شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲

سخنان کی‌روش درباره اسامی ملی‌پوشان

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 395222
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تازه ترین نظراتش در مورد آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملت های آسیا را مطرح کرد.
سخنان کی‌روش درباره اسامی ملی‌پوشان
به گزارش جهان به نقل از مهر، کارلوس کی روش عصر امروز یکشنبه در نشست خبری به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس آکادمی ملی المپیک گفت: ما روز ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر) اسامی بازیکنان را اعلام خواهیم کرد تا اردوی آفریقای جنوبی کنار ما باشند. ما ۱۹ بازیکن را دعوت خواهیم کرد که لژیونرها در اردوی آفریقای جنوبی کنار ما نخواهند بود.

وی ادامه داد: طبق محاسبه های من ۵۰ درصد از بازیکنانی که در جام ملت ها حضور خواهند داشت در اردوی آفریقای جنوبی کنار ما خواهند بود تا در این اردو با شرایط آب و هوایی استرالیا تطبیق پیدا کنند. هدف دومی که ما در این اردو دنبال می کنیم این است که این اردو به من کمک می کند تا هر شکی که در ذهن دارم و احتمال مصدومیتی که وجود دارد، بتوانم با اطمینان خاطر ۲۳ بازیکن را برای حضور در استرالیا انتخاب کنم.

وی افزود: بازی با آفریقای جنوبی هنوز قطعی نشده است اما امیدواریم بتوانیم این دیدار را در اردو داشته باشیم. اگر در ایران بمانیم قطعا این شانس برای بازی کردن را نخواهیم داشت. ما برای اردوی آفریقای جنوبی سه دلیل خواهیم داشت؛ اول برای تطبیق پذیری، دوم برای انتخاب بازیکن و سوم برای انجام دیدارهای تدارکاتی.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه نشست خبری خود خاطرنشان کرد: در اردوی آفریقای جنوبی ما این شانس را داریم تا برابر تیم هایی قرار بگیریم که استیل بازی آنها شبیه بازی تیم های حاضر در استرالیاست. تیم ملی قطر خیلی از بازیکنان آفریقایی را در اختیار دارد. همچنین امارات هم تیم محکمی است. بازی با تانزانیا به همین منظور برگزار می شود. ما در تهران این شانس را نداریم که بتوانیم با این تیم ها بازی کنیم. اما آفریقای جنوبی فرصت مناسبی است تا بتوانیم با این تیم ها بازی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از اردوی آفریقای جنوبی به تهران برخواهیم گشت و روز ۷ دیماه در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فلسطین خواهیم رفت. بعد از این این بازی برای اردوی استرالیا ایران را ترک خواهیم کرد. به خاطر مسافتی زیادی که ایران تا استرالیا دارد باید زودتر به این کشور برویم تا بازیکنان آماده شوند.

کی روش در مورد دیدار تدارکاتی با عراق نیز گفت: ما شش روز قبل از دیدار با بحرین به مصاف عراق خواهیم رفت تا بتوانیم خود را برای دیدار اول در جام ملت های استرالیا آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: این برنامه ای است که ما قبل از رفتن به جام جهانی با مسئولان فدراسیون فوتبال بسته بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم. در این مدت تیم ملی به برنامه های لیگ احترام گذاشته و از آن طرف هم احترام دیده است. سوال اینجاست که تاثیرات کی روش در این برنامه کجاست.

کارلوس کی روش در توضیح این مطلب افزود: این برنامه ای بوده است که سازمان لیگ از قبل آن را تایید کرده بود. پرسپولیس می دانست چه زمانی بازی دارد. بقیه هم تیم ها هم همینطور. اما ظاهرا عده ای درایران دوست دارند که اتفاقات در دقیقه آخر شکل بگیرد.

وی افزود: در چند روز گذشته عده ای از مربیان و مسئولان باشگاه صحبت های مختلفی را در مورد تعطیلات ۵۰ روزه لیگ مطرح کرده اند. بارها این مطلب را تکرار کرده ام و دوباره می گویم. اینکه قرار است رقابت های جام ملت های آسیا دیماه در استرالیا برگزار شود تقصیر من نیست و کی روش هیچ کاره است! جام جهانی امسال خردادماه انجام شد و این تصمیمی بود که فیفا گرفت و کشورهایی مثل آرژانتین لیگ خود را دو ماه به خاطرش تعطیل کردند. خواهش می کنم این مطلب را خیلی شفاف توضیح دهید که این برنامه ها اصلا ربطی به من ندارد.

کی روش خاطرنشان کرد: این را باید ایرانی ها به من جواب بدهند که آیا جام ملت های آسیا برای ایرانی ها اهمیت دارد یا نه؟ مطلب دیگر حایز اهمیت این است که ماه های مرداد و شهریور ما روزهای فیفا را در اختیار سازمان لیگ قرار دادیم تا لیگ را برگزار کند و حالا آن ۱۴ روز را از آنها می گیریم. توافقی که با سازمان لیگ انجام دادیم این بود که ۱۴ روز به آنها بدهیم تا لیگ را برگزار کنند اما در آذرماه ۱۰ روز بگیریم تا بتوانیم اردو برگزار کنیم.

وی افزود: برنامه ای که ما در نظر گرفته ایم این است که ما تا فینال برویم. آیا کسی هست که ناراحت شود به خاطر اینکه ما تا فینال می رویم؟ مطمئنا شما ملت ایران که به خدا ایمان دارید دست به دعا بردارید و دعا کنید که ما لیگ را ۴۵ روز تعطیل کنیم اما به فینال برسیم. باید به خاطر این اتفاق شادی کنیم. نه اینکه لیگ تعطیل شده بلکه به این خاطر که تیم ملی به فینال رسیده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر لیگ به مدت ۳۰ روز تعطیل شود کسی که باید دست به دعا بردارد من هستم. باید به درگاه خدا دعا کنم چرا که اگر با این شرایط به ایران برگردم می دانید که چه بلایی سرم خواهد آمد. تنها مشکلی که در طول مذاکره قرارداد من وجود داشت همین موضوع بود.

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا در جام ملت های آسیا هم مثل جام جهانی با انگیزه بازی خواهید کرد گفت: در بازی با کره جنوبی دیدید که ما از چه سطح انگیزه ای برخوردار هستیم. اما اینکه این روحیه تا چه زمانی می تواند باقی بماند سوالی است که من نمی توانم جوابش را بدهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر اتفاقی هم توی جام ملتها بیفته مهم نیست باید برن سربازی خونشون که از خون بقیه رنگین تر نیست
حسین
باشه ما که از خدامونه...هر کی نره فینال