جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۶

تنهاامام‎جماعت‎شیعه‎مسجدالحرام+عکس

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 435092
مدیر مسئول موسسه سرچشمه در پست اخیر اینستاگرام خود عکس و توضیحی درمورد تنها امام جماعت شیعه مسجدالحرام منتشر کرد.
مشرق، حجت الاسلام محمدرضا زائری در پست اخیر اینستاگرامش نوشت: مرحوم امام شرف الدين تنها كسي است از علماي شيعه كه در مسجدالحرام امام جماعت شده و همه به او اقتدا كرده اند.

كسي است كه كتاب المراجعات او هنوز جريان ساز و اثر گذار مانده، كسي است كه با جمله مشهور "لا ينتشر الهدى إلا من حيث انتشر الضلال" خط فكري و فهم اجتماعي و تربيتي كاربردي و نويني را ارائه داده است.


كسي است كه با اقدامات تأسيسي خود زمينه ساز افتخارات امروز پيروان اهل بيت شده ، كسي است كه در قحطي و گرسنگي جنگ جهاني اول جواز مصرف كامل حقوق شرعي براي اطعام را صادر كرده ، و در كنار همه اينها كسي است كه صدسال پيش مثل امروزي را مي ديده.

جناب سيدحسين شرف الدين در ميان خاطرات خود به روزي اشاره مي كند كه قرار بوده ايشان پيامي براي نصب ضريح حضرت زينب بنويسند كه توسط ايراني ها ساخته و ارسال شده بود و پيامشان را با اين حديث آغاز مي كنند كه : " لو كان العلم في الثريا لتناولته أيد من فارس " ايشان مي گويد وقتي پدربزرگم اين حديث را املا مي كرد و من پيام ايشان را مي نوشتم از او پرسيدم : " چرا ايراني ها "؟ و ايشان مدتي از گذشته حضور سلمان فارسي و آينده نقش ايراني ها در اسلام سخن گفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه و به درجاتشون بیفزاید.
شیعه یعنی چی؟
شیعه یعنی کسی که دنباله رو است.

در ایران کلمات مشابه "مشایعت" و "تشییع" کاربرد فراوانی داره.

از نظر حدیثی هم در کتب مختلف نقل شده که پیامبر خدا فرمودند : یا علی ، أنت و شیعتک هم الفائزون
Iran, Islamic Republic of
فارسی می نویسی و شیعه را نمی شناسی !? غیر ممکن است
همه فارس زبانها شیعه را می شناسند
شیعه در لغت یعنی پیرو
و در اصطلاح یعنی پیرو حضرت محمد صلی الله علیه و آله و خاندان پاکش که معتقد است تعیین جانشین پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله حق خداوند است و او که از درون انسانها آگاه است باید این انتخاب را بکند نه بندگان و انتخاب خداوند هم امیرالمؤمنین و یازده فرزند ایشان علیهم السلام است که به وسیله پیامبر صلی الله علیه و آله در زمانهای مختلف و به طور خاص در غدیر خم به مردم ابلاغ شده است.
روح همه علمای خادم اسلام خصوصا سید شرف الدین شاد
یه مولوی وهابی سنندجی به نام سلمان حدادی همین چند سال پیش با خوندن همین کتاب المراجعات سید شرف الدین شیعه شده و اینطور که خودش میگه تا حالا چند هزار نفرو شیعه کرده