جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لطف الله فروزنده:

وحدت‌اصولگرایان‌درجهت نظرات رهبری باشد

خط قرمزها در مذاکرات هسته‌ای رعایت شود
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 392298
قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه ساز و کار وحدت اصولگرایان حتماً باید در جهت نظرات مقام معظم رهبری باشد، گفت: اگر می‌خواهیم به قدرت برسیم باید نیت‌ ما، اجرای منویات رهبری باشد که لحظه لحظه آن عبادت به حساب می‌آید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، لطف الله فروزنده دهکردی در جلسه هفتگی انصار حزب الله که در محل این تشکل برگزار شد درباره همگرایی اصولگرایان به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امروز وحدت اصولگرایان امری اجتناب ناپذیر است ؛ چرا که اولا وحدت سفارش خداوند است، چه در صحنه داخلی و چه در صحنه خارجی هرکجا وحدت کردیم موفق شدیم و هر کجا اختلاف داشتیم آسیب دیدیم.

وی افزود:در همین شورای شهر تهران کمتر کسی باور می کرد که اصولگرایان با ۱۸ رای در صدر قرار گرفته و پیروز شوند ولی این مهم با وحدت صورت گرفت. البته خداوند طبق وعده‌ای که داده است حتما عنایت می‌کند. مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت ما عوامل معنوی است . اینکه عملی خالصانه و با اعتقاد قلبی باشد خداوند مدد می‌کند و به گونه‌ای سیستم را به نفع ما بر هم خواهد ریخت.

قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه اسرائیل تا به حال چندین مورد به غزه تهاجم همه جانبه داشته است ولی هر بار شکست خورده است، تصریح کرد: الان هم دوباره حماقت کرده‌اند و به سراغ بیت المقدس رفته‌اند. حضرت آقا یک کلمه فرمودند کرانه باختری مسلح شود و این‌ها خودشان مقدمات کار را فراهم کردند. این‌ها در بیت المقدس عرصه را تنگ کردند تا جایی که اگر ده سال دیگر به این فکر می‌افتادند که باید مسلح شوند، امروز به این نقطه رسیده‌اند.

فروزنده در ادامه با اکید بر اینکه اگر کسی بخواهد وارد دایره اصولگرایی شود باید مرز خود را با فتنه مشخص کند، خاطرنشان کرد: هدف فتنه براندازی بوده است. جریان اصولگرایی باید ضد فساد باشد چرا که مردم عاشق مسئولانی هستند که پاک و اهل کار و تلاش باشند. البته ممکن است بعضی مواقع در تعیین مصادیق اشتباه صورت گیرد اما باور مردم به پاک بودن تغییر نخواهد کرد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: امروز اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید کارآمدی نظام را نشان دهیم. امروز برای آنکه خط مقاومت مقابل استکبار را شکل دهیم ضرورت دارد که وحدت داشته باشیم. وحدت یک وظیفه الهی است و کسی که به این وظیفه عمل کند مورد عنایت الهی قرار خواهد گرفت. باید نگاه حداکثری داشته باشیم و ارزشی برخورد کنیم. کسی که می‌خواهد در دایره اصولگرایی قرار گیرد باید مرز خود را با فتنه روشن کند و اگر تاکنون هم چیزی در مورد فتنه نگفته باشد، الان باید از فتنه اعلام برائت کند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران با ذکر این نکته که سازوکار وحدت اصولگرایان حتماً باید حول نظرات مقام معظم رهبری باشد، گفت: اگر ما می‌خواهیم به قدرت برسیم باید نیت‌مان از این قدرت ، اجرای منویات رهبری باشد که لحظه لحظه آن عبادت به حساب می‌آید.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: متأسفانه بعضی مواقع اشکال اصلی در اختلاف برداشت از نظرات رهبر انقلاب است. مثلاً در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اینقدر غرور ما را گرفته بود که فکر می‌کردیم رقابت فقط بین اصولگراها است و جریان دوم خرداد مُرده؛ به همین دلیل با هم رقابت کردیم و آن اتفاق افتاد. اصولگرایان باید در صحنه‌های بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری واحد باشند چرا که این موضوع یک ضرورت است و این احساس نیاز نیز در همه جریان های سیاسی ایجاد شده و به زودی وحدت اصولگرایان شکل خواهد گرفت.

وی در عین حال افزود: کسانی که نزدیک به مقام معظم رهبری هستند می‌توانند ساز و کار وحدت را تعریف کنند. این اشخاص همان علما هستند که ما باید از آن‌ها بخواهیم کمک و هدایت‌مان کند و وظیفه داریم حرفشان را گوش کنیم. باید با وحدت خود را آماده و از جریان رهبری حمایت کنیم و روی خط قرمزها بایستیم.

قائم مقام جمعیت ایثارگران در ادامه با بیان اینکه متاسفانه امروز معضلات اقتصادی واقعاً مردم را کلافه کرده است، یادآور شد: باید حداقل‌ها را برای مردم فراهم کنیم و اینکه مشکلات اقتصادی را به مسائل بیرونی گره بزنیم اشتباه است. باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم که راه‌حل آن‌ مشارکت عامه مردم است ، البته طبق فرموده مقام معظم رهبری باید از کلیت دولت حمایت کرد ولی وظیفه مطالبه‌گری هم وجود دارد.

وی افزود: ما باید مطالبه‌گر باشیم تا با بیان مشکلات بتوانیم به حل شدن آن‌ها کمک کنیم. دولت فعلی باید اقتصاد مقاومتی را محور قرار دهد و با توجه به توانمندی داخلی کار انجام دهد.

فروزنده در خصوص معضلات فرهنگی موجود در جامعه بیان داشت: امروز دشمن مسائل فرهنگی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نشانه گرفته. در بحث فرهنگی هدف این است که مردم از دین فاصله بگیرند و ما باید با کار فرهنگی جدی از ارزش‌ها دفاع کنیم. معتقدم دشمن به طور قطع حمله نظامی نخواهد کرد اما دو حربه مهم جنگ اقتصادی و جنگ نرم را پیش می‌برد. در مسائل فرهنگی و اقتصادی وظیفه ما رصد گفتمان مقام معظم رهبری و ترویج ، پیگیری و تبلیغ این گفتمان است. چنین مسئله‌ای هم جز با وحدت ممکن نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی در جهان فراگیر شده و دشمن نیز با تمام وجود به میدان آمده است، گفت: برخی در آمریکا می‌گویند یک جریانی روی کار آمده که حاضر به سازش است و بهتر از جریان تندی است که حاضر به سازش با ما نیست ، البته آن‌ها اشتباه می‌کنند.

وی ادامه داد: شاید در انقلاب ما فراز و نشیب باشد اما مسیر اصلی را رهبر معظم انقلاب و مردم تعیین می‌کنند. در موضوع هسته‌ای رهبری اجازه دادند که آقایان مذاکره کنند و به آنان نیز اعتماد کردند و ما نیز اعتماد داریم اما انتظار ما این است که خط قرمزها رعایت شود.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران در این نشست درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: عملکرد دولت نهم بسیار قابل دفاع است. دولت نهم با همین ظرفیت‌های موجود در کشور چهار برابر کار کرد. دو سال اول دولت دهم هم با همین روند پیش رفت ولی متأسفانه در دو سال آخر گرفتار مسائل حاشیه‌ای شدیم. البته درسال ۹۱ تحریم‌ها هم اثرگذار بود ولی باید بهتر کار می‌شد ضمن اینکه کار احمدی‌نژاد در خانه‌نشینی اشتباه بود و امیدوارم خداوند باعث و بانی این اتفاق را هر کسی که بوده نبخشد.

وی با بیان اینکه غنی سازی۲۰ درصد و موج بیداری اسلامی باعث شد که آمریکا با ما مذاکره کند ، اظهارداشت: امروز اوباما و حزب وابسته او به شدت نیاز به این مذاکرات دارند و کسانی که می گویند ما به مذاکرات نیاز داریم خیانت می کنند.

فروزنده در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا حزب دموکرات آمریکا به ویژه اوباما خواهان از سرگیری روابط واشنگتن -تهران هستند؟ اظهارداشت: اوباما با شعار تغییر وارد عرصه انتخابات شد و مواضع جمهوری خواهان را مسخره کرد و برای او ارتباط با ایران حیاتی بود چون با فشار افکار عمومی مواجه است.

وی در پایان تصریح کرد: قضاوت‌های صورت گرفته در خصوص عملکرد دولت احمدی نژاد درست نیست و سکوت ما به دلیل این است که برخی دنبال دو قطبی کردن هستند و می‌خواهند ما به میدان بیاییم و دعوا کنیم. با افتخار می‌گویم که عملکرد دولت احمدی‌نژاد در مقایسه با دولت‌های سازندگی و اصلاحات، بهتر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *