جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

عکس‌العمل هاشمی به اعتراض دانشجویان

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 419324
وزیربهداشت در پی برخی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه اعطای نشان ایمنی و سلامت با این دانشجویان جلسه ای گذاشت و به برخی از مسئولان این دانشگاه نیز تذکر داد تا برای رسیدگی به مشکلات کارمندان دانشگاه جلسه ای گذاشته شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدحسن هاشمی در مراسم یازدهمین دوره اعطای نشان ایمنی و سلامت، در پی اعتراض برخی دانشجویان؛ پس از پایان رسمی این مراسم در جمع آنان حاضر شد و به سئوالات اعتراضی آنان که پلاکارت‌های با مضمون سلف، ادغام و پذیرش به دست داشتند، پاسخ داد.

هاشمی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اسم دانشجوی بین الملل تقلبی است اما طبق قانون سالانه ۲۰ درصد واحدهای آموزشی باید خودگردان شوند، عنوان کرد: هیچ تفاوتی بین دانشجویان مشمول طرح خودگردان یا بین الملل سابق در انجام طرح و تعهدات پزشکی نیست. برای پذیرش دانشجویان در واحد بین الملل ما شرط مصاحبه را برداشتیم و این دانشجویان مانند دیگر دانشجوها باید در کنکور شرکت کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش سهیمه و ظرفیت‌های پذیرش دانشجویان پزشکی گفت: هدف من از این افزایش‌ها برداشتن طرح پزشکی (تعهد به خدمت در مناطق غیر محل سکنای پزشکان) است تا دانشگاه‌ها به سمت بومی گزینی حرکت کنند.

هاشمی با اشاره به پرداخت شهریه‌های ملی از سوی دانشجویان بین الملل عنوان کرد: اعتبارات این دانشجویان باید برای امکانات دانشگاهی طرح شود نه اینکه فقط جای دانشجویان غیرخودگردان را تنگ شود و موجب بدتر شدن شرایط آنان شود.

در این راستا وزیر بهداشت در زمان خارج شدن از سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعتراض کارمندان این دانشگاه که مشکلات متعددی را عنوان می‌کردند مواجه شد، براین اساس هاشمی به یکی از مسئولان این دانشگاه تذکر داد که جلساتی با کارمندان دانشگاه گذاشته شود تا به مشکلات آنان رسیدگی شود که این دستور وزیر باعث استقبال و خرسندی معترضان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *