جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تحول در جراحی پلاستیک توسط یک ایرانی

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 380796
محقق ایرانی دانشگاه سیدنی موفق به تولید ماده زیستی جدیدی شده که با تزریق به بیماران مبتلا به آسیب های غضروفی یا جراحات مرتبط با ستون فقرات این امکان را می دهد تا بدون قرار گرفتن در زیر تیغ جراحان و صرف هزینه های گزاف به راحتی درمان شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نکته جالب توجه این است که این ماده در ابتدا برای کمک به بیمارانی در نظر گرفته شده بود که دچار شکستگی های شدید استخوانی می شوند؛ با این حال علی فتحی دانشجوی دوره دکتری مدرسه مهندسی شیمیایی و زیست مولکولی دانشگاه سیدنی ضمن بسط ابداع جدیدش، خود را به چهره خبرساز صنعت جراحی پلاستیک و زیبایی نیز تبدیل کرده است.

ماده ای که این محقق ایرانی ابداع کرده قابلیت آن را دارد که به عنوان جایگزینی برای فیلترهای از بین برنده چین و چروک های پوستی به کار گرفته شود. در عین حال استفاده از آن برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی گونه ها یا لب ها از دیگر کارکردهای این فناوری جدید پزشکی است.

آنچه که این ماده جدید را در مقایسه با سایر مواد نه چندان مؤثر در بازار متمایز می کند کمک به پوست برای تولید بافت جدید و در نهایت از بین رفتن چین و چروک های پوستی است.

ماده تولید شده توسط فتحی در دمای اتاق به شکل مایع است اما در زمان تزریق به بدن به ساختاری ژل مانند تبدیل می شود.

یکی دیگر از کارکردهای مهم این ماده نوآورانه این است که پس از تزریق به نقطه ای خاص در بدن بیمار آسیب دیده از ناحیه غضروف، همچون داربستی برای رشد و تکمیل بافت غضروفی جدید عمل کرده و پس از پایان مأموریت به تدریج از بین می رود، بدون آنکه اثری از آن در بدن بیمار باقی بماند.

در حال حاضر از این فناوری نوین پزشکی برای درمان استخوان های آسیب دیده استفاده می شود اما به زودی بهره گیری از آن برای ایجاد تحول در جراحی پلاستیک و زیبایی نیز آغاز خواهد شد.

به گفته این محقق، از این ماده جدید حتی می توان برای پایدارسازی ایمپلنت های دندانی نیز استفاده کرد. او باور دارد که در آینده نزدیک بیماران آسیب دیده ستون فقرات نیز از مزایای این فناوری نوین بهره مند خواهند شد.
https://jahannews.com/vdcaownei49na01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaownei49na01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *