پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ما با همه تشکیلات اصولگرا خواهر هستیم

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 425598
روز شنبه "جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد" اعلام موجودیت کرده و نخستین نشست خود را با میزبانی مرضیه وحیددستجردی؛ وزیر بهداشت دولت دهم و نخستین وزیر زن در ایران پس از انقلاب اسلامی، برگزار کرد.
به گزارش جهان، روز شنبه "جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد" اعلام موجودیت کرده و نخستین نشست خود را با میزبانی مرضیه وحیددستجردی؛ وزیر بهداشت دولت دهم و نخستین وزیر زن در ایران پس از انقلاب اسلامی، برگزار کرد. در این نشست جمعی از چهره‌های شاخص علمی و سیاسی اصولگرا حضور داشتند. مهرخانه در حاشیه این برنامه و در فرصتی کوتاه درخصوص اهداف و ضرورت‌های این جبهه و برنامه‌های پیش روی آن گفتگویی با میزبان این نشست داشته است.

مرضیه وحیددستجردی در گفتگو با مهرخانه، درخصوص ضرورت تشکیل این جبهه عنوان کرد: امروز زنان ما به‌صورت جزیره‌ای مشغول به کار هستند؛ یا خودشان شخصاً کار می‌کنند یا به‌صورت شخصیت حقیقی، یا تحت یک تشکل مشغول فعالیت هستند؛ اگر همه این زنان، چه فردی، چه جمعی، به‌صورت یک ید واحده با هم باشند، قطعاً تأثیر این فعالیت‌ها بیش‌تر می‌شود. در حال حاضر خیلی‌ها مشغول انجام کار خیر هستند، خیلی‌ها کار فرهنگی، اجتماعی می‌کنند و فعالیت‌های پایه‌ای و اساسی در کشور انجام می‌دهند؛ این نیروها وقتی با هم باشند، می‌توانند از امکانات یکدیگر استفاده کنند و هم‌افزایی داشته باشند.

وی توضیح داد: بالاخره فکرها و زبان‌های مختلف، فنون و حرفه‌های مختلفی که هر یک از زنان اصولگرا نسبت به آن آگاهی دارند، وقتی به‌صورت یک جمع واحد باشد، می‌تواند مؤثرتر وافع شود. وقتی ما جبهه واحد و متحدی داشته باشیم که چتری باشد که همه را در زیر خود بگیرد، تأثیرگذاری و توسعه آن ‌هم بیشتر خواهد شد.


تعریف اصولگرایی

میزبان نخستین نشست جبهه زنان اصولگرا در بیان الزامات تشکیل این جبهه، به تعریف اصولگرایی پرداخت و عنوان کرد: اعتقاد به اسلام و انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، ارزش‌های انقلابی و ولایت‌فقیه ملزومات اصولگرایی هستند و هرکسی که این چارچوب را بپذیرد، اصولگراست.

نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی ایران، در ادامه گفت: دلمان می‌خواست به‌طور خاص یک تشکیلات خاص زنان داشته باشیم و زنان در آن فعالیت کنند. البته ممکن است کسی بگوید من اصولگرا هستم و این چهار جنبه را دارم، ولی نمی‌خواهم فعالیت کنم و می‌خواهم برای خودم باشم، ولی اگر کسی انگیزه فعالیت داشته باشد و بخواهد برای کشور و مردم‌اش مؤثر باشد و همچنین در چارچوب زنان اصولگرا و کارآمد قرار گیرد، می‌تواند در این جبهه فعالیت کند.


ما با همه تشکیلات اصولگرا خواهر هستیم


وحیددستجردی در مورد رابطه این تشکل با سایر احزاب و تشکیلات اصولگرا اظهار داشت: ما با همه تشکیلات اصولگرا خواهر هستیم. تفرقه عامل تهدید وحدت است. برای آن‌که دچار آسیب و تهدیدهای این‌چنین نشویم، همه باید در چنین تشکیلاتی که در چارچوب وحدت شکل می‌گیرد، تواضع داشته باشند، از حرف خودشان کمی پایین بیایند و حرف‌های دیگران را نیز بشنوند و گوش‌های شنوا داشته باشند. این‌گونه است که می‌توان گفت درجایی که در اصول با هم مشترک هستیم، اگر همدلی و هم‌زبانی وجود داشته باشد، می‌تواند از آفت تفرقه جلوگیری کند.


اهداف و برنامه‌های جبهه متحد زنان اصولگرا


وزیر اسبق بهداشت و درمان کشور درخصوص اهداف و برنامه‌های جبهه متحد زنان اصولگرا گفت: هدف اول آن است که دوستان‌ همه جمع شوند. به‌هرحال ما تشکیلات زیادی مختص زنان داریم، تعدادی هم افراد هستند و در تشکیلات نیستند. ما خواستیم این افراد در چارچوب جبهه ‌متحد قرار بگیرند و بعد در آن‌جا نقش‌هایشان تحت عنوان فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خیریه و فعالیت‌های سیاسی تعریف و مشخص شود و بتوانیم توسعه‌ای در کشور، در بین زنانی که علاقه‌مند هستند حضورداشته باشند، داشته باشیم؛ تا ان‌شاالله توسعه فعالیت‌های زنان را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: باید ببینیم مشکلات زنان در کشور چیست؟؛ آیا حل این مشکلات نیاز به قانون دارد، یا نیاز به اجرا دارد، یا نیازمند بودجه‌ریزی است؟ همه این مسایل را کسانی که در این جبهه حضور پیدا می‌کنند با توجه به نقش و حضورشان درصحنه‌های مختلف، می‌توانند بیایند و پاسخ گویند.


کارهای مقطعی در حوزه زنان سم است


وحیددستجردی در پایان کارهای مقطعی در حوزه زنان را سم دانست و عنوان کرد: ما سال‌ها بود که سعی و تلاش می‌کردیم این جبهه راه بیفتد، اما هنوز کاملاً پخته نشده‌ بود. خوش‌بختانه امروز به پختگی خود رسیده و به همین خاطر اعلام کردیم و دعوت کردیم و الحمدلله شاهد حضور پرشوری هم بودیم.

منبع: الف
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *