شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نیروهای ترکیه‌ وارد خاک سوریه شدند

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 449899
نیروهای ترکیه‌ای به بهانه ایجاد دیوار حائل وارد خاک سوریه شدند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المیادین خبرداد: نیروهای ترکیه بخشی از اراضی شمال سوریه در حومه ادلب را به بهانه ایجاد دیوار حائل به اشغال درآوردند.
 
پیش از این رسانه‌ها خبر داده بودند که دولت ترکیه از بیم بازگشت تروریست هایی که برای عملیات از خاک این کشور به سوریه رفته بودند، در مرز استان «هاتای» دیوار بتنی می سازد.
 
بر اساس این گزارش، دیوار مذکور که 1200 متر طول دارد، از بلوک های سیمانی به ارتفاع سه متر ساخته می‌شود و این در شرایطی است که دولت ترکیه پیش از این نیز در مرز شهر «اتمه» دیواری مشابه بناکرده بود.
 
مقامات ترکیه‌ای از ابتدای درگیری ها در سوریه، با اتخاذ مواضع ضدسوری و هدایت تروریست های چندملیتی به درون خاک سوریه، نقش پررنگی در گسترش خشونت ها در همسایه مسلمان خود ایفاء کرده است.
 
تحلیل‌گران سیاسی-امنیتی بارها نسبت به عواقب بازگشت تروریست ها به خاک ترکیه هشدار داده بودند.
 
این درحالی است که صبح شنبه گذشته در حالی که عده زیادی از مردم ترکیه به دعوت برخی از اتحادیه‌های این کشور در تظاهراتی با هدف حمایت از صلح و تنش‌زدایی از فضای داخلی ترکیه در آستانه انتخابات اول ماه نوامبر تجمع کرده بودند، دو انفجار پی در پی در نزدیکی یک ایستگاه قطار رخ داد. 
 
این انفجار که بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ ترکیه بود منجر به کشته شدن 127 نفر و زخمی شدن 186 تن دیگر شد.
 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از این انفجار اعلام کرد که ریشه حملات تروریستی در این کشور در سوریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *