جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

غبار عربی استان ایلام را در بر گرفت

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 356225
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: گرد و غبار ناشی از کشور عراق استان را در بر گرفت.
به گزارش جهان، یوسف شیخ‌الملوکی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که به علت افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و غرب کشور توفان گرد و خاک در عراق شکل گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: این گرد و غبار از امروز وارد مناطق غربی کشور از جمله استان ایلام شده است و بیشتر مناطق استان ایلام را درگیر کرده و اکنون فضای ایلام غبارآلود است.

وی ادامه داد: به سبب جریانات ناپایدار تراز میانی از امشب تا روز چهارشنبه در برخی از مناطق استان ایلام وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

این مسئول اضافه کرد: براساس پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی این وضعیت یعنی بارش گرد و غبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه در استان ایلام استمرار دارد.

بارش گرد و غبار به عنوان یک معضل طی یک دهه گذشته در استان ایلام و بیشتر مناطق غربی و جنوبی کشور مشاهده می‌شود که منشأ آن کشورهای عربی همسایه از جمله کشور عراق است.

این معضل مشکلات فراوانی را برای مردمان این مناطق از کشور از جمله استان ایلام پدید آورده و تنفس در این فضای آلوده را برای مردم به ویژه کهنسالان و کودکان سخت کرده است.

مسئولان ارشد حوزه زیست محیطی باید در نخستین فرصت در راستای رفع این مشکل چاره‌جویی کنند تا حداقل مردم این دیار بتوانند نفس خالی از گرد و خاک بکشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *