شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آیت‌اللهی: نباید در وسط دعوای فتح‌الله‌زاده و کی‌روش آتش بیار معرکه شویم

باید با وینگادا انسانی برخورد می‌کردیم
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 355325
نائب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در صحبت‌های اخیر سرمربی تیم ملی و مدیرعامل استقلال ما نباید آتش‌بیار معرکه باشیم و باید کمک کنیم تا این فضا آرام شود.
آیت‌اللهی: نباید در وسط دعوای فتح‌الله‌زاده و کی‌روش آتش بیار معرکه شویم
به گزارش جهان به نقل از فارس، مشکلات تیم‌های ملی بزرگسالان و امید این روزها به واسطه برخی مشکلات به اوج خود رسیده است.

بر همین اساس با هادی آیت‌الهی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت و گویی را انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید:

فارس: مشکل حضور وینگادا در ایران به کجا رسید؟

دنبال کارهایش هستیم، مشکل وینگادا مربوط به دوران کار او در پرسپولیس و مشکل مالیاتی است که در این دوره برای او به وجود آمده و ما باید این مسئله را هرچه زودتر حل کنیم.

فارس: مبلغ مالیات وینگادا چقدر است؟

اجازه دهید در این مورد صحبت نکنم و این مبلغ را رسانه‌ای نکنم چون از سوی اداره مالیات هم هنوز مبلغی به صورت رسمی ارائه نشده است.

فارس: مشکل چه زمانی حل می‌شود؟

کل مسئله این بوده که قرارداد وینگادا با پرسپولیس دو سال مدت داشته و چون پس از رفتن وینگادا، خاتمه کار او اعلام نشده است بنابراین تمام قرارداد دو ساله برای او در اداره مالیات به ثبت رسیده و همین موضوع دردسر ایجاد کرده است. ضمن اینکه در این چند سال اخیر هم هیچ فردی از باشگاه پرسپولیس به اداره مالیات مراجعه نکرده است و جرایم مربوط به این چند سال اخیر نیز روی مالیات اصلی جمع شده و این قیمت را چند برابر کرده است.

فارس: در این بین حق با کیست، وینگادا یا باشگاه پرسپولیس؟

امروز از باشگاه پرسپولیس خواستیم تا قرارداد این مربی را برای ما ارسال کند که در آن مشخص بود تمام مالیات مربوط به وینگادا بر عهده این باشگاه است. در نامه دیگری از پرسپولیسی‌ها خواستیم تا زمان عقد قرارداد و خاتمه کار او را اعلام کنند و نسخه قرارداد او را که به فیفا ارسال کرده و همچنین جرایمی که در این بین در نظر گرفته شده است را هم به فدراسیون بفرستند و ما هم امیدواریم بتوانیم با همکاری باشگاه پرسپولیس و رایزنی با اداره مالیات به نتایج خوبی برسیم.

فارس: چرا دفعه پیش این مشکل برای وینگادا پیش نیامد؟

وینگادا بار قبل ویزای فرودگاهی داشت و مدت آن ۲۴ ساعت بود که بر اساس آن به تهران سفر کرد و قراردادش را تنظیم کرده و به کشورش بازگشت اما در حال حاضر باید برای او درخواست ویزای کار می‌کردیم که این مورد به اداره مالیات هم مربوط می‌شد، بنابراین اگر با این وضعیت، ‌وینگادا به ایران می‌آمد اولین کاری که می‌کردند، گرفتن پاسپورت او ممنوع‌الخروج کردنش بود.

انسانیت هم حکم می‌کرد که ما این مشکل را با او در میان بگذاریم و سپس از وینگادا بخواهیم به ایران سفر کند در غیر این صورت می‌توانستیم بدون در جریان گذاشتن او، سرمربی تیم امید را به ایران کشانده و سپس بخواهیم در صدد رفع این مشکلات بربیاییم.

فارس: با این وضعیت تیم امید دچار مشکل نمی‌شود؟

فعلاً کارها طبق روال پیش می‌رود و ما هم امیدواریم در خصوص وینگادا به نتایجی برسیم.

فارس: با این حال افاضلی اعلام کرد دیگر با تیم امید همکاری نخواهم داشت.

در هر حال جایگاه تیم امید هم جایگاه کمی نیست و همه برایش سر و دست می‌شکنند. این تیم پس از تیم بزرگسالان، بهترین تیم ماست و از لحاظ سطح کاری در یک سطح بالا محسوب می‌شود.

فارس: در جلسه فنی که اخیراً برگزار کردید چه گذشت؟

در این جلسه در خصوص تیم‌های ملی بانوان و تیم‌های زیر شانزده و ۱۹ سال صحبت شد و این جلسه خروجی خوبی هم داشت که در نهایت تصویب برنامه‌های آینده تیم‌های ملی رده‌های سنی بانوان بود. ضمن اینکه با کادر فنی آنها نیز به صحبت پرداختیم.

فارس: به بحث اصلی یعنی تیم ملی برسیم، ملی‌پوشان سرانجام با یازده بازیکن راهی اردوی آفریقای جنوبی شدند. تعداد کم بازیکنان به اردوی تیم ضربه نمی‌زند؟ همچنین شایع شده است قرار است زمان اردو کم شود؟

خیر، اردو طبق برنامه انجام می‌شود و امیدواریم نفراتی که مد نظر کی‌روش هستند نیز تا دو سه روز آینده به تیم ملی ملحق شوند تا این تیم چهره واقعی خود را پیدا کند همچنین قرار است لژیونرها از اردوی بعدی به تیم ملی اضافه شوند.

البته کی‌روش یک کار حرفه‌ای هم کرد در حالیکه می‌توانست ملی‌پوشان تراکتورسازی و فولاد را با خود ببرد، چون دید دو باشگاه استقلال و سپاهان بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار ندادند، بازیکنان دو تیم دیگر را هم آزاد کرد تا به تیمشان برگردند و خودش راضی شد تا تیم ملی با فقط با ۱۱ بازیکن به اردو برود.

فارس: کی‌روش در مصاحبه‌ای تند علیه فتح‌الله‌زاده اعلام کرد که نباید مدیرعامل استقلال به او توهین کند و مدیرعامل استقلال هم پاسخ داد سرمربی تیم ملی نباید به او اهانت کند، در این خصوص چه نظری دارید؟

اینطور نیست، ما نباید آتش‌بیار معرکه باشیم و باید کمک کنیم تا این فضا آرام شود. در واقع باید کمک کنیم هم مشکل تیم ملی و هم مشکل باشگاه‌ها حل شود. در هر حال معتقدم کی‌روش یک کار حرفه‌ای کرد و تصمیم فدراسیون هم این بود که اردو تشکیل شود. در حال حاضر هم قرار است بازیکنان چهار تیم آسیایی لیگ برتر پس از پایان دیدارهای هفته پنجم خود راهی اردوی آفریقای جنوبی شوند.

فارس: آقای کفاشیان هم به شدت دو تیم استقلال و سپاهان را تهدید کرده بود؟

به هر حال استقلالی‌ها به کمیته انضباطی دعوت شده‌اند و قرار است توضیحات لازم را ارائه کنند اما باز هم تأکید می‌کنم ما نباید وسط دعوا باشیم و این به نفع فوتبال ما که نیست هیچ، به ضرر آن هم هست و در این شرایط باید کاری کنیم تا فوتبال ملی ما به آرامش برسد.

فارس: آقای نبی هم با وجود اینکه در دبی حضور داشت اما با ملی‌پوشان برای اردوی آفریقای جنوبی همسفر نشد؟

در حال حاضر که نماینده‌ای با تیم ملی اعزام شده است تا کارهای سرپرستی را انجام دهد و نبی هم باید در تهران می‌ماند تا با یکسری مسائل و مشکلات از جمله کارهای مربوط به مجید صالح و مشکلات مرتبط با نکونام و منتظری رسیدگی کند. در نهایت پس از حل این مشکلات به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد، ضمن اینکه اگر دغدغه نبی بیشتر از کی‌روش نباشد کمتر هم نیست.

فارس: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای تمدید قرارداد کی‌روش در خارج از فدراسیون وجود ندارد، نظر شما در این خصوص چیست؟

این مسئله هم باید به نوعی حل شود و مطمئن باشید مشکلی لاینحل نیست. اگر این موضوع فقط برعهده فدراسیون باشد کار درستی نیست چون فدراسیون فوتبال توان تأمین مبلغ قرارداد کی‌روش و کادر فنی را ندارد و این مشارکت و کمک نهادهای دیگر را هم می‌طلبد. اگر می‌خواهیم مربی بزرگ داشته باشیم باید پولی هم که می‌دهیم محل اعتبارش مشخص باشد و اینطور نیست که فقط ما بخواهیم آن را تأمین کنیم.

هیأت‌رئیسه فدراسیون تمدید قرارداد کی‌روش را مصوب کرده و این وظیفه ذاتی فدراسیون بود که ادامه همکاری کی‌روش را مصوب کرد، در ادامه، تأمین مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی است که باید تأمین شده و این موضوع هم از عهده فدراسیون خارج است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۱۲۶۰۰۱۴۰۳#sthash.۸uXilpH۷.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *