پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲۱

رئيس‌جمهور: رحيمي يك خط تخلف هم ندارد

يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 127229
دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) ناگفته‌ها و جزئيات جديدي از ديدار اخير اين اتحاديه دانشجويي را با محمود احمدي‌نژاد بيان كرد.

به گزارش جهان، خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: در اين ديدار رئيس‌جمهور درباره مسائل مطرح شده درخصوص معاون اول خود گفته است، آقاي رحيمي يك خط تخلف هم ندارد و من مطمئن هستم.

متن مصاحبه حامد ملاداودي دبير دفتر تحكيم وحدت به شرح زير است:

* جناب ملاداودي از آنجايي كه مدتهاست تشكل‌هاي دانشجويي برخلاف رويه دولت در ابتداي عملكرد خود، ديداري با رئيس‌جمهور نداشته‌اند، به نظر مي‌رسد ديدار اخير اعضاي دفتر تحكيم‌ وحدت با رئيس‌جمهور با تلاش برخي افراد نزديك به رئيس دفتر رئيس‌جمهوري صورت گرفته است، با توجه به انتقادهاي مطرح در خصوص معاون اول رئيس‌جمهوري و رئيس دفتر وي آيا رويكرد عدالت‌خواهانه اين تشكل دانشجويي نسبت به گذشته تغيير كرده است؟

- خير، جلسه‌اي كه ما با رئيس‌جمهور داشتيم درخواست ساده‌اي بود كه ما خود به رئيس‌جمهور داده بوديم و با پيگيري يكي از اعضاي شوراي مركزي اتحاديه بعد از مدتها با موافقت رئيس‌جمهور مواجه و هيچ ربطي به هيچ كس از مجموعه دولت نداشته و اين ديدار با حسن نظر رئيس جمهور انجام شد.

البته ما اين جلسه را فتح بابي براي ارتباط بيشتر تشكل‌هاي دانشجويي با رياست‌جمهوري مي‌دانيم و الان مدتهاست كه تشكل‌هاي مؤثر دانشجويي در سطح دانشگاه‌ها مثل بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، با رئيس‌جمهور جلسه‌اي نداشته‌اند و اتفاقاً يكي از مسائلي كه ما با رئيس‌جمهور مطرح كرديم همين بود و به نظرم اين جلسات بايد به طور مداوم و متناوب با تشكل‌هاي مختلف دانشجويي برگزار شود و رئيس‌جمهور هم از اين قضيه استقبال كرد.

اما در بحث آقاي رحيمي به نظر ما بايد پيگيري‌هاي قضايي لازم انجام شود و مثل همه پرونده‌ها در قوه قضاييه بايد روند معمول طي شود و اين قضيه در كشور ما بايد جا بيافتد كه هيچ كس در هيچ مقامي مصونيت قضايي نسبت به تخلفات اجتماعي ندارد.

در اين قضيه بحث رئيس‌جمهور اين بود كه: «آقاي رحيمي حتي يك خط تخلف هم ندارد و من چون مطمئنم ايشان تخلفي ندارد، بنابراين از او استفاده كردم .»

اما در رابطه با آقاي مشايي، نظر ما تبعيت از نظر مقام عظماي ولايت است. در واقع نگاه ما اين است كه فرمايشات مقام معظم رهبري درباره او بايد اجرا و لحاظ شود.

* دفتر تحكيم وحدت از ابتداي تشكيل، به خصوص در مسائل فرهنگي اجتماعي رابط بين مردم و دولت و زبان گوياي مردم بود و حرف آنها را مي‌زد و حرف مردم را به گوش مسئولان مي‌رساند و مطالبه‌اي عدالت‌خواهانه داشت، اما ديدار اعضاي دفتر تحكيم‌ وحدت با رئيس‌جمهور آن مطالبه گري عدالت‌خواهانه اين تشكل دانشجويي از دولت مطرح نمي شود؛ چرا؟

- ما همه دغدغه‌ها و مطالباتي كه به نظرمان، جنبش دانشجويي در مسائل مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي داشت را خيلي صريح مطرح كرديم و مطالبه‌گري‌هاي لازم انجام شد.

بحث خيلي مهمي كه ما در جلسه مطرح كرديم؛ در بحث عملكرد فرهنگي دولت، بحث مشكلات اساسي سياسي در دانشگاه‌ها و محافظه كاري و تا حدودي عدم همكاري مديران و مسئولان دانشگاه‌ها در برقراري فضاي پرنشاط سياسي مفصل صحبت و مطالبه‌گري كرديم.

واقعيت اين است كه آن چيزي كه از صدا و سيما پخش شد، تهيه شده از طرف دفتر رياست‌جمهوري بود و بالاخره به علت ملاحظاتي كه دفتر رياست‌جمهوري دارد كه در واقع به ما هم ارتباطي ندارد، بسياري از بخش‌هاي جلسه منعكس نشد و جلسه خيلي فراتر از چيزي بود كه از صدا و سيما پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب آقاي رئيس جمهور، خدا هم هست و از پاكبودن عده اي و فساد عده اي ديگر بدون شواهد و مدارك اطمينان دارد..............
Iran, Islamic Republic of
منظور دکتر این است که ایشان چندین خط تخلف دارند.
Iran, Islamic Republic of
اگر یک خط هم تخلف ندارد چرا اجازه حضور در دادگاه را به او نمی دهید؟
Iran, Islamic Republic of
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر رحیمی یک خط تخلف هم نداشته باشد .شاکی خصوصی دارد و باید بنا به قانون در دادگاه حاضر شود.اینطوری هر کس که خلاف کرده و یا نکرده به زعم اینکه یک خط هم خلاف ندارد زیر قانون زده و دادگاه را معطل خود می کند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من رییس جمهور باید بگذارد رحیمی به دادگاه برود و پاسخ بدهد.اگر حکم قاضی هم این بود که رحیمی یک خط خطا ندارد آنوقت ما نوکر رحیمی هم هستیم.
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر هم فرد بی گناه باشد با این کارهای دولت آدم تصور می کند حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است.
Iran, Islamic Republic of
تا رحیمی را مثل کردان دق ندید راضی نمی شوید.
Iran, Islamic Republic of
تا به حال برای چه کسی هیات سه نفره تحقیق و تفحص تشکیل شده؟چرا برای رحیمی تشکیل دادند.شاید تخلفش گنده تر از این حرفها باشه.
Iran, Islamic Republic of
برای قوه قضاییه متاسفم که آنقدر خود را ضعیف و کوچک کرده که اجازه می دهد یک متهم به مفاسد اقتصادی راست راست در مملکت بگردد و معاون رییس جمهور شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور حتی اگر مطمئن باشید اطاعت از قانون از همه چیز مهمتر است .اینگونه که شما به رای خود عمل می کنید و به قانون وقعی نمی گذارید سنگ روی سنگ بند نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
درود بر رحیمی درستکار.
Iran, Islamic Republic of
قوه ی قضائیه کجا است؟
Germany
......................
در هر صورت کم کاری از قوه قضائیه است
Iran, Islamic Republic of
آخه تو بین این همه .... به رحیمی چکار دارین؟!
Iran, Islamic Republic of
دادگاه رفتن خیلی بهتر از بازی کردن با آبروی افراد است.
ای کاش قوه قضاییه در مورد قضیه مدرک کردان وارد میشد و مشخص میشد بلاخره مدرک توسط چه کسی بصورت جعلی در اختیارش قرار گرفته و بصورت معقول جلوی تکرار این عمل گرفته میشد.
اما بدون تحقیق آبرویش را بردند و دیگر این بحث مدرک های جعلی هم خاتمه پیدا کرد و خیال خیلی ها هم راحت شد!!
Iran, Islamic Republic of
طنزاز زندانی: جرایم من هم یک خط نمی شود و روی هم نصف خط است: اختلاس، قتل،تجاوز، دزدی،.. این اتهامات هم یک خط نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاددايم ازعدالت و اسلام و مديريت جهاني حرف ميزند ولي كابينه خودش جزوآ.... كابينه هاست وخودش هم سرسختانه از....حمايت ميكند . كسي كه ازگناهكاري بازبان و قلم حمايت كند درجرم اوشريك است .....
Iran, Islamic Republic of
جالب است باید به رسانه ها و آقای نادران و زاکانی و توکلی آفرین گفت که با موج سازی کاری کرده اند که قوه قضاییه کشور را به راحتی زیر سئوال می برند و اگر مثلا موضوع رحیمی بررسی شود و دادگاه رای به برائت ایشان هم بدهد همگان می گویند الکی بوده است و به نظر آقایان حضرات قاضی هستند و هر کس را نادران و زاکانی و توکلی مجرم بدانند مجرم است به ویژه اگر از همکاران رئیس جمهور باشد و دادگاه هم بدون هیچ حقی باید نظر آقایان را تایید کند
Iran, Islamic Republic of
البته جناب احمدي نژادراست گفته ايشان يك خط تخلف نداره چندزونكن تخلف داره ؟؟؟؟
چرا اگر مدركي عليه رحيمي است رو نمي شود گيريم اقدام قانوني عليه رحيمي سخت است و مثلا عده اي نمي گذارند مدرك رو كردن كه كاري نداره كسي هم جلوي كسي را نگرفته