جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۰

واکنش آیت الله نمازی به تکذیب سخنانش

جمعه ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب: 169494
 امام جمعه کاشان نسبت به تکذیب اظهاراتش واکنش نشان داد.

به گزارش جهان، آیت الله نمازی امام جمعه کاشان که در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجد حبیب بن موسی شهر کاشان اقامه شد درباره سخنانی که از او منتشر شد توضیحاتی داد.

پایگاه اطلاع رسانی سفیر ولایت که اخبار امام جمعه کاشان را منتشر می کند بخش پایانی خطبه های امام جمعه کاشان را نوشت که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

موضوع پایانی عرض بنده در این خطبه به این شرح است که در هفته گذشته به دلیل اینکه پایان سال تحصیلی حوزه علمیه بود در درس خارج فقه مطالبی را جهت آگاهی آقایان اهل علم و دوستان محفل درس از حوادث جاری کشور به خصوص مسئله جریان انحرافی که به وجود آمده و انحراف اعتقادی که تفکر اینها این است که در زمان غیبت نیازی به واسطه میان مردم و امام زمان نداریم و می­توانیم خود ارتباط برقرار کنیم و نیازی به ولی فقیه نیست. تفکر آنها این است که اگر بشود ولایت فقیه و روحانیت را حذف کنند و اگر نتوانستند منزوی کنند. این بخشی از انحرافات است.
بخش دیگر انحرافات، انحراف مالی و اقتصادی است. ما این مطالب را برای دوستان درس تحلیل کردیم تا مطلع باشند و مردم را آگاه سازند که اگر در آینده بحثی مطرح شد هوشیار باشند. یکی دو نکته دیگر هم بیان کردیم که بعد از درس عده­ای تقاضا کردند که اگر امکان دارد این بحثها پیاده شده و به سایت داده شود. ما هم موافقت کردیم. منتهی بخشی از مطالب که جنبه طبقه بندی داشت را حذف نمودیم. و سایتهای بیگانه و رسانه­های غربی روی آن بسیار مانور دادند. حدود بیست هزار مراجعه در بیست و چهار ساعت به سایت وجود داشت. چون تماسهای بسیاری گرفته شد تا توضیح داده شود بیان می­کنم که متأسفانه دو اطلاعیه راجع به این مطالب داده شد. یکی اطلاعیه روابط عمومی سپاه و دیگری دفتر مقام معظم رهبری بود. در اطلاعیه روابط عمومی سپاه نسبت به یک جمله تعبیر کرده بودند که تکذیب می­شود. البته در اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری با کرامت و احترام بیان کرده بودند اگر از دفتر باشد رسانه­ ها منعکس کنند و إلا بازتاب ندهند.
بنده از جهت آگاهی عرض می­کنم بنده در طول سی و سه سال انقلاب و قبل از آن تلاشهای بسیاری داشته­ام ولی گاهی مسائلی حادث می­شود که برخی ناآگاهانه برخورد می­کنند. در اطلاعیه سپاه تعبیر نادرستی استفاده شده بود. بنده به این آقایان می­گویم که مواظب باشید شما فقیه نیستید و تنها مقلد می­باشید. واژه تکذیب یعنی دروغ، دروغ را نسبت به یک فقیه می­دهید و این بار حقوقی و فقهی دارد. تکذیب گناه کبیره است اگر مطابق با واقع نباشد و کسی که گفته است از نظر شرعی هشتاد ضربه شلاق دارد. اسلام به این سادگی نیست که هر کس هر چیز را بگوید. اصلاح خطا، این نیست که شما نسبت کذب دهید.

حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه می­ فرمایند خوب نیست که انسان از خود صحبت کند،"تزکیة المرء نفسه قبیحة" اما چه کند که گاهی در تاریخ مظلوم واقع می­شود. حضرت علی علیه السلام فرمودند: سلونی قبل از تفقدونی، هر چه می­خواهید اینجا هست. هیچ پرنده­ای نمی­تواند از قله رفیع علم علی بن ابیطالب صعود کند. برخی جاها انسان ناگزیر است که مطلبی را بیان کند اما کسی که تنها یک پاسدار است در حریم یک فقیه وارد می ­شود؟!. کسی که پنجاه سال در اسلام زحمت کشیده است. قبل از آنکه شما بیایید بنده در دوران دفاع مقدس که هشت سال بود، من نه سال در جبهه­ ها بودم. بنده در سال ۵۸ حاکم شرع در کردستان بودم، بحرانی ترین منطقه کشور که حتی روزها، کمله­ ها و دمکراتها جاده­ها را می­ بستند و مردم را اسارت به عراق می­ بردند که بنده تمام این امور را سرکوب کردم. امنیت را در استان کرمانشاه حاکم کردم و همیشه هم در جبهه­ ها بودم.

در دوران دفاع مقدس هم در تمام دوران کنار رزمندگان بودم. در دوران دولت اصلاحات که در دانشگاه­ها عوامل منحرف تئوری ولایت فقیه را دانشگاه تهران زیر سوال برده و حزب الله را بمباران کردند هیچ یک از مسئولین قدرت پاسخ به شبهات را نداشتند اما بنده در سپاه دوازده جلسه سخنرانی شبهات را پاسخ دادم که بعدها به صورت یک کتاب منتشر شد. دوره­های طرح بصیرت سرداران هم همینگونه بود که مقام معظم رهبری به فرماندهان دستور دادند که از فلانی در دوره­های طرح بصیرت استفاده کنید. شما کجا بودید؟ اینگونه وارد حریم یک فقیه و خدمتگزار که همیشه در خط مقدم بوده است وارد می­شوید؟ در قضیه فتنه سال ۸۸ همه شاهد بودید. آیا این صحیح است؟ بنده گلایه دارم و شکایت این آقایان را انشاءالله بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) خدمت مقام معظم رهبری خواهم کرد. گلایه دفتر را هم خدمت آقا عرض خواهم کرد. هرچند برخی آقایان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبودید و قضیه چیز دیگری بوده است ولی مردم آنچه منعکس شده را می­ بینند. کاری به نیت شما ندارند. امیدوارم این مطلب برای آقایانی که از شهرهای مختلف قم، اصفهان، تهران تماس گرفتند، مشخص شده باشد. انشاءالله در آینده گزارش مسئله و گلایه را محضر مقام معظم رهبری خواهم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان فرافکنی کرده اند چر ا به داصل مورد وآنچه سپاه تکذیب کرد اشاره نکردهاند ضمنادفتر آقا چیز بدی نگفته
واقعا آقا چقدر مظلومه!
اون از دشمنان....
اینهم از دوستان ( )....
Iran, Islamic Republic of
حقا که استواری روحانیت را نشان دادی
احسنت خوشم امد روحانی یعنی ای احسنت احسنت
Iran, Islamic Republic of
بنده به این آقایان می­گویم که مواظب باشید شما فقیه نیستید و تنها مقلد می­باشید. اسلام به این سادگی نیست که هر کس هر چیز را بگوید. اصلاح خطا، این نیست که شما نسبت کذب دهید.
ببیند ایشان از دو اطلاعیه معمولی چقدر به ستوه آمده
تشخيص اينكه کسی در مورد کسی دروغ گفته نياز به درس خارج فقه ورجال ندارد
Iran, Islamic Republic of
بنده توصیه می کنم مسائل فقهی نباید بصورت بیانی کوتاه برای ((عوام)) مطرح شود زیرا که قابل درک نیست و موجب تنش و دوبینی می شود از آخر هم هیچکس حرف دیگری را قبول نمی کند. این حرفها جاش اینجا نیست...
Iran, Islamic Republic of
طيب الله
خدا بر توفيقاتتان بيفزايد.
باز هم من کرمانشاه را نجات دادم من کردستان را حفظ کردم و.... من های دیگر. ایا امام هم ای طور قدرت نمایی می کرد یا می گفت من نه برای خودم و نه شما شانی در این اتفاقات نمی بینم و همه را کار خدا می دانم.
Iran, Islamic Republic of
جناب فقیه محترم ضمن عرض ادب و احترام به تمام روحانیت معزز لطفا به سولات بنده جواب دهید:

آیا بیان اسرار یک مملکت که موجب تنش در جامعه و لرزاندن دل مومنین می شود از نظر فقهی به صلاح جامعه می باشد؟
در همین سایت جهان کامنتی را دیدم که مخاطب خبر شما اظهار داشته بود با خواندن این اخبار دل آدم می لرزد آقای فقیه محترم فکر می کنید چرا دل این ایرانی و هزاران ایرانی دیگر از اخبار شما لرزیده است؟