای کسب و کار در کشور فراهم شود.
 
وی با تصریح بر اینکه بندهای بسته بر پای فعالان اقتصادی کشور باید باز شود، خاطرنشان کرد: اگر رقابت ایجاد نکنیم نمی‌توانیم در عرصه اقتصاد نتیجه بگیریم.
 
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رقابت دو نفر را درست ندانست و گفت: برای رونق اقتصادی در شرایط کنونی باید ائتلاف بزرگ بین بخش‌خصوصی و دولت ایجاد شود تا استفاده مناسب را برای کشور ببرند.
 
شافعی در پایان دیدگاه دولت در زمینه تشکیل ائتلاف بزرگ را مثبت خواند و یادآور شد: با وجود مثبت بودن دیدگاه، اما این باور در بدنه دولت به خوبی به‌بار نشسته و مشکلات زیادی وجود دارد و مجریان اصلی چنین دیدگاهی باید ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *