پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱۶

دستیار روحانی: حضور تندترین افراد در مجلس هیچ اشکالی ندارد

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 425723
دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: حضور تندترین افراد در مجلس هیچ اشکالی ندارد.
دستیار روحانی: حضور تندترین افراد در مجلس هیچ اشکالی ندارد
به گزارش جهان به نقل از راه دانا، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امام(ره) در جایی که پای منافع و امنیت ملی و اصل انقلاب در میان بود، با هیچ کس معامله یا مماشات نمی‌کرد و قاطع می‌ایستاد که البته این امر خوشایند خیلی‌ها نیز نبود. مثلاً مجاهدین خلق، رفتار خشونت طلبانه و مارکسیستی داشتند و از امام(ره) باج می‌خواستند و می‌خواستند به زور نظر خود را به امام(ره) تحمیل کنند، اما امام(ره) حاضر نبود به هیچ کس باج بدهد. امام(ره) شأن و جایگاه هر کسی را به تناسب اعتبارش میان مردم می‌پذیرفت. مجاهدین خلق در هیچ شرایطی حاضر نشدند دست از خشونت بردارند، اما امام(ره) این را قبول نداشت، همان طور که باند مهدی هاشمی را که در اطراف مرحوم آیت‌الله منتظری جای گرفته، قبول نداشت.

امام مقابل آمریکا کوتاه نیامد

وی افزود: امام(ره) در جاهایی به هیچ وجه کوتاه نمی‌آمدند، مثلاً در مقابل امریکا کشوری که حاضر به پذیرش انقلاب نبود کوتاه نیامد. در واقع امام(ره) دشمنی شخصی نداشت و در این میان منظور شخص کارتر یا قبل و بعدش نبود، بلکه روش آنان را که سلطه‌طلبی بود نمی‌پذیرفت. در آن زمان حضور و نفوذ امریکا بین مردم زیاد بود و امام(ره) می‌خواست تمام ریشه‌های نفوذ امریکا را قطع کند و مردم از لحاظ روحیه و فرهنگ واقعاً مستقل شوند. اما اکنون عده‌ای این استراتژی را به خودی‌ها بسط دادند.

وی درباره انتخابات مجلس هم گفت: معتقدم که برای حضور افراد و ورود آنان به مجلس نباید سختگیری کرد. اگر تندترین افراد هم در مجلس باشند، هیچ اشکالی ندارد. حتی همین گروه‌های تندرو که اکنون در مجلس برای دولت دردسر هم درست می‌کنند، معتقدم که حضور اینان و حضور مخالفان دیگر در مجلس مفید است.

یونسی مدعی شد: امام(ره) که فرمودند ملاک حال فعلی افراد است، یعنی چنانچه در زمان شاه، افرادی راه و روش دیگری داشتند، مثلاً به اقتضای شرایط مجبور می‌شدند در ادارات دولتی باشند یا در احزاب فعالیت می‌کردند، اما اگر با انقلاب، برگشتند – چنانچه دیدیم بسیاری از این افراد انقلابی شدند یا حتی در جبهه‌ها شهید هم شدند – حتی اگر در زمان انقلاب شرایط دیگری داشته بودند، در دیدگاه امام(ره)، ما در قضاوت خود نسبت به این افراد، نباید در گذشته نبش قبر کنیم، بلکه باید ببینیم الان چه می‌گوید و چگونه رفتار می‌کند.
ولی آنچه اکنون مد نظر است، کاملاً عکس این تعبیر شماست. یعنی اگر چنانچه فردی در گذشته انقلابی بود، اما الان حرفی خلاف باور ما زد، نباید به او مجال حضور در مجلس را داد.
این تعبیر کاملاً خلاف نظر امام(ره) است و در اینجا نظر امام(ره) صددرصد تحریف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میشه این آقا حرف نزنه چون وقتی حرف می زنه زحمات زیادی را به باد می دهد.
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور باید مشاور ... چون یونسی را
از سمتش اخراج کند
زیرا یونسی هنوز ....
مجتبی
جهان جان خودم به جای شما صحبت هام رو سانسور میکنم...
...................... ............ .... . ......................
.............. . . .............!
.......؟
.............................
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین نهاد امنیتی ما در سالیان گذشته دست چه کسانی بوده، خدا به ما رحم کرده .... با این تفاسیر شکل گیری مجلسی به مراتب بدتر از مجلس سیاه ششم دور از تصور نیست.
... تو دیگه حرف نزن جناب یونسی اینهمه در ضعف قرارگرفتن شیعیان در عراق....
متن رو نخوندم چون حیف وقت که برای همچین آدمی صرف بشه
اما واقعا چه کسی از این آدم ... نظر خواسته؟؟؟؟؟؟
پیرو ولایت
اصلا فهمیده چی گفته؟؟؟؟؟؟
خودش حرف خودش رو نقض میکنه
سلام
فقط تندروى زمانى ايراد دارد كه عليه دولت حاج حسن و بنده يونسى باشد!!!!!!!
م ث
هنوز مسئولان ... شما را از عراق و سایر منطقه جمع و جور نکرده اند اگر سکوت کنید خیر دنیا و آخرت شما و باعث پیروزی و نصرت جمهوری اسلامی و امت حزب الله است
Iran, Islamic Republic of
شما حرف نزنی....
انصاف
Iran, Islamic Republic of
درست میگه
همه جور ادم برا مجلس لازمه
ظرفیت ها باید بالا بره
تندرو از دو سمت لازمه؛ مطهری تندرو از یک سمت و کوچک زاده از یک سمت دیگر.
البته نباید فقط مخالفین خود را تندرو دانست.
که کار اصلاحاتی ها همینه.
اراکی
Latvia
نظر حضرت امام در مورد نفی و نابودی تمام آرم ها و نمادهای طاغوتی از جمله شیرو خورشید مثبوت و روشن است . آیا این شما نبودید که برای خود شیرینی ادعا کردید اگر میتوانستم شیرو خورشید را باز میگرداندم ؟! قرائت ، تحلیل و تعبیر امثال شما آقای یونسی از فرمایشات و مرام و مسلک امام ره برای مردم اعتباری ندارد چون هم قد و قوارتون به آن اندازه نیست و هم ثابت کرده اید اشتباهات زیادی دارید و در مواقع سخت حاضرید از آرمانهای ناب امام به اسن اصلاحات و... عدول و معامله کنید . ضمنا فلسفه تشکیل شورای محترم نگهبان و حضور فقها و حقوقدانان خبره در آن همین است که آنها تشخیص دهند چه کسی واجد صلاحیت است و چه کسی نه . آیا حضور افرادتندرو به نفع مجلس و خبرگان هست یاخیر .
محمد
Latvia
فقط مونده بود شما اظهار نظر کنی که مصلحت و صلاح مجلس در چیه ! لطفا کار خودتونو اون هم درست انجام بدید و در کاری که به شما مربوط نیست دخالت نکنید . و البته سابقه و تجربه نشان داده اظهار نظرات شما جز هزینه و آسیب و تشکیک در اذهان جامعه فایده ای برای کشور نداشته است .
آره ... البته به شرطی که حامی دولت روحانی باشه . در مقابل هر چیز دیگری تند روی کنه خیلی هم خوبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
وصیت نامه عبادی سیاسی امام :من در طول مدت نهضت به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از انان کرده و تمجیدی نموده ام ان تمجید ها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی وفادار می نمایاندند نباید از ان مسایل سو استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست.
نص صریح وصیت نامه امام اینه حالا اگه در گوش حاج اقا خاطره چیز دیگه ای گفتن یه بحث دیگه است .حداقل تهمت تحریف به دیگران نزنید
باز این حرف زد.