شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۰
آیت الله هاشمی شاهرودی:

تحریم ها مسؤولان را دستپاچه نکند/ امروز آمریکا بیش از ما به مذاکره احتیاج دارد

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 423022
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مقابل غربی‌ها با اقتدار ایستادگی کنند، گفت: تیم مذاکره‌کننده راستی‌آزمایی در لغو تحریم‌ها را از آمریکا خواستار شوند.
تحریم ها مسؤولان را دستپاچه نکند/ امروز آمریکا بیش از ما به مذاکره احتیاج دارد
گروه سیاسی جهان نيوز: آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در درس خارج فقه خود، با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در روز مبعث، اظهار داشت: امروز در شرایط حساسی در منطقه هستیم و دشمنان جهان اسلام، شرایط سختی را برای منطقه ایجاد کرده‌اند.

به گزارش رجانیوز نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح کنونی دشمنان اسلام، ایجاد جنگ‌های نیابتی است و با ارسال سلاح و حمایت از فتنه‌گری، جهان اسلام را دچار جنگ می‌کنند. داعش و سایر فتنه‌ها را خودشان ایجاد کرده‌اند و بعد در ادامه آن، ذهن بسیاری را گمراه می‌کنند و با ایجاد این فتنه‌ها، تلاش دارند تا حرکت‌های مردمی و کارهای مثبت را فتنه اعلام کنند.

وی تصریح کرد: آن‌ها خود فتنه را ایجاد می‌کنند و سپس می‌گویند این حکومت نالایق است و نمی‌تواند مردم را اداره کند و فتنه‌گر است. این در حالی است که فتنه را خودشان ایجاد کرده‌اند و حکومت برآمده از رأی مردم را فتنه جلوه می‌دهند و فتنه گران را صاحب حق می‌خوانند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تاکید کرد: دشمن از فتنه گران حمایت می‌کند، اما حمایت از فلسطین و حزب الله لبنان را تروریست می‌خواند این در حالی است که نه تروری کرده، نه مسجدی را منفجر کرده‌اند و نه کسی را از مردم لبنان کشته‌اند بلکه در مقابل اسرائیل جنگیده‌اند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام نا‌امنی‌های منطقه برعهده دشمنان جهان اسلام است، اظهار داشت: آن‌ها خودشان منطقه را نا‌امن کرده و سپس از کشورهای دیگر دعوت می‌کنند تا با ارسال نیروی نظامی منطقه را امن کنند؛ این در حالی است که امنیت مناطق در این است که کشورهای منطقه خود در فکر ایجاد امنیت باشند نه اینکه نیروی نظامی بیشتر، امنیت را تأمین کند.

وی با تاکید براینکه امنیت منطقه از زمانی به خطر افتاد که کشورهای دیگر وارد منطقه شدند و امنیت را به خطر انداختند، تصریح کرد: حوادثی که امروز در منطقه و جهان در حال وقوع است، عظمت و حقانیت اسلام ناب محمدی (ص) را بیش از پیش روشن می‌کند و اهل بصیرت متوجه می‌شوند که دشمنی‌ها با ایران، به سبب همین اسلام صحیح است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: با گذشت ۳۵ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی، تنها از ملت‌ها و مردم مقاوم در مقابل دشمن حمایت شده و از تروریسم و تروریست‌ها هیچ حمایتی صورت نگرفته است، حتی یک مورد نیز پیدا نمی‌شود که نظام جمهوری اسلامی از گروه‌های مردم‌کش یا فتنه‌گر طائفه‌ای و مذهبی حمایت کرده باشد.

وی تصریح کرد: تاریخ تشیع همواره شاهد مقابله علماء با آفت‌ها و آسیب‌ها مانند بابیت و بهائیت است که همانند وهابیت و تکفیر هستند؛ علمای شیعه ایستادند و جلوی این آفت را گرفتند اما علمای اهل سنت نتوانستند مقابل فتنه‌ای که براساس عقاید ابن تیمیه شکل گرفته است، ایستادگی کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: علمای اهل سنت در آن زمان مقابل ابن تیمیه ایستادند و مقاومت کردند و حتی گفتند کسانی که به وی شیخ‌الاسلام بگویند، کافر شده‌اند زیرا وی زائر پیامبر (ص) را تکفیر کرد و همه علمای اسلام علیه وی شوریدند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با اشاره به جامعیت و توانمندی مکتب اهل بیت (ع) در ایجاد یک نظام مقتدر در مقابل دشمنان، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر مکتب اهل بیت (ع) توانست در مقابل تمامی دشمنان بایستد و دشمن را به زباله‌دان تاریخ بیاندازد و در همه زمینه‌ها ایجاد عزت و افتخار کند. همه جهان اسلام تحت تأثیر عظمت این نظام اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه امروز متوجه شده که چه کسی در حال از بین‌بردن ریشه آن در منطقه است و کمر به دشمنی با نظام جمهوری اسلامی بسته است اما خوشبختانه و با عنایت خداوند، نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت مردم یمن اظهار داشت: یمن ارتباطی با جمهوری اسلامی ندارد و آن‌ها از اعقاب زید هستند که در مقابل ظالمان قیام کرد و از ما بر قیام و ایستادگی به شمشیر، تاکید بیشتری دارند و بر ضد اسرائیل و آمریکا شعارهای صریح می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تاکید کرد: این‌ها چیزی علیه ایران ندارند و به دروغ می‌گویند که ایران اسلحه فرستاده است؛ اوباما مجبور شد در مقابل مصاحبه‌گری بگوید که ایران اسلحه‌ای نفرستاده است. نظام سلطه دروغ‌پردازی زیادی می‌کند و تلاش می‌کند اذهان را منحرف کند، از این رو باید روز به روز بر بصیرت خود بیافزاییم.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری این نبود که تنها حکومت کند بلکه یاری مستضعفان جهان، وظیفه نظام اسلامی است و هدف امام راحل نیز چنین بود. ۱۲ میلیون یمنی در مقابل نظام سفاک و خون‌ریز، قیام کردند، البته همه آن‌ها نیز شیعه نیستند.

وی با اشاره به حرکت کشتی نجات از ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان هم اکنون در حال جنایت هستند و وقتی گرد و غبار باطل بخوابد، از بین رفتن وجهه و چهره‌شان در بین مردم مشخص می‌شود زیرا باطل جولانی می‌کند و بعد شکست می‌خورد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: امروز به نظر می‌رسد که آمریکا بیش از ما به این مذاکرات نیاز دارد و بحث تحریم هم کارآیی چندانی دارد. اگرچه نبودن تحریم سبب راحتی کار می‌شود از این رو، این تحریم‌ها اگر چه تاثیری هم دارد، اما این طور نیست که ما از همه چیزمان دست بکشیم و کاری نکنیم زیرا خداوند به کشور ما الطاف بسیاری داشته است و باید با روحیه بالا به مذاکره پرداخت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا تمام گزینه‌ها را در این ۳۵ سال اخیر به کار گرفته است و در همه گزینه‌ها شکست خورده است. تشویق صدام به حمله، حمایت از منافقین، ایجاد جنگ‌های نیابتی، حمایت از فتنه‌گری طائفه‌ای و مذهبی از جمله فتنه‌های آمریکاست که در همه موارد به سبب قوت نظام اسلام و با بصیرت بودن رهبری و مردم شکست خورده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظام آمریکا اقتدار سابق را ندارد و رو به افول است و مشکلات داخلی آن‌ها از قبیل نژادپرستی و ظلم به اقلیت‌ها آشکار شده است از این رو باید با اقتدار در مذاکرات مقابل آن‌ها بایستیم و ابتدا همه تحریم‌ها را لغو کنند و حتی از آن‌ها راستی آزمایی در لغو تحریم‌ها بخواهیم؛ تیم مذاکره کننده ایرانی باید با اقتدار در مقابل آن‌ها بایستد.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی تاکنون دروغ نگفته است و این غربی‌ها هستند که دروغ می‌گویند و آن‌ها باید راستی آزمایی نکنند نه ما زیرا دروغ می‌گویند و تظاهر به چیزی کرده و بعد خلاف آن عمل می‌کنند. زمانی که مقام معظم رهبری فتوا می‌دهد سلاح هسته‌ای حرام است، ما به آن عمل می‌کنیم و از این رو، آن‌ها باید ابتدا تمام تحریم‌ها را لغو کنند و این گونه باید با آن‌ها مذاکره کنیم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده پای خط‌های قرمز نظام درست بایستد و در مذاکرات با اقتدار عمل کند.
منبع: رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قطع تحریم هم بعیده از این آمریکایی های کثیف هرچی بگید برمیاد
مصطفی
مهمترین نیاز کشورها، نیاز اقتصادی و نظامی است که توافق هیچ کدام را برای او برآورده نمی کند ولی برای ما می کند پس ما بیشتر به مذاکره نیاز داریم.
..
متاسفم برای این مذاکرات
مجید
البته اگر فقط همین چند روزه دنیا باشه ....
ای کاش بود گوش شنوایی
United States
ما که می دونیم حاجی اینو به دولتی ها بگویید
هموطن
United States
درس خوانده های آمریکا و ... کشته و مرده رابطه با اون ها هستند حالا به هر قیمتی که شده... کی اونجا درس خونده؟
رضا
...نشأن دهي!!!!!!؟
علی
Iran, Islamic Republic of
..... تحریمها من را نمی ترساند
United States
برای این مذاکره متاسفم