پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۹
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

نه‌تحمیل‌وتحقیرونه‌ادامه‌تحریم‌راقبول نمی‌کنیم/اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی و مرد میدان می‌خواهد

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 409820
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه براساس منطق و قانون بین‌المللی، کشورهای دیگر حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند گفت: تامین نیازهای ما در غنی‌سازی و تشخص میزان نیازمان به سوخت هسته‌‌ای برعهده کارشناسان داخلی است.
نه‌تحمیل‌وتحقیرونه‌ادامه‌تحریم‌راقبول نمی‌کنیم/اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی و مرد میدان می‌خواهد
به گزارش جهان به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: در این مرحله حساس مذاکرات هسته‌ای که آخرین گام‌ها برداشته می‌شود خدا را شکر می‌کنیم که رئیس‌جمهور در جوار مرقد شریف کریمه اهل بیت و در میان کارشناسان مذهبی شهر قم، مواضع روشن و امیدوارکننده‌ای را ابراز داشته و گفت: نه تحمیل، نه تحقیر و نه ادامه تحریم‌ها را قبول نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آخرین مطالب مقام معظم رهبری در رابطه با انرژی هسته‌ای این بود که دشمنان به چانه‌زنی عادت دارند گفت: حدود ۶۰ سال فلسطین تحت اشغال اسرائیل غاصب است و مرتب مذاکره می‌کنند، آنها خانه‌ها را ویران کرده، کودک‌کشی می‌کنند و به مقدسات میلیاردها موحد جسارت می‌شود، به قبله اول مسلمانان یورش می‌برند و مذاکرات همچنان ادامه دارد و به جایی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است مذاکرات هسته‌ای ما نیز به همین صورت ادامه پیدا کند باید کلیات و جزئیات در یک جلسه صحبت شود و براساس فرمایش مقام معظم رهبری از به کار بردن عباراتی که قابل تاویل است پرهیز شود زیرا‌ آنها می‌خواهند با چانه‌زنی مانع از رشد علمی ما شوند و کار با این کیفیت قبول نیست.

صدیقی گفت: مذاکرات باید در یک مرحله انجام شود و در همین یک مرحله تمام تحریم‌ها لغو شود، آنها براساس منطق و قانون بین‌المللی حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین میزان نیاز کشور ما به سوخت را ندارند. این مسائل مربوط به دوران استعمار آنهاست ولی حالا دوران بیداری، استقلال، رشد و ترقی ما است که به سمت فتح قله‌های پیروزی می‌رویم و جزو الگوها و سرآمدها هستیم.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: باید مسئله آب سنگین اراک، عدم تعطیلی فوردو و تامین نیازهای ما در غنی‌سازی بر حسب تشخیص کارشناسان داخلی باشد و فقط ره‌آورد از غنی‌سازی انجام گیرد.

صدیقی گفت: این مسائل خواست عموم مردم ماست زیرا مسئله هسته‌ای نه تنها عنوان ملی بلکه عنوان اعتقادی دارد و ملت ما هرگز به کمتر از این مسائل رضایت نخواهد داد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به سران قوا گفت: رهبر انقلاب با تاکیدات فراوان و در جلسات علمی و عینی راه و چاه را به مسئولان اعلام کردند و توقع مردم این بود که در این یک سال قدم‌های قابل ملاحظه‌ای در راستای تحقق این سیاست‌ها برداشته شود.

وی ادامه داد: دولت و مجلس باید حذف اتکا به نفت را در برنامه‌های خود بگنجاند زیرا اقتصاد متکی به نفت در اختیار ما نیست و با استقلال ما سازگار نخواهد بود و دشمن با بالا و پایین کردن قیمت نفت می‌تواند ما را دچار ضرر کند.

صدیقی با بیان اینکه باید رونق تولید و بازار در راس برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد، اظهار داشت:‌ وقتی مالیات دارای سیستم درستی باشد و مردم ما به صورت شرعی مالیات پرداخت کنند عمده مسائل کشور حل خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران اتکا به منابع زیرزمینی را راهی نامناسب برای اداره کشور دانست و افزود: ما نیازمند اتکا به سرمایه‌های رو زمینی هستیم و باید جوانان را کاری بار آورد و اتکاء ما باید به نبوغ، ابتکار و ایفای نقش میلیون‌ها جوان تحصیلکرده باشد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به شعار، تشکیل کنگره و تیتر روزنامه‌ها نیست، افزود: این مسئله مدیریت جهادی و فردی را می‌خواهد که مرد میدان بوده و نیازسنجی کشور را به طور صحیح انجام دهد و راهی برای جذب جوانان پیدا کند.

صدیقی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با جریان‌گرایی و حکومت صنفی ممکن نیست و این مسئله که فقط یک گروه خاص در منصب‌های مختلف قرار بگیرد، صحیح نیست.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: امور تربیتی در مدار از ابتکارات شهیدان رجایی و باهنر است و ما اعتقاد داریم اسلام برای اداره زندگی بشریت آمده و این دو شهید بزرگوار نیز برای این مسئله درد دین داشتند.

وی با بیان اینکه جدا شدن بحث تربیتی از آموزش در مدارس کار صحیحی نیست، اظهار داشت: باید در کتب تجدید نظر شود و مسائل مختلف دینی و عقیدتی در آنها لحاظ گردد.

صدیقی با تاکید بر اینکه نباید موضوع تربیت و تعلیم از یکدیگر جدا شوند، افزود: تمام معلمان ما باید مربی بوده و دین و استقلال‌خواهی را به جوانان و فرزندان ما یاد بدهند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) از سوی سپاه در محدوده تنگه هرمز تصریح کرد: سپاه در مرزهای جغرافیایی در کنار نیروهای مسلح پیروزی‌های بزرگی را آفرید و نشان داد اگر مدیریت جهادی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم پیروز شویم.

وی سپاه را پاس‌دار اصلی انقلاب خواند و گفت: هر جا تهدیدی برای راه انقلاب و شهدا پیش بیاید سپاهیان جان بر کف در مقابل آن حاضر می‌شوند.

صدیقی به کار گیری انواع سلاح‌ها و موشک‌های کروز را در این رزمایش یادآور شد و افزود: رزمایش سپاه پیامی به دشمنان ما دارد که می‌گوید خواب بیهوده‌ای نبینند زیرا این خواب‌های بیهوده هیچ گاه تغییر نمی‌شود و در ادامه پیامی مبنی بر آرامش و امنیت به مردم جامعه دارد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: پیام دیگر رزمایش سپاه به کشورهای دیگر همسایه است که آنها برای حفظ‌ امنیت خود نیازی به حضور نیروهای معاند ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خیزش مردمی یمن اشاره کرد و افزود: آنچه دشمن و برخی کشورهای منطقه را به چالش کشیده این است که مردم یمن به صحنه آمدند و با چالش‌های رئیس‌جمهور فراری نمی‌توان آنها را از صحنه بیرون کرد.

صدیقی ادامه داد: مردم یمن می‌خواهند دولتی را تشکیل دهد که ارکان آن از سوی مردم و به صورت دموکراتیک انتخاب شود.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خطبه اول با هشدار به دولت بحرین درباره ادامه بازداشت شیخ علی سلمان رئیس جمعیت الوفاق بحرین گفت: پاسخ شعارهای آرام مردم بازداشت نیست و حاکمان بحرین باید بدانند که هر چه ظلم بیشتر باشد عمر آنها کوتاه‌تر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران گفت: فحشا، رشوه، کار نکردن و حقوق گرفتن، خلاف دیدن و حرف نزدن، با آبروی دیگران بازی کردن و جوانان را بیکار گذاشتن در جهنم است.

وی همچنین تصریح کرد: همچنین کاغذبازی‌ و تربیت جوانان در دانشگاه و آموزش و پرورش به سبکی به مفید نباشند نیز در جهنم محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


که بعضی ها مرد میدان نیستند
چون این نیز بگذرد هم غمی نیست
علی
نمیدونم این مردم کیا هستند ؟ هرکسی هست من نیستم !
علی
آفرین .........اگر جرات داشتن رفراندوم برگذار می کردن
اینو باید دولت مردان بدونند
محمد حسن
فعلا که دولت تدبیر هم تحمیل را پذیرفته و هم تحقیر را تعطیلی فردو و اراک و اطلاعات معادن اورانیم و کاهش سانتریفیوژ و بازرسی های سرسختانه و خارج از پادمان اگر تحمیل و تحقیر نیست پس چیست؟
Iran, Islamic Republic of
همين آقايون از تجملاتشون آيا كم كردند
...
مرد عمل
مدیر جهادی
عاشق خدمت
ولایتمدار واقعی
فقط قالیباف
شما پس چي رو قبول مي كني!!!