سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱

کشف هویت ۷ قهرمان شهید غواص مازندران

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 436497
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از مشخص شدن هویت ۷ قهرمان شهید غواص استان خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید مازندران خبر داد، عباس‌علی رضایی اظهار داشت: پس از قریب به ۳۰ سال استان لاله‌خیز مازندران میزبان پیکر مطهر شهدایی است که مسیر تاریخ را چون هم‌پیمانان گذشته منور از نور خویش کرده و بار دیگر شهرها را معطر به عطر دل‌انگیز شهادت می‌نند.

وی افزود: پیکرهای مطهر ۷ شهید غواص به همراه ۲۳ شهید گمنام و خط‌ شکن لشکر ۲۵ کربلا مازندران, در روزهای ۱۴ تا ۲۰ مردادماه ۹۴ در شهرهای مازندران تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

رضایی گفت: پیکرهای مطهر شهدای غواص دوران دفاع مقدس مازندران در همه شهرستان‌های غربی تا شرقی مازندران در روز ۲۰ مرداد همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در ساری تشییع می‌شود.

وی افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه دهم و یازدهم مرداد ماه به‌منظور اطلاع‌رسانی با هماهنگی و برنامه‌ریزی بنیاد، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه کربلا و صدا و سیما با حضور در منازل شهدای غواص شناسایی شده، با عوامل مستندساز شبکه طبرستان اقدام به‌تولید ویژه برنامه‌ای در حوزه زندگی‌نامه این شهیدان والامقام از قول خانواده‌های بزرگوار این شهدا تولید می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران درباره هویت هفت شهید غواص شناسایی شده استان,گفت: از ۳۰ شهید گرانقدر غواص، ۲۳ تن شهدای گمنام بوده که پس از تشییع در شهرهای مختلف استان جهت برنامه‌ریزی کمیته جستجو و بنیاد حفظ آثار به خاک سپرده می‌شوند.

رضایی با تسلیت به خانواده‌های شهدای غواص و قدرشناسی از صبوری و شکیبایی چندین ساله آنان، تصریح کرد: پیکرهای شهیدان گرانقدر غواص شناسایی شده به نام‌های محمد صادق معلمی در ساری، شهیدان منصور مهدوی نیاکی و سیدحسن فاطمی در آمل، شهید مسلم رسولی کناری در فریدونکنار، شهید غلامرضا اسدی در نوشهر، شهید سیدرضا میرفاضلی در چالوس و شهید حسین‌علی بالویی در بهشهر به خاک سپرده می‌شوند.

وی بیان کرد: از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انتظار می‌رود در مراسم با شکوه تشییع پیکر پاک این افراد در شهرستان‌های استان از ۱۵ تا ۲۰ مرداد شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


A
ایا با روش DNA شناسایی شده اند یا با علائم ظاهری و پلاک؟لطفا پاسخ دهید