پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۶
مرتضی نبوی به جوانان هشدار داد؛

جریان انحرافی اصولگرا در حال شکل گیری است

رای نیاوردن رائحه خوش خدمت در انتخابات شوراها پیام داشت
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 124295
جوان‌هاي اصول‎گراي ما خيلي مراقب و مواظب باشند كه در اين دام نيفتند.اين يك جرياني است كه انحرافش از حالا پيداست.اين جريان زاويه‌اش با انقلاب زياد شده و خداي ناكرده در يك مقطعي به مقابله مي‌انجامد.مي‌گويند كه ما مستقيم با آقا امام زمان(عج) ارتباط مي‌گيريم.
جریان انحرافی اصولگرا در حال شکل گیری است
سيد‎مرتضي نبوي از باسابقه‌ترين فعالان سياسي اصول‎گراست كه البته در تمام اين سال‌ها علي‎رغم عضويت در جامعه اسلامي مهندسين به‎عنوان عضو مؤسس همواره وزن سياسي‌اش سنگين‌تر از جايگاهش در تشكل مطبوعش بوده است. بسيار متين و آرام سخن مي‌گويد و معمولا مواضع تند و تيز نمي‌گيرد. اما اين بار سخناني بر زبان راند كه اگر نگوييم براي اولين بار به اين صراحت بيان شدند، حداقل كمتر اين‎قدر صريح گفته و شنيده شده‌اند. 

به گزارش جهان، وي در مصاحبه با «پنجره» عمده‌ترين نگراني خود از آينده فضاي سياسي كشور را غالب شدن جرياني در بين اصول‎گرايان مي‌داند كه جايگاهي خاص و ويژه براي خود قائل بوده و به دنبال اصول‎گرايي منهاي روحانيت است. در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين جريان مخالف تصدي مسئوليت‌هاي اجرايي توسط روحانيون است، به صراحت تأكيد كرد كه «نه» و توضيح داد: اين طيف از اصول‎گرايان طرفدار كنار گذاشتن نقش روحانيت در جامعه در همه امور ديني، فقهي و سياسي هستند. این‌ها به ولايت فقيهي كه حضرت امام راحل تبيين كرده و ما به آن معتقديم، اعتقادي ندارند. 

جناب آقاي مهندس نبوي در مصاحبه‌اي كه در خدمت شما خواهيم داشت ما دو محور كلي را براي بررسي مدنظر داريم؛ يكي تحليل آرايش فعلي جريان‌ها و احزاب سياسي و ديگري پيش‌بيني آينده اين وضعيت با عطف به انتخابات آينده. تحليل خود را از وضعيت و آرايش فعلي سياسي كشور براي ما بفرماييد تا مبنايي باشد براي ادامه بحث و بررسي وضعيت احتمالي آينده. 

وضعيت موجود سياسي كشور ادامه همان وضعيتي است كه فضاي سياسي كشور را عمدتا به دو جريان اصول‎گرا و اصلاح‌طلب تقسيم می‎کرد و ريشه آن به انتخابات رياست‎جمهوري سال 76 باز مي‌گردد كه به صورت عمده جريان‌هاي سنتي چپ و راست را دو تشكل روحاني روحانيت مبارز و روحانيون مبارز نمايندگي كردند.
جريان اصول‎گرا متشکل از يك‎سري تشكل‌هاي همسو با جامعه روحانيت مبارز بود به‎اضافه تشكل‌ها و افراد جديد انقلابي كه به هم پيوستند و جريان اصول‎گرا را تشكيل دادند. وجه‎مشترک این جریان عموما دغدغه خط امام، راه رهبري و اسلام سياسي بوده است.
به‎تدريج در خود جريان اصول‎گرايان نيز به‎خصوص بعد از توفيقات سياسي آن‎ها در عرصه انتخابات شوراهاي دوم و مجلس هفتم و به‎ويژه رياست‎جمهوري نهم، انشقاق پيش آمد و در انتخابات رياست‎جمهوري نهم رسما سه ضلع در جريان اصول‎گرايي پديد آمد كه شامل طرفداران آقاي لاريجاني، طرفداران آقاي قاليباف و طرفداران آقاي احمدي‎نژاد مي‌شد. 

اين نگاهي به سابقه تاريخي آرايش فعلي جريان‌هاي سياسي كشور است. امروز اين آرايش سياسي را به‎طور مشخص در مجلس مي‌بينيم كه رايحه خوش(طرفداران آقاي احمدي‎نژاد)، پيروان خط امام و رهبري و اصول‎گرايان تحول‎خواه هستند.
اگر بخواهيم ارزيابي از اين وضعيت داشته باشيم، يك‎سري مراقبت‌هايي را بايد تذكر بدهيم كه سران و اعضاي اين سه ضلع اصول‎گرايي داشته باشند. رقابت و تفاوت سلايق تا حدي طبيعي است اما اگر اين‎ها بخواهد به منازعه و كشمكش تبديل شود و اجازه ندهد در آن جاهايي كه لازم است اصول‎گرايان بتوانند وحدت اصولي خودشان را به نمايش بگذارند، اين ديگر قابل قبول نيست و مي‌تواند اصل نظام و وحدت و منافع و امنيت ملي ما را مخدوش كند كه در اين زمينه مقام معظم رهبري هم هشدارهايي را داده‌اند.
برخي رفتارهاي كژ رخ داده بعد از انتخابات رياست‎جمهوري دهم دشمنان نظام را به طمع انداخته است كه مي‌توانند ماهي مقصود را از شرايط فعلي كشورمان صيد كنند. اصلاح‎طلبان باعث شدند كه آن‎ها احساس كنند كه كشور وحدت و انسجام كافي ندارد.

وقتي شما مي‌گوييد كه اميدوارم اصول‎گرايان بتوانند اختلافات را كنار گذاشته و با وحدت به دنبال تامين منافع ملي باشند، يعني اين‌كه الان با هم وحدت نظر لازم را ندارند. سئوال من اين است كه منشاء اين بروز اختلافات چيست، كيست و كجاست؟
اگر يك نگاه تاريخي داشته باشيم، مي‌بينيم كه در انتخابات سال 84 اصول‎گرايان با سه كانديدا به عرصه آمدند و براي اولين بار انتخابات رياست‎جمهوري به مرحله دوم كشيده شد و البته در مرحله دوم قاطبه اصول‎گرايان پشت سر آقاي احمدي‎نژاد قرار گرفتند...
منتها بعد از انتخابات اختلاف نظرها ادامه پيدا كرد. آقاي احمدي‎نژاد در مرحله اول انتخابات مورد حمايت هيچ تشكل سابقه دار اصول‎گرا قرار نگرفت و البته هر از چند گاهي به آن اشاره مي‌كرد و مي‌كند.
بعد از آن ما به انتخابات دوره سوم شوراها رسيديم و در آن ديديم كه جريان رايحه خوش خدمت با يك احساس استغنايي از ديگر تشكل‌هاي جريان اصول‎گرا به ميدان آمدند و ليست مستقل ارائه كرده و به‎عنوان نشانه خواهر آقاي احمدي‎نژاد را در ليست‌شان گنجاندند و حتي آقاي چمران را كه سرليست اصول‎گرايان در تهران بود وقتي حاضر نشد به صورت اختصاصي در ليست ائتلاف رايحه خوش خدمت قرار گيرد از ليست‌شان حذف كردند.
اعضاي ائتلاف رايحه خوش خدمت احساس مي‌كردند كه نيازي به ائتلاف و اتحاد با ديگر اضلاع جريان اصول‎گرايي ندارند اما نتيجه اين انتخابات آن شد كه از ليست رايحه خوش خدمت فقط خواهر آقاي احمدي‎نژاد رأي آورد و اين باعث شد كه آقاي احمدي‎نژاد از اين امر كه در انتخابات مجلس هشتم با ديگر اصول‎گرايان ائتلاف كنند، استقبال كند و لذا با ديدگاه مثبت آقاي احمدي‎نژاد و دوستان‌شان، اصول‎گرايان در انتخابات مجلس هشتم به يك ليست واحد رسيدند.
در ادامه وقتي به انتخابات رياست‎جمهوري دهم رسيديم، خوب رايحه خوش خدمت تكليف خودش را روشن مي‌دانست و از آقاي احمدي‎نژاد حمايت مي‌كرد و اصول‎گرايان تحول‌خواه و جمعيت ايثارگران هم در فاصله كمي به اين نتيجه رسيدند كه غير از آقاي احمدي‎نژاد از كس ديگري نمي‌شد حمايت كرد و با يك فاصله‌اي جبهه پيروان خط امام و رهبري هم بعد از مذاكراتي كه با خود آقاي احمدي‎نژاد داشتند، به تبعيت از بدنه اين جريان به اين نتيجه رسيدند كه خوب از شخص ديگري غير از آقاي احمدي‎نژاد نمي‌توانند در آن انتخابات حمايت كنند و تحت تاثير شرايط و مصلحت‌هايي كه مطرح بود، خوشبختانه تحت عنوان اقتضاي شرايط همه به يك كانديداي واحد رسيدند و اين در شرايطي بود كه اصلاح‌طلبان هنوز كانديداهاي متعدد داشتند.

گراني اصلي معتقدان به اصول‎گرايي منهاي روحانيت
اگر بخواهيم كمي اين مسئله را بيشتر بررسي كنيم، من مي‌خواهم از دل اين قضايا يك نگراني ايدئولوژيك را هم مطرح كنم. آن نگراني اين است كه احساس مي‌كنم در بين اين جريان اصول‎گرايي يك جريان اصول‎گرايي منهاي روحانيت شكل مي‌گيرد، جرياني كه خود را اصول‎گرا مي‌داند، به ولايت آقا امام زمان (عج) اعتقاد دارد لكن به نظر مي‌آيد كه به نقش روحانيت در تاريخ تشيع و در جريان انقلاب خيلي اعتنايي ندارد.
منظورتان اين است كه اين جريان فراتر از اين‌كه به مثلا مداخله روحانيت در امور اجرايي سياسي اعتقادي ندارد قائل به نقش تاريخي روحانيت در فقه و دين نيز نيست؟
نه. منظور من اين بود با توجه به نقشي كه روحانيت هميشه داشته و فقاهت و ولايت فقيه در طول تاريخ داشته، حالا آدم احساس مي‌كند كه در نظر اين طيف اين مسئله كم‎اهميت بوده يا از همان كلمه استغنا استفاده كنيم و بگوييم كه اين جريان احساس استغنا مي‌كند از اين‌كه با تكيه بر روحانيت اصيل و انقلابي شيعه كار خود را به پيش ببرد.
يك وقتي منافقين عدم اعتقاد خود به روحانيت را علني كردند و به مسير التقاط و انحراف رفتند و يا نهضت آزادي و اين‎ها كه براي‌شان مرجعيت و روحانيت مطرح نبود و گمراه شدند.
اين را مي‌توانيم به‎عنوان يك نگراني از جنبه ايدئولوژيك درون جريان اصول‎گرا داشته باشيم و اين را به‎ويژه من علاقه دارم كه جوان‌هاي اصول‎گراي ما خيلي مراقب و مواظب باشند كه در اين دام نيفتند. اين يك جرياني است كه انحرافش از حالا پيداست و مسيرش نمي‌تواند بر صراط مستقيمي باشد كه شيعه توانسته با اتكا بر آن اسلام ناب محمدي را در همه اين سال‌ها حفظ كرده و تا به امروز برساند. اين جريان با آن حركت اصيل سازگاري ندارد و وقتي بر ادامه آن اصرار شود، زاويه‌اش با انقلاب زياد شده و خداي ناكرده در يك مقطعي به مقابله مي‌انجامد. يعني اگر اين جريان احساس استغناي بيش از حد كند، ممكن است خداي ناكرده كارش به مقابله بكشد و اين‌جا بر جوانان متدين و انقلابي ما فرض است كه به اين مسئله توجه داشته باشند.
آقاي نبوي يعني شما مي‌گوييد اين جريان اعتقاد به اين دارد كه روحاني به‎عنوان واسطه دينداري بايد حذف شود؟
اين جريان مي‌گويد كه مي‌توان با مرجع ارتباط مستقيم گرفت و لازم نيست كه آدم به مباني فقه و فقاهت اطلاع و اشراف داشته باشد و مي‌تواند خودش مستقيم ارتباط بگيرد. اين آدم‌ها مي‌گويند كه ما مستقيم با آقا امام زمان(عج) ارتباط مي‌گيريم و به شما راه را نشان مي‌دهيم. صرف مخالفت با تصدي امور اجرايي توسط روحانيت نيست و مسئله عميق‌تر است.
صريح‌تر بفرماييد كه منشا اين نگراني، شخص يا جريان خاصي است؟ حداقل آدرس آن‌ها را بدهيد. چون اين نگراني، نگراني كوچكي نيست.
حالا من مايل نيستم اين را خيلي صريح‌تر بگويم و با صراحت اسم ببرم. آدرس هم نمي‌خواهد، ضمير مرجع خود را پيدا مي‌كند. همان‎طور كه شما متوجه منظور بنده شديد، ديگران هم از ما بهتر متوجه مسائل
هستند.
اجازه بدهيد من اين نكته را بگويم كه ما در جريان اصول‎گرايي يك‎سري نسل‌هاي اوليه را داريم كه در تشكل‌هايي بوده‌اند ولي بعضي از نيروها جديدا به اصول‎گرايان پيوسته‌اند و اين نسل جديد خيلي پر تحرك‌تر و مؤثرتر هستند و متأسفانه نسل‌هاي قديمي امروز كمي منفعل هستند. نسل‌هاي قديمي مباني دست‌شان هست. مخاطب من اين نسل جديد است كه اتفاقا به اين‎ها بيشتر هم علاقه دارم. چراكه اين‎ها را بيشتر موثر مي‌دانم در سرنوشت انقلاب، چون نقش‌آفرينان انقلاب امروز اين‎ها هستند، اين‎ها بايد با هوشياري بيشتري به مسئله نگاه كنند و مراقب باشند كه رهبري حركات‌شان به دست اين جرياني كه مدعي ولايت امام زمان است منتها نه از كانالي كه خود امام زمان تأكيد كرده‌اند كه كانال فقاهت و ولايت است، نيفتد.
من سخنان اخير جناب آقاي پناهيان را نخواندم و فقط تيتر برخي رسانه‌ها را ديدم، ولي مي‌گويم شايد منظور ايشان هم كه گفتند فتنه آينده با شعارهاي انقلابي و ارزش‌هاي اسلامي رخ مي‌كند، همين جرياني باشد كه
گفتم.

اولین كارت زرد آيت‌ا... مصباح به احمدي‎نژاد
اين جريان به خودش اجازه مي‌دهد به خاطر آن مشروعيتي كه براي خودش دست و پا كرده بقيه اصول‎گرايان را كاملا طرد و انگ‌هاي خيلي خطرناك به آن‎ها بزند و آن‎ها را حتي ضد انقلاب تلقي كنند. بايد مراقب باشيم، همين روزها هم شاهد نشانه‌هايي از آن‎ها هستيم. اين جريان حركات تفريطي هم دارد و ارزش‌هاي مسلم اسلامي را مثل امر حجاب كه در قرآن صراحتا به آن تأكيد شده را مورد تسامح قرار مي‌دهد.
من مي‌خواهم هشدار بدهم كه اين جريان يادش نرود كه يكي از اركان اتكا و يكي از اصلي‌ترين پشتوانه‌هايش آيت‌ا... مصباح يزدي بوده است و امروز اين جريان چند هشدار اساسي از ايشان دريافت كرده است. اين‎ها نشانه است و اين جريان فكر نكند كه مي‌تواند بدون اتكا بر جريان اصيل انقلابي روحانيت مسير خود را پيش برده و موفق شود. اين يك كژراهه جديد است كه به اصطلاح ره به تركستان مي‌برد.
اين‎جا نسل‌هاي قديمي‌تر اصول‎گرا بايد به خودشان آمده و از محافظه‌كاري فاصله گرفته و با تأمين نيازهاي نسل جوان اصول‎گرا مانع از اين شوند كه اين جوانان به دامن آن طيف و جريان منحرف بيافتند.

برخي اصول‎گرايان به ولايت فقيه امام اعتقادي ندارند
سئوال ديگر من اين است كه آن جرياني كه گفتيد قائل به نقش‎آفريني روحانيت نيست، رابطه‌اش را با ولايت فقيه چطور تنظيم كرده و مي‌كند؟
اين جريان متأسفانه قائل به ولايت فقيه آن‎طور كه امام راحل تبيين كرده و ما به آن معتقديم، نيستند. اين‎ها مي‌گويند آدم مي‌تواند از طريق يك پيرزن بي‌سواد هم ارتباط برقرار كرده و نيازهاي ديني خود را تأمين كند و نيازي به روحانيت نيست. البته من يك نكته‌اي را روشن كنم. اين‎ها نبايد به معناي آن باشد كه ما در مقام تضعيف آقاي احمدي‎نژاد هستيم و نكند كه اين حرف‌ها آثار سوئي داشته باشد. در انتخابات سال گذشته من خيلي واضح از ايشان حمايت كردم و الان هم از مواضع سياست خارجي ايشان خيلي قاطعانه حمايت مي‌كنم؛ چراكه علاوه بر قاطعيت و شجاعت به مواضع انقلاب و رهبري خيلي نزديك است و از موضع عزت است و چنان است كه امام و رهبري مي‌خواسته و مي‌خواهند. از سوي ديگر، آقاي احمدي‎نژاد در رفع مشكلات مردم كوشاست، شبانه‌روزي تلاش مي‌كند و با مردم تماس نزديك دارد كه اين‎ها نقاط قوت ايشان است.
اما اين‎ها نبايد مانع از اظهار نگراني ما از اين صحبت‎ها ورفتارهایی شود كه باعث شده ايشان تا به حال چندين اخطار بگيرد، آن هم از شخصيت‌هايي مثل آيت‌ا... مصباح يزدي كه از پشتوانه‌هاي اصلي روي كار آمدن اين جريان بوده است. اگر در بدنه كشور، ايشان طرفداراني دارد و يك نسل جديد از طلاب علوم ديني و نيروهاي جوان انقلابي پشت سر آقاي احمدي‎نژاد حضور دارند، ناشي از جايگاهي است كه ايشان براي احياي گفتمان انقلاب و حضرت امام دارند. لذا خود ايشان و دوستان‌شان بايد مراقب باشند كه اين نگراني خداي‎ناكرده تبديل به نگراني نشود كه براي دولت نگران‎كننده و آسيب زننده باشد.
به‎عنوان آخرين سئوال، بفرماييد كه آيا آقاي احمدي‎نژاد از آن جريان انحرافي كه گفتيد احساس خطر نمي‌كند؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا؟
ما استنباط و برداشت‌مان اين است كه ظاهرا احساس خطر نمي‌كند و ما داريم مي‌گوييم كه بايد احساس خطر بكند.
چرا؟ مگر نشانه‌هايي كه شما گفتيد را نمي‌بينند؟
گويا متوجه اين خطر نيستند و ما به ايشان تذكر مي‌دهيم كه اين را ببينند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
اشاره آقاي نبوي به رايحه خوش خدمت كه از طرفداران سر سخت آقاي احمدي نژاد بود صراحتا اين پيام را دارد كه حلقه ياران نزديك آقاي احمدي نژاد (مشخصا با محوريت آقاي مشايي) در حال زاويه پيدا كردن با رهبري و ولايت فقيه است. اما آنها بدانند كه نخواهند توانست از نگاه تيزبين طرفداران ولايت در امان باشند. مردم تازه متوجه اين سخن آقاي مشايي در سال گذشته مي شوند كه گفته بود آقاي احمدي نژادفقط4 ميليون راي داشت و 20 ميليون راي ديگر مخالف نظام هستند!
اینکه ایشان میفرمایند آقای احمدی نژاد موضع انحرافی به حجاب دارند را قبول ندارم ایشان فقط گفتند با اینگونه برخورد خانمها با حجاب نمیشوند و تازه برخورد خشن و تحقیرآمیز اثر معکوس دارد در مورد امام زمان هم اکنون نکته انحرافی از ایشان مشاهده نشده تنها حمایت سخت ایشان از آقای مشایی عجیب و غیر قابل توجیه است
United States
با سلام

آیا جناب آقای سيد ‎مرتضي نبوي در دو دوره ریاست جمهوری خاتمی و فرماندهی اصلاح طلبان که کل دین به زیر سوال رفت و حتی نفی شد هشدار به این شدت و غلظت به جوانها دادند. لطفا سعه صدر همیشگیتان را نشان دهید و این نظر را حذف نکنید.
Iran, Islamic Republic of
"اين طيف از اصول‎گرايان طرفدار كنار گذاشتن نقش روحانيت در جامعه در همه امور ديني، فقهي و سياسي هستند. این‌ها به ولايت فقيهي كه حضرت امام راحل تبيين كرده و ما به آن معتقديم، اعتقادي ندارند. "
با این مدل حرفها بیشتر به اون جریان کمک می شه و جلوی نقد منطقی این جریان گرفته می شود.
هنوز مردم بلایی که جریانی که شما به ان وابسته اید را به انقلاب وارد کرد و باعث شد هشت سال جریان اصلاح طلبی حکفرما باشد را فراموش نکرده اند.

جواب احمدی نژاد به شما آقای نبوی: نظام يك حزب بيشتر ندارد و آن حزب ولايت و انقلاب است.

خواب دیدی خیر باشد آقای نبوی.
ما یک موی احمدی نژاد را به شما نمی فروشیم
حالا که تمام جریانهای دلسوز نظام و امام را با کمک همین زاویه دارها امثال همین آقای نبوی ضد نظام و انقلاب و رهبری معرفی کرده و دایره دوستان را تنگ تنگ کردند چکار باید کرد وقتی موسوی و خاتمی و کروبی و هاشمی و مطهری و ..... ضد نظام معرفی شدند در روز ابتلا به چه امید هستید؟
Iran, Islamic Republic of
مانند پدران شهيدمان تنها گوش به فرمان ولي فقيه بوده و حركت هيچ جرياني را در برابر اين اصل بر نمي تابيم. چه به اصطلاح اصول گرا باشد يا...
Iran, Islamic Republic of
بعضي مواقع واقعا ميترسم هيج كس جرات نداره اظهار نظر بكنه مكر اينكه متهم به درجه اول كافر بودن و بعد امريكايي بودن و بعدش اكه سابقه خوبي داشته باشي منافقين جديد و بعدش ضد ولايت و اكه سابقه خيلي خوبي داشته باشي ميكن فريب خورده اي
در يه كلام اخرش اين حلقه تا كجا ميخواد تنك بشه تا كجا حذف بايد انجام بشه
خدايا اين رهبري رو برامون حفظ كن كه ديكه هيجي برامون نميمونه
Iran, Islamic Republic of
بسم الله و بالله و في سبيل الله و علي ملة رسول الله

آقا سيد مرتضي عزيز،چند سئوال:
1-چرا شما و دوستانتان هميشه تهديد به افشاء ميكنيد ولي افشاء نمي كنيد؟آيا ميخواهيد موقعي اين افراد را افشاء كنيد كه ضربه اي كه نبايد وارد شود وارد شود و كلي از مردم بيچاره شوند؟
2-چرا در پرده و پوشيده حرف ميزنيد،چرا شفاف حرف نمي زنيد؟
3-آيا اين حرفهاي شما و در اين برهه،ارتباطي به كارهاي آقاي بادامچيان در زمينه مسائل مربوط به دانشگاه آزاد در مجلس نيست؟حتما" ميدانيد كه يكي از بانيان مصوبه مجلي در باره وقف دانشگه آزاد از دوستان و همفكران نزديك شماست.
4-آيا اين حرفهاي شما ارتباطي با رقابتهاي لايه هاي دروني اصولگرايان كه در انتخابات نهم حداكثر فشار را به احمدي نژاد براي واگذاردن ميدان براي لاريجاني وارد كردند ندارد؟
5- آيا اين حرفهاي شما ارتباطي به ارادت و ارتباط سيستميك و ارگانيك شما با اقاي هاشمي ندارد؟

6-آيا اين حرفهاي شما ارتباطي با فعاليتهاي جناب آقاي مهدوي كني در سال قبل بعنوان ريش سفيد و آشتي دادن موسوي و كروبي با نظام ندارد؟

7-آيا اين حرفهاي شما شباهت با حرفهاي باند موسوي و كروبي و ... كه احمدي نژاد را طرفدار انجمن حجتيه ميدانستند - در حالي كه خود از طرفدارن سينه چاك انجمن و شخص آقاي حلبي بودند و هستند - ندارد؟

9،10،11،12....آيا آيا آيا آيا....؟؟؟؟

لطفا" جواب دهيد.ممنونم
بجای اینکه از اشخاص ریاکاری چون ... انتقاد کند از شخصی که عاشق مردم است بدین واضحی انتقاد میکند و انگ می زند واقعا که جالب است در ضمن افکار آقای مشایی هم بسیار نزدیک به آقای احمدی نژاد هست و هیچ انحرافی هم من در افکار آقای مشایی ندیدم حال شما چرا اینقدر اصرار به این امی دارید از عجایب است!!
Iran, Islamic Republic of
آقای نبوی ممنون از روشنگری واقعا حرف دل ما را زدی.من واقعا نگران برخی رفتارهای نزدیکان این دولت هستم.اتفاق ماجرا را هم برنامه ریزی شده می بینم.به نظر من این ماجرا می تواند از سوی برخی اصلاح طلب ها یا عناصر خارجی نیز حمایت شده باشد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اين اقايي كه هفت تا سوال برسيده،
ميشه بكيد اينا سوال بودن كه بايد جواب داده بشن يا اتهام بودن كه بايد رفع اتهام بشه،
ان الله مع الصابرين
كذر زمان همه جبز رو مشخص ميكنه مخصوصا غرض ورزيهايي كه به افراد دلسوز جامعه ميشه
Iran, Islamic Republic of
اگر فردی مثل احمدی نژاد در شهرداری و پس از آن در ریاست جمهوری نبود .. مطمئن باشید تاکنون اصلاح طلبان مملکت رو به امریکا فروخته بودند!!!
بسه اینقدر تنگ نظری و افراط گری!!
Iran, Islamic Republic of
بيچاره ها تازه بيدارشده اند كه دولت و طرفدارانش قصد دارند كشوررا تك حزبي كنند و به هيچ كس رحم نخواهند كرد و همه انقلابيهاي باسابقه هردوجناح راحذف خواهند كرد . اين دولت ازهم اكنون تبليغات براي رياست جمهوري رحيم مشايي راآغازكرده ولي افسوس ...
Iran, Islamic Republic of
لازم نكرده كسي به ما هشدار بده ما خودمون ديگه ختم سياست شديم تو قضيه فتنه پارسال ! عشق است احمدي نژاد
من فقط همینو می دونم که احمدی نژاد در این ایران طرفدار واقعی مردم و مستضعفینه هیچکدام اینا خالص نیستن و همشون ریگی به کفششون هست ! این حرفو خوب به یاد داشته باشید و یک سال بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اون زمانی که دیگه احمدی نژاد نیست همگی با پوست و گوشت و استخون خودتون درک میکنید (شکر نعمت ، نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند!)