پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رونمایی از کتاب فلسفه سیاسی رهبرانقلاب

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 396924
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه از کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدهی مدیر گروه سیاست پژوهشگاه و دبیر این جلسه به ارائه گزارش اجمالی عملکرد فعالیت‌های گروه سیاست پژوهشگاه پرداخت.

وی با اشاره به همکاری اکثر صاحبنظران و چهره‌های شاخص حوزه علوم سیاسی با گروه سیاست پژوهشگاه طی سالیان فعالیت این گروه، کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای را یکی از برجسته‌ترین آثار این گروه دانست و افزود: این کتاب طی مدت طولانی و چند مرحله ارزیابی و اصلاح به سامان رسیده است.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدی دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه طی سخنانی به تشریح فعالیت‌های انجمن پرداخت و رویکرد امروزه انجمن را پرداختن به مسائل روز جامعه دانست.

وی همکاری انجمن با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و گروه سیاست این نهاد را نمونه‌ای موفق از همکاری با مراکز علمی دانست.

صدرا نیز ضمن بیان ویژگی تحول بنیادین امام خمینی(ره) این تحول را دارای دو ویژگی توأمان دانست و گفت: دو حرکت در این تحول مشاهده می‌شود اول تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپس تثبیت این نظام.

وی نقش و کارکرد ویژه مقام معظم رهبری در این حرکت را در دو محور یک، توسعه متعالی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و دو، تمدن سازی اسلامی در عرصه بین المللی دانست.

وی کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای را مقدمه بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری دانست و افزود: این کار نیاز به ادامه توسط دیگر صاحبنظران دارد تا پازل دیدگاه‌های ایشان تکمیل شود.

وی در پایان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در تولید علوم اسلامی و پرداختن به مسائل روز جامعه پیشتاز دانست.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا صاحب اثر و عضو هیات علمی پژوهشگاه نیز طی سخنانی به تبیین فصول مختلف این اثر پرداخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری نیز در این مراسم ضمن تقدیر از پژوهشگاه به جهت ورود در مباحث روز کتاب‌ها و مجلات پژوهشگاه را ستودنی دانست و نوید بخش حوزه و جامعه خواند.

وی همچنین از صاحب اثر که با تلاش مجدانه به موضوع بسیار مهم فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری پرداخته است تشکر کرد.

وی در ادامه ضمن تببین وجوهی از شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای و بیان خاطراتی، ایشان را در عرصه‌های سیاست، ادب، فرهنگ، علم و فقاهت سرآمد دانست.

همچنین آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز ضمن اشاره به شان و عظمت مقام معظم رهبری و همانند کردن ایشان با عظمت امام راحل، اثر فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای را حاصل یک دهه تلاش مجدانه محقق و گروه سیاست پژوهشگاه دانست و این کار عظیم را تلاشی در جهت معرفی اندیشه سیاسی شخصیت ناشناخته رهبری دانست.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای توسط آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله فیاضی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد و علیرضا صدرا رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *