شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش ایمنی پروازها بامسیرهای مستقیم

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 431726
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه مناطق ممنوعه پروازی باید محدود شود، گفت: مسیرهای هوایی کوتاه، مستقیم و یکطرفه، ایمنی را در صنعت هوایی افزایش می‌دهد.
به گزارش جهان، رحمت اله مه آبادی در گفتگو با مهر با اشاره به نقاط ممنوعه پروازی در کشور، گفت: این نقاط در هر کشوری وجود دارد اما در سایر کشورها سعی شده که آنها را محدود کرده و یا شرایط خاصی را برای آن تعریف کنند تا مسیرهای هوایی مستقیمی داشته باشند.

وی با بیان ینکه باید راه‌های هوایی موازی و یکطرفه داشته باشیم، افزود: موضوع‌های امنیتی محدودیت‌هایی را در مسیرهای پروازی برای ما ایجاد می‌کند که البته بحث‌های امنیتی بسیار مهم است اما باید با روش‌هایی این مناطق را محدود کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه حفظ نقاط ممنوعه پروازی از نظر دفاعی برای ما مهم است، ادامه داد: برخی از این نقاط مانند میادین تیراندازی را می‌توان تغییراتی ایجاد کرد به طوری که تعداد آنها را کمتر کرده و یا محدود به زمان و ساعت خاص شود تا در زمان‌های دیگر از این نقاط پرواز انجام گیرد.

مه آبادی با اشاره به اینکه محدودیت‌های پروازی در مناطق ممنوعه می‌تواند در ارتفاع خاص تنظیم شود، گفت: این ارتفاع‌ها می‌تواند در یک محدوده‌های افزایش یابد و در دیگر محدوده‌ها کاهش یابد تا علاوه بر حفظ ایمنی، مانعی هم برای پرواز نباشد.

وی افزود: مستقیم بودن، کوتاه بودن و یکطرفه شدن راه‌های هوایی ایمنی بیشتری را تامین می‌کند، ضمن آنکه جدایی افقی و عمومی پروازها هم که از طریق تجهیزات امکان نزدیک تر شدن آن وجود دارد هم از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند ضمن حفظ ایمن، افزایش پروازها را هم به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه با این اقدامات تحولات زیادی در صنعت هوایی رخ می‌دهد، گفت: کشور ما در یک منطقه جغرافیایی خاص پروازی قرار گرفته که باتوجه به تحولات اخیر منطقه، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و پروازهای عبوری را از کشور افزایش داد.
https://jahannews.com/vdcau6nyi49ne01.k5k4.html
jahannews.com/vdcau6nyi49ne01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *