جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

خنثی سازی عملیات داعش در استرالیا

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 380895
نخست وزیر استرالیا گفت: طی حملات ضدتروریستی آژانس امنیت اطلاعات استرالیا، توطئه‌چینی اعضای گروه تروریستی داعش برای کشتار در یک مکان عمومی خنثی و ۱۵ تن بازداشت شدند.
به گزارش جهان؛ ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد، پلیس استرالیا در یک عملیات ضدتروریستی بزرگ ۱۵ تن را دستگیر و اعلام کرد آژانس اطلاعات این کشور یک حمله غیرمعمول و خشونت‌آمیز را که در خاک استرالیا برنامه‌ریزی شده بود، کشف و خنثی کرد.

پلیس ادعا می‌کند این گروه قصد داشته تا پس از کشتن قربانی‌ها با پرچم داعش، یک تن را به صورت تصادفی انتخاب کرده و گردن بزند!

در همین حال تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا بدون اشاره به جزییات اظهار کرد: استرالیا در خطر یک حمله تروریستی بود.

ابوت در ادامه عنوان داشت که پیش از این عملیات اطلاعاتی وجود داشت که یکی از رهبران داعش در خاورمیانه از حامیان خود در استرالیا خواسته تا دست به کشتار بزنند.

وی با اشاره به رهبری شبه نظامیان در عراق توسط جداشدگان از القاعده که خودرا داعش و سپس «دولت اسلامی» خواندند، گفت: تشویق‌ها و تصمیم‌ها جهت انجام کشتار در استرالیا توسط یک استرالیایی که به نظر می‌رسد عضو ارشد در داعش است انجام شده و روشن است که این فرد شبکه‌ای از حامیان در استرالیا جهت اجرای قتل‌های نمایشی دارد. با این حال او از این استرالیایی نامی نبرد.

در همین حال پلیس حکم بازداشت یک نگهبان کلوپ شبانه در سیدنی را منتشر کرد، محمدعلی باریالی ۳۳ ساله مظنون به ارشدترین عضو استرالیایی داعش است.

طی این عملیات حدود ۸۰۰ پلیس فدرال به بیش از ده‌ها منطقه در سراسر سیدنی یورش بردند. همچنین عملیات‌های جداگانه‌ای در شهرهای شرقی برسین و لوگان اجرا شد.

یکی از بازداشت‌شدگان عمر جان آزادی ۲۲ ساله و مظنون به شرکت در برنامه‌ریزی برای اجرای حملات تروریستی جدی است. جلسه دادگاه او امروز برگزار شد اما مجازات وی همچنان مشخص نیست.

بیش از ۱۶۰ استرالیایی یا در کنار داعش در خاورمیانه می‌جنگند یا در استرالیا به صورت فعالانه از آن حمایت می‌کنند. دست کم به نظر می‌رسد ۲۰ تن از آنها از مناطق جنگی داعش بازگشتند و برای امنیت ملی خطر محسوب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
چرا این استرالیایی ها اسمشان عربی است و احتمالا مسلمان هم هستند.عزیزیم اینها در استرالیا زندگی می کردند ولی عرب هستند نه استرالیایی.
شما یک استرالیایی تو خود استرالیا پیدا کن!!
همه مهاجرن.