جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۴۶
روایت داریوش سجادی از تناقض در سخنان رئیس جمهور

وقتی روحانی بعد از توافق «هر حرفی می‌زند!»

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 441220
خالی کردن دل مردم با توهم جنگ، بدترین نوع دفاع از برجام و به منزله پر کردن جای ناکامی‌هاست.
وقتی روحانی بعد از توافق «هر حرفی می‌زند!»
به گزارش جهان به نقل از کیهان، داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در تحلیلی نوشت: آقای روحانی هفته گذشته در نشست مشترک دولت و استانداران اظهار داشتند «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت». هر چند چنین اظهاراتی خالی از مناقشه نبود و به موقع نیز از جانب برخی از مسئولین واکنش مناسب داده شد اما علی‌رغم این آقای روحانی در حالی که هنوز دو هفته از این مواضع شاذ و ناسنجیده‌شان نگذشته، شنبه گذشته و برخلاف توصیه نامتعارف خود این بار اما به درستی در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران فرمودند «ما از هر کجا و هر زمان که لازم بدانیم، بدون هیچ ملاحظه‌ای سلاح خواهیم خرید و سلاح خواهیم فروخت و منتظر تأیید هیچ کس و هیچ قطعنامه‌ای نخواهیم بود». که با واکنش وزارت خارجه آمریکا مواجه شد.

مشاور سابق کروبی می‌افزاید: چنین بلبشو و تناقضاتی در سخنان آقای روحانی می‌تواند یا حاکی از فقد «ثبات و هم‌گونی آرا» و ضعف هویت سیاسی و یا مؤید «رقص بالماسکه» به اقتضا و مناسبت‌های مختلف باشد!

سجادی می‌نویسد: نمونه دیگر از اظهارات شاذ و ناوارد ایشان آن بخش از سخنرانی وی در خلال سفر به همدان بود که فرمودند؛ «بعد از ۲۳ ماه تلاش و مذاکره توسط دیپلمات‌های ملت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به کشور باز گردانیم».

وی تصریح کرد: اصرار بلاوجه روحانی بر وجود سایه شوم جنگ بر سر مردم ایران در حالی است که چنین ادعائی از اساس عاری از واقعیت است و جمیع متخصصین و زبدگان سیاسی مسلط بر فرآیندها و تحولات سیاسی- نظامی منطقه و آشنایان با موتور محرکه سیاسی- اقتصادی و نظامی آمریکا بوضوح بر این واقعیت اشتراک نظر دارند که بعد از دو جنگ آمریکا در عراق و افغانستان و بعد از بروز و تحمیل واقعیت‌های میدانی به واشنگتن از خلال دو جنگ مزبور و بعد از افول جهانی اقتصاد، اساساً و منطبق بر داده‌های نظامی و اقتصادی، آمریکا تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه برخوردار از آمادگی و استعداد لازم برای ورود به جنگی دیگر در هیچ کجای جهان نیست. لذا این گونه دل مردم را از خطر جنگ «ناموجود و تخیلی» خالی کردن قبل از واقعیت نشان از نیاز بمنظور پرکردن ناکامی‌ها و «باگ»های غیرقابل دفاع در «برجام بد فرجام» است!

سجادی همچنین با اشاره به نقش «هـ» در ادامه نوشت: در آستانه انتخابات اسفند ماه بوضوح علائمی از فتنه‌ای نوین تحت مدیریت «ام‌الفتنه» در حال بازتولید است. ام‌الفتنه این بار و مانند دور قبل (۸۸) با بسیج گسترده عقبه رسانه ای و سیاسی خود و با استظهار به شرایط مساعد حمایت خارجی «بازی» نوینی را کلید زده. هرچند قبلاً هم گفته‌ام واقعیت‌های میدانی اجازه کامیابی ایشان را (مانند تجربه ۸۸) نمی‌دهد اما قطعاً مانند ۸۸ این فرصت را دارد تا بار دیگر هزینه‌های سنگینی را از جوار این فتنه نوین به حساب نظام واریز کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Romania
برخی از یاراندر شب عاشورا پس از سخنرانی امام حسین (ع) بخاطر ترس از مرگ شبانه در تاریکی شب فرار را بر قرار ترجیح دادند وبه دنیا چسبیدند تاچند صباحی را با پول وسکه های به ناحق خوش بگذرانند . همان هائی که به قول مرحوم دکتر شریعتی پشت سر علی نماز میخوانند وسر سفره معاویه مینشینند واظهار میدارندعلی صوت نمازش زیباست ومعاویه سفره رنگینش
با اجرای برجام و بازرسی از سایت های نظامی و محدودیت های موشکی و تسلیحاتی سایه شوم جنگ بر سر کشور ایجاد میشود و این از نتایج تدبیر است !!
محسن
میدونید چه وقت جنگ میشه؟...
وقتی که مسئولین امریکایی میگن بااین توافق ما راه نفوذ به ایران رو پیدا میکنیم و اطلاعات زیادی جمع میکنیم به سایت نظامی نفوذ میکنیم . همینطور چندین سال اطلاعاتمون رو کامل میکنیم بعد اونوقت راحتتر حمله میکنیم....این از دولت تدبیراست!!
البته با وجود ولی فقیه و جوانان حزب الهی امریکا
هیچ غلطی نمیتواند بکند
تلفیق ایمان و علم همیشه پیروز است
تا زمانی که مردم متحد باشند و رهبری آگاه و شجاع ونیروهای نظامی وامنیتی هوشیار و آماده داریم،اطمینان داشته باشید آمریکا و نوچه هایش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
نه تنها بازرسی در توافقنامه امده بلکه بر خلاف نظر ریاست جمهور اقای روحانی این توافقنامه امضاء شده و لازم الاجرا ست. کمیته برسی مجلس مطمئنا باید
1 موافقتهای مورد قبول بین ااروپا و ایران را جداگانه. تعریف و بررسی کند انچه بهه نفع ماست ایرادی ندارد.

2 توافق جداگانه با امریکا. باید شامل توافقنامه الجزایر باشد. و ایران بتواند اموال مصادره شده را پس بگیرد و روابط بر اساس احترام متقابل و حفظ منافع مشترک در ایجاد امنیت و ارامش در غرب اسیا
تعریف تایید و اجرایی شود
3 نیاز ها.ی انسانی ایران ب ای حفظ جان مسافر ین
پپروازها و دارو و انتقال تکنولوژی. صنعتی ساخت در حوزه کاغذا و دارو در این طرح عملی شو د.
حسین
مهم نیست .با این کارا گور دولت اصلاحات ,ببخشید تدبیر و امید را خود می کنند.
آقای روحانی این مملکت صاحب داره بنام آقای سید علی خامنه ای سایه شوم جنگی در کار نیست این حرفها فقط جنبه انتخاباتی دارد و بس
Iran, Islamic Republic of
صاحب اين مملكت امام زمانه دوست عزيز
Iran, Islamic Republic of
نیابت که دارند
Iran, Islamic Republic of
کی سر صاحب دعوا داره آخه. خودش یا نایبش هر کی صاحبه ادعایی نداره شما خودشو ناراحت نکنین
یاسر
Iran, Islamic Republic of
"توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم"
ایشان خود نیز میدانند که اگر امریکا جرات حمله به ایران را داشت درزمان آقای احمدی نژادکه با محکمترین سیلی از استکبار استقبال میشد .همان موقع که از طرف ایران تحقیر میشدند حمله میکردند نه اکنون که از طرف دولت فخیمه تکریم میشوند (رییس جمهور مودب امریکا)اکنون کمر همت به توافق بسته اند تا ازطریق داخل وفرهنگی به کشور حمله کنند .شما باید چشمتان را باز کنید واز نفوذ استکبار به درون نظام جلوگیری کنید ونگران جنگ سخت نباشید.
احسنت
یدالله
تا نوبت به اینا میرسه دم از جنگی میزنن که جلوش رو گرفتن!!!!!!!!!دوره خاتمی هم اینطور بود
مگه سالی كه عراق به ما حمله كرد مگه ما هسته ای بودیم امریكایا به بهنه الكی جنگ راه می اندازن شما جلوی جنگ نگرفتی از الان به بعد حمله میكنند
اگر توافق نشه 100% جنگ میشه
داود
Iran, Islamic Republic of
عزیز چشمتو واز کن ببین اینا دارن با جنگ جنگ کردن ما رو پای قرار دادایی می برن که منافع ملی رو پایمال میکنه و پیشرفت کشورو کند میکنه.
موضوع جنگ فقط لولو سر خرمنه...
امریکا هم طرفشو خوب شناخته. تهدید میکنه اینام جدی می گیرن. یکی نیس بگه شما با این همه شجاعت خودتون بودید گفتید: هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن؟!!
ضمنا ما ملتی هستیم که الگومون امام حسینه. حاضریم بجنگیم و کشته بشیم اما ذلیل نشیم.
ظریف فقط به یه جمله دلش خوشه اونم هیچ وقت یک ایرانی تهدید نکنید خب تهدید نکنید ما خودمان همه چیز میدیم تهدید دیگه چراااااااااااااا؟؟؟؟؟
اما مقامات امریکایی میگویند با توافق وین و بازرسی از سایت های نظامی راه حمله نظامی به ایران هموار میشود .
سیاح
Iran, Islamic Republic of
ما چرت نگفتیم الان دارند چرت می گویند
بزرگترین دروغ ، حمله به ایران است
حمله می کنند کپی بر داری از عبیدا ۰۰۰ ابن زیاد است که شایعه کرد سپاه شام در راه است و کوفیان را ترساند و دست از حمایت نایب امام ، مسلم بن عقیل برداشتند
ولی قصه ما قصه کوفیان نیست که از هر دروغی بترسیم
لاف در غریبی
مردش نیستند سگ کی باشند که حمله کنند
هومن
با این به اصطلاح توافقی که شده تعهد دادیم اگه تسلیم نشیم محکومیم که جنگ بشه
ج س
Iran, Islamic Republic of
توافق نتیجه داد افزایش صادرات پسته به اروپا !!?
پسته آقایان که هم باغش را دارند و هم صادر کننده هستند صادر می شود و پسته روز به روز گرانتر می شود
ولی اجازه به صادرات هندوانه ندادند و کشاورز هندوانه خود ۵۰تومان می فروشد که پول سوخت ماشینی که شخم زده نیست یا کاشت با هزینه بالا و پول کارگر آبیاری کننده و برداشت ۰۰۰
ظلم به مستضعف
واقعیت را گفته وقتی کشوری را با قطعنامه می برند ذیل فصل هفت یعنی جنگ این را باید خوب بدانید
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو
شما هشت سال چرت گفتین, ما حالا حالاها میتونیم چرت بگیم
ما هیچ وقت قبول نکردیم که برنامه هسته ایمون ابعاد احتمالی نظامی داره وما تهدید برای صلح و امنیت جهانی هستیم ولی شما این کارو کردین
Iran, Islamic Republic of
حسن ما کاری کرد، که آمریکا گرخید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دلفینا هم پرواز می کنند
چرت بگید اما به قرارداد ترکمنچایتون افتخار نکنید
ایرانی
کشور سوریه ، عراق و یمن درحال حاضر و کشورهایی مانند افغانستان ، پاکستان و... که سالهاست با گماشته های آمریکا وانگلیس می جنگند ذیل فصل هفت بودند که الان درحال جنگ میباشند !!!!!؟؟؟؟؟
اصلا بگو ذیل فصل هفت چیه ها ؟؟؟؟؟؟؟
چندین سال ذیل فصل هفت بودیم و امریکا هیچ غلطی نتوانست بکند و از این به بعد هم نمیتواند .
در تمامی قطعنامه ها ما فقط ذیل بند41 ار فصل7بودیم نه فصل7 این خیلی متفاوته.
م
United Kingdom
ه ؟!!!هه!
مردم
بارها گفته ام سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی انتهایش عکس این مبحث می باشد. به تمامی مسئولان گوش زد می نمایم.
علی
بهترین کار در حال حاضر اینست که با شناساندن هر چه بیشتر ماهیت درونی و کنار زدن ماسک نفاق اصلاح طلبان و حامیان به ظاهر موجه آنان، مردم را برای یک انتخابات حماسی آماده کرد.
محمد جواد
باشه آقای رئیس جمهور ما چیزی نمیگیم.اما بذار حرف اول و آخر را بزنیم:مرگ بر آمریکای مستکبر
کاظم
Iran, Islamic Republic of
من باسياست. کارى ندارم ولى ميدانم ادم ترسو هميشه نوکر ميماند
خواهش میکنم پیگیر نظر من باشین منفی و مثبتا تو همه سایتا بردارین ما میدونیم گروها سبزها تو اینترنت ساماندهی شدن البته هنوز تو سایت شما نیومدن ولی تو سایتای دیگه هستن و از این طریق میخوان گول مردم بزنن سال88 مجلس امریکا20 میلیون دلار برای گروه سبزهادر اینترنت تصویب کرد الانم همین کار دارن میکنند تا از این طریق گول کاربرا بدن و به خودشون جذب کنند نگاه کنین زیر هر نظری که میدن بعد تاکید میکنند نگاه کنین چقد منفی گرفتین نظرهای که بفع خودشون باشه میگن نگاه کنین چقد مثبت گرفتین و اگر نظر برضدشون باشه میگن نگاه کنین چقد منفی گرفتین خیلی رو منفی و مثبتا تاکید دارن برام مشخص شده تو هر سایت ساماندهی شدن خواهش میکنم اگه منافع ملی و کشور برات مهمه منفی و مثبتا بردارین
محمد
اوبا اخیرا گفته: با این توافق نامه ؛ 15 سال دیگر ایران برای حمله نظامی ما شرایط بهتری دارد.....پس روحانی مچکریم
واقعا خنده داره.. دوره احمدی نزاد بیشترین بهانه رو داشت حمله نکرد .. مردم میفهمن
ههههههههههههههه خسته نباشی افرین افرین واقعا خیلی زحمت کشیدی که سایه شوم رو سر ما برداشتی هههههههههه
منتظر
منظور از ((ه)) و ام الفتنه
حاج اقا خاطرست دیگه
یا همون به قول حداد فتنه 88 فتنه اکبر!!! بود
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
لطفا رئیس جمهور محترم را مودبانه خطاب کنید ایشان کسی هستند که به همراهی ملت ایران مملکت در حال ویران توسط تندرو ها را ارز ورطه نابودی نجات داد.
منتظر
ادب از که اموختیم از دولتمردی که ادب به ز دولتش
اینا را به شیخ با ادبت بگو
به جهنم به درک و .................................... که یادت نرفته؟
درود بر صلح درود بر امنیت درود بر آزادی درود بر روحانی درود بر ظریف
دادا
مهار تورم در حالیکه تورم کمر مردم را شکسته و ثبات اقتصادی زمانیکه اقتصاد در رکود کامل بوده و همه چیز در کمای کامل مرگ فرو رفته و بهبود و بیداری این بیمار تقریبا محال است !!!.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور ما در هفته پیش گفتند ما از هر کجا و هر زمان که لازم بدانیم، بدون هیچ ملاحظه‌ای سلاح خواهیم خرید و سلاح خواهیم فروخت و منتظر تأیید هیچ کس و هیچ قطعنامه‌ای نخواهیم بود. (دریغ از یک رزمایش!). که با واکنش وزارت خارجه آمریکا مواجه شد.
حالا مسئولین آمریکایی روزی نیست که از گزینه های روی میز صحبت نکند و در مقابل مسئولین ما می گویند این حرف ها مصرف داخلی دارد!
سئوال، چرا مسئولین آمریکایی نمی گویند حرف رئیس جمهور مصرف داخلی دارد، و تهدید آمیز پاسخ ایران را دادند؟.