شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۳
واکنش‌ها به نامه خبرساز اصلاح طلبان به رهبر انقلاب؛

اگر می خواستید توبه كنيد، چرا ما را در به‌ در كرديد؟

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 275225
انتشار خبر درخواست جمعي از اصلاح طلبان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب، با نگراني و پرخاشگري طيف تندرو اين جريان مواجه شده است.
اگر می خواستید توبه كنيد، چرا ما را در به‌ در كرديد؟
به گزارش جهان،‌ محمد جواد حق شناس نايب رئيس جبهه اصلاح طلبان روز گذشته با تأييد خبر تقديم نامه درخواست جمعي از اصلاح طلبان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب گفت اين نامه حدود دو هفته پيش ارسال شده است.

وي در گفت وگو با مهر و ايسنا خاطرنشان كرد: جبهه اصلاح طلبان متشكل از 18 حزب شناسنامه دار به همراه جبهه اعتدال گرايان (گروه هاي حامي هاشمي در انتخابات سال 84) نامه اي را حدود دو هفته پيش براي دفتر رهبري ارسال كردند و تقاضاي ديدار جمعي از اعضاي احزاب اصلاح طلب با ايشان را داشته اند.

وي با بيان اينكه «هنوز از سوي دفتر مقام معظم رهبري پاسخي به اين درخواست داده نشده، افزود: براي تهيه و ارائه اين درخواست، پيشتر با بزرگان اصلاح طلب مشورتهايي انجام شده است. معتقديم به منظور برقراري فضاي گفت وگو براي عبور از بحراني كه از سال 88 در كشور بوجود آمد نياز است تا فضاي سوء تفاهم كاهش پيدا كند و تفكرهاي راديكال در اين فضا جايگاهي ندارد.

در همين حال مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح طلبان به سايت روزآنلاين گفت: يك تيم چند نفره مشخص شد تا نامه را تهيه كنند. اين نامه با كمال ادب و احترام تهيه و در قالب آن تقاضاي ديدار با رهبري مطرح شد.

وي مي گويد: «مي خواهيم به حضور رهبر انقلاب برسيم تا هم به اشارات ايشان گوش دهيم و هم زمينه يك رقابت سالم و سازنده در انتخابات يازدهم را پيش رو داشته باشيم.»

وي مي گويد جبهه متبوع آنها تاكنون مشكلي براي برگزاري كنگره نداشته است.
چند هفته پيش از اين مجيد انصاري، موسوي لاري و جهانگيري به محضر رهبر معظم انقلاب رسيده بودند كه بحث هاي گوناگوني را در ميان محافل تندرو و ضد انقلاب حامي فتنه سبز برانگيخت.

انتشار اين گونه خبرها با واكنش هاي متفاوتي در محافل حامي اصلاح طلبان مواجه شده است. برخي از اين رسانه ها و محافل ترجيح دادند براي جلوگيري از اثرات فرسايشي خبرهاي اخير در طيف هاي تندرو، آن را سانسور كنند. اما شمار ديگري از اين محافل تاب نياورده و به ناسزاگويي عليه اصلاح طلبان پرداختند. از جمله مشاور كروبي و سردبير فراري روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد ضمن حمله به اصلاح طلبان در گويانيوز نوشت: اين قبيل ديدارها براي اصلاح طلبان، يك بازي با سه باخت است. آنها نشان دادند هر چه فشار بيشتر باشد، بيش از گذشته از ادعاهاي خويش فاصله مي گيرند. حاكميت مي داند از ميان اصلاح طلبان تنها عده اي خاص بر مواضع خود شامل انتخابات آزاد پا فشاري مي كنند. متأسفانه اصلاح طلبان مشتاق حكومت، علناً از شروط 3 سال گذشته و تعهد عدم عبور از خط قرمز تعهد آزادي همراه با بازگشت موسوي و كروبي به عرصه سياست عقب نشيني كرده اند. اين همكاري داوطلبانه يعني حذف پيش شرط هاي سابق.

واحدي با بيان اينكه «ملاقات اخير در ادامه عقب نشيني هاي گذشته است و چهره اي قدرتمند و غير قابل مقابله از حاكميت و رهبري ترسيم مي كند، نوشت: اين باخت بزرگي براي اصلاح طلبان است(!).

مشاور متواري كروبي تأييد كرده كه حاكميت به فتنه گران امتياز نداده و اين باخت براي آنها محسوب مي شود.

گفته مي شود برخي عناصر فريب خورده و تندروي فراري به برخي سران فتنه در داخل پيغام هاي تندي فرستاده اند مبني بر اينكه اگر قرار بود از مواضع خود توبه كنيد، چرا ما را به خارج فرستاده و در به در كرديد؟

از سوي ديگر پايگاه اينترنتي تهران ريويو وابسته به ضد انقلاب خارج نشين، به تمايل رهبر انقلاب براي احياي جريان چپ از دو دهه قبل اشاره كرد و نوشت: دو عضو مجمع روحانيون و يك عضو حزب كارگزاران كه با آيت الله خامنه اي ديدار كردند، از جمله مدافعان حضور فعال اصلاح طلبان در فضاي سياسي بوده و حمايت صريحي از جنبش سبز نداشته اند. نام هر سه چهره نيز در دوره هاي مختلف براي حضور در انتخابات آينده به عنوان كانديداي اصلاح طلبان شنيده شده است و رسانه ها و چهره هاي اصولگرا نيز از محوريت چنين چهره هايي در ميان اصولگرايان ناخشنود نبوده اند. با اين تفاصيل، آيا مي توان گفت ويژگي هاي شخصيتي و فكري سه چهره حاضر در ملاقات و مقدمه سازي هاي رسانه اي دو سال گذشته براي تعيين هويت و خطوط سياسي جديد براي اصلاح طلبان، نشان دهنده تلاش عملي براي برآوردن يك شاخه جديد در ميان اصلاح طلبان است؟

نويسنده احتمال مي دهد كه اين روند از سوي اصلاح طلبان منجر به كمرنگ شدن نقش افرادي چون خاتمي شود كه از نظر حاكميت در حوادث سال 88 دخالت داشته اند. تهران ريويو مي گويد اين كار موجب مسخ جنبش [فتنه] سبز مي شود.

صرف نظر از اين گمانه زني ها آنچه روشن است لزوم مرزبندي و اعلام برائت فعالان سياسي از دست اندركاران خيانت بزرگ فتنه 88 است. فتنه گران در آشوبگري 8 ماهه عليه اسلام و جمهوري اسلامي و امام و رهبري هتاكي كرده و به نيابت از آمريكا و اسرائيل درصدد ساختارشكني بود.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


LIND
Iran, Islamic Republic of
مگر آقای موسوی لاری همانی نیست که می گفت باید هاله تقدس امام را شکست . مگر ایشان به حسین بشرویه پول نداد که ان جزوه و راهبرد ساقط کردن نظام را بنویسد و نوشت . آیا ایشان توبه کرده ؟!
رضوی
«مي خواهيم به حضور رهبر انقلاب برسيم تا هم به اشارات ايشان گوش دهيم و هم زمينه يك رقابت سالم و سازنده در انتخابات يازدهم را پيش رو داشته باشيم.»

مردم همراهی اکثر این آقایان را با دشمنان نظام اسلامی عزیز به وضوح دیدند و تا انجا که توانستند خون به دل رهبری عزیز و مردم شهید پرور کردند و حال که بوی انتخابات با آن منافع بی حدو مرزش به مشامشان رسیده حرکتی بر پیکر بی‌جانشان افتاده تا شاید بتوانند دنیای خود را آباد کنند.
واله
کسانی که در چهار سال بعد از فتنه توبه نکردند الانم هیچ تغییری نمی کنند...