جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پرده سینما فیلتر می‌شود

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 355695
محقق ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شد که مانع از کپی‌برداری فیلم از روی پرده سینما می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت قادرپور محقق ایرانی با بیان اینکه کپی برداری سودجویان از فیلم بر روی پرده سینما گاهی معضل بزرگ بخش فرهنگ جامعه می‌شود، گفت: گاهی فیلم‌ها از روی پرده کپی برداری‌شده و در بازار سیاه به فروش می‌رسند که در این شرایط سود فیلم برای تهیه‌کنندگان آن از بین می‌رود.

وی افزود: دستگاهی که طراحی شده است مانع از کپی‌برداری فیلم از روی پرده می‌شود.

قادرپور با بیان اینکه امواجی قوی‌تر از امواج رادیویی وجود دارد که می‌تواند دوربین را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: این دستگاه جدید از طریق امواج قوی‌تر از امواج رادیویی مانع از کپی‌برداری فیلم می‌شود.

این محقق کشورمان اظهار داشت: این دستگاه امواج نامرئی قوی‌تر از امواج رادیویی را به روی پرده سینما منتشر می‌کند، این امواج پس از بازتاب شدن به روی پرده سینما از سرقت و کپی برداری فیلم جلوگیری می‌کند بنابراین با استفاده از این دستگاه دیگر امکان فیلم‌برداری از پرده سینما وجود ندارد زیرا پرده سینما هنگام فیلم برداری کاملا مخدوش می‌شود.

وی گفت: این امواج نامرئی هیچ گونه آسیب و ضرری به بدن انسان نمی‌زند بنابراین مخاطبان بدون هیچ خطری می‌‌توانند به راحتی فیلم مورد نظرشان را تماشا کنند.

قادرپورافزود: این دستگاه ضمن استفاده برای پرده سینما می‌تواند برای پرده سالن کنفرانس‌ها، همایش‌ها و سمینارها نیز کاربرد داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
آیا مرجع مضر یا سالم بودن امواج خود ایشان هستند؟ نباید اطلاعاتی اط فرکانس و شدت این امواج و چگونگی مطالعه بر تاثیر آن بر بدن داشت؟