شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

برنامه دانشگاه‌های تهران در شب قدر

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 431924
مراسم احیای شب های قدر در شب های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان در مساجد ۷ دانشگاه تهران اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، برنامه مساجد دانشگاه های تهران،صنعتی شریف، علم و صنعت، امام صادق (ع)، شهید بهشتی، تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر ویژه مراسم احیای شب‌های قدر در دو شب باقی مانده از شب های قدر یعنی بیست و یکم (سه شنبه ۱۶ تیرماه ) و شب بیست و سوم (پنج شنبه ۱۸ تیرماه) به شرح زیر اعلام شد:

* احیای شب های قدر با حضور حجت الاسلام قرائتی در دانشگاه تهران

برنامه زمان بندی احیای شب های قدر در شب های بیست و یکم (سه شنبه ۱۶ تیرماه )و شب بیست و سوم (پنج شنبه ۱۸ تیرماه) مسجد دانشگاه تهران اعلام شد.

برنامه شب بیست و یکم (سه شنبه ۱۶ تیرماه) در مسجد دانشگاه تهران با اقامه نماز جماعت قضا به امامت حجت الاسلام قاضوی از ساعت ۲۲ آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت. پس از تلاوت قرآن کریم، ساعت ۲۳:۱۵ دعای جوشن کبیر توسط حاج مصطفی سماواتی قرائت خواهد شد و از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد ادامه مراسم با سخنرانی و حضور حجت الاسلام محسن قرائتی پیگری خواهد شد و تا ساعت ۲.۳۰ دقیقه بامداد مراسم احیای شب قدر ادامه خواهد داشت.

برنامه احیای شب بیست و سوم (پنج شنبه ۱۸ تیرماه ) نیز همانند احیای شب بیست و یکم، با اقامه نماز جماعت قضا به امامت حجت الاسلام قاضوی از ساعت ۲۲ آغاز و تا ساعت ۲.۳۰ بامداد با اجرای برنامه تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج مصطفی سماوات و سخنرانی توسط حجت الاسلام محسن قرائتی ادامه خواهد داشت.

* آغاز مراسم احیای شب قدر از ساعت ۲۲.۳۰ در دانشگاه شریف

مراسم احیای مسجد دانشگاه صنعتی شریف در شب های بیست و یکم و بیست و سوم از ساعت ۲۲.۳۰ آغاز و تا ۳ بامداد ادامه خواهد داشت.

در شب بیست و یکم، قرائت دعای جوشن کبیر توسط برادران شعبانی و الله بداشتی، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی دکتر سید میعاد صالحی، سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، مناجات خوانی حاج احمد عباسی، قرآن به سر حاج احمد عباسی و عزاداری حاج احمد عباسی و محمد رضا رجبی فر اجرا خواهد شد.

در شب بیست و سوم نیز، قرائت دعای جوشن کبیر توسط برادران شعبانی و الله بداشتی، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی دکتر سید میعاد صالحی ، سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان ، مناجات خوانی استاد حسن مرصعی، قران به سر حجت الاسلام قاسمیان و عزاداری توسط حاج احمد عباسی و حاج احمد تقوایی اجرا خواهد شد.

* قدر در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

هیات رهروان شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز مراسم احیای شب های قدر را در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم از ساعت ۲۲ تا ۵ بامداد در مسجد این دانشگاه برگزار می کند.

* برنامه مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس در ۲شب باقی مانده از شب های قدر

مراسم احیای شب های قدر در شب های بیست و یکم و بیست و سوم با اجرای دعای افتتاح، جوشن کبیر و قرآن به سرگرفتن از ساعت ۲۲.۳۰ در مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس آغاز شده و تا ۲ بامداد ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام فلاح رفیع به عنوان سخنران و حاج امیرکاتوزیان به عنوان مداح دراین مراسم حضور خواهند داشت .

* مراسم احیای شب های قدر در دانشگاه شهید بهشتی

مراسم احیای شب های قدر در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان، از ساعت ۲۲.۳۰ در مسجد الزهراء(س) دانشگاه شهید بهشتی آغاز می شود.

در شب بیست و یکم، حجت الاسلام سید محمد موسویان و در شب بیست و سوم حجت الاسلام سید محمود نبوی به عنوان سخنران حضور خواهند داشت .

قرائت دعای جوشن کبیر توسط دکتر فدایی و مداحی مراسم توسط حاج حمید عبداللهی و حجت الاسلام دهبان انجام می شود .

* مراسم احیای شب های قدر در دانشگاه امام صادق (ع)

مسجد دانشگاه امام صادق (ع) نیز طی شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان مراسم احیای شب های قدر را برگزار خواهد کرد.

شب بیست و یکم حجت الاسلام قرائتی و شب بیست و سوم حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سخنرانی مراسم را برعهده خواهند داشت.

حجت الاسلام میرلوحی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و حاج امیر عباسی مداحی مراسم را برعهده خواهند داشت. مراسم از ساعت ۲۳.۳۰ در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت آغار می شود.

* مراسم شب های قدر در مسجد دانشگاه سید الشهدای علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت نیز مراسم شب‌های قدر را در مسجد الشهدای دانشگاه برگزار می کند.

مراسم احیا شبهای قدر در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت ایران از ساعت ۲۳ الی ۳ بامداد برگزار می شود.

دراین مراسم برنامه قرائت قرآن، قرائت جوشن کبیر، مداحی، و سخنرانی اجرا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *