جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

میانگین عمر ایرانیان به روایت وزیربهداشت

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 436127
وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز ایرانیان تحرک است، گفت: اگر معتقد هستیم که کشور باید پیشرفت کند و از سویی دیگر انسان محور توسعه و پیشرفت است بدون شک این پیشرفت تنها با عنصر انسان سالم محقق می‌شود.
حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در همایش ورزش،‌ بهداشت و سلامت که در محل پارک خورشید مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بیماری فشار خون به عنوان یک بیماری ناشناخته سبب بروز سکته‌های مغزی در انسان می‌شود.

به گزارش جهان به نقل از فارس، وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مرگ و میر در ایران به علت سکته‌ها رخ می‌دهد، گفت: ۳۵ درصد سکته‌ها را سکته‌های قلبی و ۴۷ درصد را سکته‌های مغزی شامل می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش مرگ و میر به علت سکته‌ها ناشی از مصرف بی‌رویه نمک است، ایرانی‌ها سه تا چهار برابر معمول نمک مصرف می‌کنند که این خود بروز بیماری‌های متعدد را به دنبال دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز ایرانیان تحرک است، افزود: اگر معتقد هستیم که کشور باید پیشرفت کند و از سویی دیگر انسان محور توسعه و پیشرفت است بدون شک این پیشرفت تنها با عنصر انسان سالم محقق می‌شود حتی اگر بخواهیم عبادت کنیم، نیز باید انسانی سالم، تندرست و بانشاط باشیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: ایرانیان در ۳۶ سال پیش در بدو پیروزی انقلاب به طور متوسط ۵۵ سال عمر می‌کردند که این رقم در حال حاضر به ۷۳ سال رسیده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: البته ۷۳ سال متوسط عمر ایرانیان است اما میانگین عمر هر ایرانی بدون معلولیت حدود ۶۲ سال است.

وی افزود: با این وضعیتی که پیش می‌رویم و شاهد مصرف غذاهای فست‌فودی از سوی جوانان هستیم، نمی‌دانیم در آینده وضعیت درمان در کشور چگونه می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: مردم باید به سلامت خود اهمیت دهند و در مقابل دولت نیز باید تلاش کند تا با ممنوع شدن محصولات غذایی مضر شاهد ارتقای سلامت مردم و جامعه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۷۳ سال متوسط عمر ایرانیان است اما میانگین عمر هر ایرانی بدون معلولیت حدود ۶۲ سال است.؟؟؟؟؟؟میشه لطفا این جمله را توضیح دهید