جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۳

چرا سوخو 24 روس قادر به مقابله با اف 16 آمریکایی نبود؟

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب: 458024
پس از سرنگون شدن یک فروند جنگنده سوخو ۲۴ روسیه بوسیله جنگنده اف ۱۶ ترکیه، سؤالهایی درخصوص علت وقوع این حادثه مطرح شده است.
چرا سوخو 24 روس قادر به مقابله با اف 16 آمریکایی نبود؟
به گزارش جهان، هواپیمای سوخو۲۴ روسیه با موشک هوا به هوا که از جنگنده ترکیه‌ای اف ۱۶ شلیک شده بود، هدف قرار گرفت. خلبان روس که از این حادثه نجات پیدا کرده، گفته است که جنگنده ترکیه از پشت سر آنها را هدف قرار داد.

سوخو ۲۴، هواپیمای بمب افکنی است که از آن برای پایین انداختن بمبهای هوشمند و یا عادی با قدرت تخریب بالا علیه مواضع و اهداف زمینی استفاده می‌شود.

سرعت بمب افکن سوخو۲۴ در مقایسه با هواپیماهای هجومی و جنگنده‌ها پایین تر است زیرا این هواپیما برای حمل بمب مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل از سوخو۲۴ برای انجام مانور و یا درگیری‌های هوایی استفاده نمی‌شود.

البته باید توجه داشت که سوخو ۲۴ از نوع بمب افکن‌های متوسط به شمار می‌آید، و بمب افکن‌های راهبردی بزرگتر و قدرتمندرتی نیز وجود دارند که می‌توانند موشکهای بالدار و بمبهای سنگین هسته‌ای را حمل کنند.

در مأموریتهای بمباران مواضع دشمن، معمولا جنگنده‌ها و هواپیماهای هجومی، این بمب افکن‌ها را همراهی می‌کنند.

این بمب افکن پس از بمباران مواضع تروریستها در شمال سوریه در حال بازگشت به فردوگاه "حمیمیم" سوریه بود، و هیچ جنگنده و یا هواپیمای هجومی آن را همراهی نمی کرد زیرا روسیه، ترکیه را یک کشور "دوست" تصور می‌کرد و از یادداشت امضا شده با ائتلاف بین المللی ضد داعش برای پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای روسیه در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه با خبر بود.
منبع: العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
به این نوع جنگنده ها می گویند Attacker
به جنگنده های شکاری مانند F16 می گویندFighter
ماموریت این دو با هم متفاوت است
Iran, Islamic Republic of
تولیدات روسیه هر چه باشد به پای اف 16 نمی رسد . مقایسه این دو مقایسه هیوندا با بنز ه
در این موارد بهتر است با اطلاعات فنی وارد شویم نه سیاسی
بگو تو چی ساختی برای سرزمینت؟! فقط حرف، فقط ادعا، فقط ادای من متخصصم
مقایسه هیوندای با بنز؟! تو بنز با اون قیمت گزاف که مناسب افراد متمول تجمل گرا ساخته میشه رو بااز یک ماشین ساخته شده برای قشر متوسط رو به مقایسه می کنی؟! بعدشم باشه آمریکای تو خوبه. بدو برو پیشش.
Iran, Islamic Republic of
دعوا نکنید اصلا سمند خوبه قیمت بنز و کیفیت .... بعدشم باشه .... تو خوبه، بدو برو پیشش.
تو از اون عواملی نیستی که با ایجاد بحث های غیر مرتبط با موضوع، سعی در انحراف اذهان از اصل خبر داری؟! کجا آموزش دیدی؟
سمند چه ربطی به موضوع خبر داره؟ اصلاً کی از سمند دفاع کرد؟! تو بدون اندک دانشی، سوخو را از اف 16 پایین تر دانستی و مثال بی ربط هیوندای و بنز را زدی که جوابت هم داده شد. بهتر است دست از حمایت از شیطان بزرگ آمریکا برداری یا بروی همان آمریکا تا از اون اف 16 ها بهت بدهند. البته از نوع کوکی.
بله وطنم، نظامم، اسلامم، بله اینا خوبه. معلومه که میدوم برم پیشش. خیر انسان در این چیزهاست، نه نوکری آمریکا. کاسه لیسی آمریکای قاتل ملعون هم برای شما.
Romania
اگر لازم باشد حتما روسیه بهتر از f16 هم وارد جنگ میکند

نه ترکیه نه داعش عددی نیستند که بخوان f16 بیارند

البته ترکیه کاری کرد که یعنی بیا جنگ کنیم
چون فکر نمی کرد به او حمله کنند. همان تعبیر خنجری است که از پشت زدند.
حالا ببینید که روسیه برای خلبانش چیکار میکنه اما دیپلماتمون تو یمن و عربستان کشته میشه اما مردم حتی نباید شعار بدهند چون امریکا بدش میاد چه برسه که ایران جبران کنه ای خاک بر سر ما...روحانی مچکریم
مسعود دیپلمات
علی الاصول روسیه و چین و غرب، همگی مطلقا" بدنبال منافع دنیوی خود هستند. لذا اگر منافع دنیوی آنها به خطر بیافتد ، هیچگونه ملاحظه اخروی نخواهند داشت مطلقا".
بنابراین دوستی با اینان مطلقا" معنی ندارد . آنچه قابل قبول است ، تعامل در چارچوب تعالیم اسلام است ولا غیر.
سخن حقیست که با هدف باطل بیان شده است.
چراکه کسی قصد قربانی کردن منافع کشور را در برابر روسیه نداشته و ندارد و لذا، بیان تذکر فوق در شرایطی که روسیه کاری نکرده، بی معناست. مگر اینکه برای فراموش کردن ذهن مردم از اقدام عالی پوتین در دیدار با رهبری باشد.