سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۳
۶۷

جزئیات کاهش خدمت سربازی و توقف انواع معافیت و کسر خدمت‌ها

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 216798
سازمان وظيفه عمـومي نـاجـا اعلام كرد: مدت خدمت دوره ضرورت براي مشمولاني كه از فروردين سال 1391 به خدمت اعزام مي‌شوند 21 ماه است.
به گزارش جهان، سازمان وظيفه عمـومي نـاجـا در خصوص مدت خدمت دوره ضرورت در سال 1391 اعلام كرد: برابر ابلاغ ستاد كل نيروهاي مسلح مدت خدمت دوره ضرورت براي مشمولاني كه از فروردين ماه سال 1391 به خدمت اعزام مي‌شوند به نسبت مدت قانوني آن كه 24 ماه بوده حسب مورد كاهش يافته است.

طبق آخرين ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح مدت خدمت دوره ضرورت براي كاركنان وظيفه درنيروهاي مسلح و يگان‌هاي حفاظت 21 ماه و اين مدت براي كاركنان وظيفه مامور به دستگاه‌هاي غيرنظامي به جز يگان حفاظت 24 ماه است و همچنين مدت خدمت كاركنان وظيفه در مناطق جنگي و امنيتي درگير 18 ماه و براي كاركنان وظيفه غيربومي در مناطق امنيتي غيردرگير و مناطق عملياتي و مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه است.

به گزارش ايسنا، سربازاني كه در سال 90 و قبل ازآن به خدمت اعزام شده‌اند، مدت خدمت آنان برابر مقررات سابق (مناطق عادي 18ماه، مناطق جنگي و عملياتي 16 ماه، مناطق محروم و بدآب وهوا 17 ماه ) است.

توقف اجراي معافيت سه برادري

طبق اعلام سازمان وظيفه عمومي، معافيت سه‌برادري از ابتداي سال جاري متوقف شد.

به گزارش ايسنا، سازمان وظيفه عمـومي نـاجـا اعلام كرد: معافيت سه برادري (بعني معافيت يك فرزند از خانواده‌اي كه سه فرزند آن خدمت كرده) از سال 1388برابر مصوبات و ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح به مرحله اجرا درآمد و تا پايان سال 1390 نيز استمرار داشت اما اجراي اين معافيت از اول فروردين ماه 91 متوقف شده است.

سازمان وظيفه عمـومي نـاجـا به درخواست كليه مشمولان كه تا پايان سال 90 واجد شرايط اين معافيت بوده و درخواست خود را تا 29 اسفند ماه سال 90 از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) به ثبت رسانيده باشند، رسيدگي خواهد شد.

کسرخدمت جبهه و مدرک تحصیلی متوقف شد

روز گذشته هم، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد: باتوجه به این‌كه برخی مصوبات مربوط به ایثارگران از قبیل كسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازی والدین و همچنین كسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی مشمولان، در قانون جدید وظیفه عمومی ذكر نشده است لذا در سال جاری، این نوع كسرخدمت‌ها اجرایی نخواهند شد و صرفا افرادی می‌توانند از امتیازات مذكور بهره مند شوند كه در شمول مصوبه سال 1390 قرار داشته باشند.

لازم به ذكراست، تمامی كسرخدمت‌هایی كه در سال 1390 برای افراد مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی (اعم از كاركنان وظیفه در حال خدمت و مشمولین دارای برگ اعزام ) صادر و در دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) و سامانه وظیفه عمومی ثبت شده است، دارای اعتبار بوده و لازم الاجرا می باشد.

همچنین سربازانی كه در سال 1390 به خدمت اعزام شده و تاكنون به هردلیل كسرخدمت آنان صادر نشده است، همچنان درشمول مصوبه سال 1390 قرار داشته و صدور كسرخدمت آن‌ها تا پایان خدمت بلامانع است.

این سازمان در خصوص نحوه اعمال كسرخدمت برای مشمولانی كه در سال 1390 خود را معرفی و برگ آماده به خدمت برای آن‌ها صادر و تاریخ اعزام آن‌ها سال 1391 تعیین شده خبرداد: گواهی كسرخدمت آنان می بایست در سال1390 صادر شده و حداكثر تا تاریخ 15/2/ 91 توسط یگان مربوط در سامانه وظیفه عمومی به ثبت برسد. همچنین این دسته از مشمولان باید در موعد تعیین شده در برگ آماده به‌خدمت، به خدمت اعزام شوند درغیر این صورت از این امتیاز بهره مند نخواهند شد درضمن از تاریخ 16/2/91 ثبت كسرخدمت در سامانه وظیفه عمومی برای این دسته از مشمولان امكان پذیر نبوده و این مورد از سامانه حذف خواهد شد.

همچنین كسرخدمت بسیجیان در سال 1391اینگونه می باشد: در اجرای قانون احتساب خدمت بسیجیان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامی سپاه ، در سال 91 نیز همانند سال گذشته میزان صدور كسرخدمت برای بسیجیان حداكثر6ماه خواهدبود.

شایان ذكراست، كسرخدمت به سبب مدرك تحصیلی دانشگاهی در سال 1391 متوقف شده و صرفا شامل مشمولانی می‌شود كه تا پایان سال 1390 به خدمت اعزام شده‌اند.

سازمان وظیفه عمومی در پایان، درباره توقف اجرای بعضی از معافیت ها مانند معافیت سه برادری و توقف بعضی از امتیازات مانند كسرخدمت در سال 91 اعلام داشت: ازآنجایی كه تمامی معافیت‌ها و امتیازات مورد نظر در ارتباط با ایثارگران، امداد جویان و سایرگروه‌ها، در قانون جدید وظیفه عمومی (مصوب 22/8/90 مجلس شورای اسلامی) پیش بینی شده است لذا تصمیم براین گرفته شد كه تمامی معافیت‌ها و امتیازات سربازی برمبنای قانون جدید اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هر دم از این باغ بری میرسد. بعد از این همه انتقاد از نحوه سربازی اجباری، به جای اینکه خدمت سربازی کمتر بشه بیشتر و بدتر شد.
Serbia
آقایونی که به دنبال خوش گذرونی اومدن این دنیا بدونن این راهیه که همه پسرای بیچاره ی فلک زده این سرزمین باید برن
زیاد هم منتظر چه میدونم کسری و معافیت و ... نباشید
Iran, Islamic Republic of
باسلام این آقایون برچه اساس شرعی وعرفی وکدام منطق دارن با زندگی جوانان مردم وخانواده هاشون بازی میکنن.این همه فشار اقتصادی رو دوش مردم هست وجوان متاهل ازکجا مخارج زندگی رو تامین کنه دوسال هم بره برای دولت بیگاری بکشه
با سلام
این نحوه برخورد جوانان را از خدمت رویگردان می سازد برای سربازی واقعا باید فکر منسجم تری ارایه نمایند
Iran, Islamic Republic of
آخه این خبرها یعنی چه. واقعا در شان این کشور اسلامی است که برای مبحث مهمی همچون سربازی که دربرگیرنده قشر وسیعی از جامعه است قانونی کامل و شناخته شده نباشد. چرا پس از سی و اندی سال از انقلاب اسلامی همچنان بحث سربازی از طریق بخشنامه انجام می شود. بهتر نیست قانونی تصویب شود و تا سال ها بدون تغییر بماند تا به آن عمل شود.
Iran, Islamic Republic of
ما تا آخرش هستیم.21 ماه بشه 210 ماه.ما عاشق نظام وظیفه ایم.چشم دشمنان کور اگه فکر کردن ما جا میزنیم
Iran, Islamic Republic of
این چه وضعشه چرا با زندگی ما بازی میکنید برای چی من باید 3 ماه بیشتر خدمت کنم بر اساس چه منطقی ؟
بعد میگن چرا سن ازدواج بالا رفته ؟

جوونی که بر فرض تا کارشناسی ارشد (حالا نمی گم PHD )، درس بخونه خوب تا 21 ماه سربازی هم که نره که کار نمی دن به آدم . یه چند سال هم دنبال کار بگرده بعد هم بتونه از پس خرج های نا متعارف عروسی بر بیاد. همین جوری که دختر نمی دن به آدم جز معدودی خانواده ها که ازدواج رو با دید دیگری می بینن.
یکی هم بخواد سالم بمونه که اگه خدا بخواد میمونه موهاش رنگ دندوناش بشه میتونه زن بگیره.
ان شاءالله جوانان امروزمون با این تفاسیر با عصا بچه هاشون رو بغل خواهند کرد یا به پارک خواهند برد!!!

نسل سوخته ای هستیم ما دهه شصتی ها ...
من نميدون يه جوون چطوري بايد برا زندگي اش برنامه ريزي كنه امروز يه جور فردا يه جور ديگه من اگه 2سال پيش دانشگاه قبول شدم ونمي رفتم وسرباز ميشدم با كسر پدر وبسيج بايد 2ماه مي رفتم خدمت كه گفتم درس بخونم بعد برم كه الان بايد 14ماه خدمت كنم چه عدالتي وچه برنامه ريزي دقيقي واقعا كه فقط تاسف داره راستي شايد ايثارگري پدراي ما با قبلي فرق مي كنه؟
Iran, Islamic Republic of
مردم باید به کجا شکایت کنن به کی پناه ببرن تو رو خدا با روح و وروان مردم داره بازی میشه کسی هست به داد مردم برسه؟!
United States
مواخذه رییس نظام وظیفه رو خواستاریم.
Iran, Islamic Republic of
وای بدبخت شدم
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه دوستان دوتا قضیه رو باهم اشتباه گرفتن..چیزی که تکلیفه دوسال خدمته...حالا هر وقت از دوسال بیشتر شد حق اعتراض هست که چرا فراقانونی عمل کردین...انعطاف های ذیل دوسال برعهده نظام وظیفه هست و این نظام وظیفه هست که مشخص میکنه هرسال چگونه معافیت و همچنین کسر خدمت رو اعمال کنه...
سلام
ازحقوق دانان سازمان وظیفه عمومی درخواست دارم با در نظر گرفتن ناسخ ومنسوخ قانون جدید خدمت سربازی تفسیری برای ابقای کسری خدمت تحصیلی وجانبازی ورزمندگان داشته باشند زیرا قانون نسخ قوانین قبلی را اعلام نکرده است وخوب است قانون فقط در صورت مغایرت با قوانین قبلی باعث نسخ شود نه حتی سکوت قانون جدید...؟
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم دیگه اون جمعیت زیاد دهه شصت غالبا خدمت رفتن و کم کم داره جمعیت برای خدمت کم میشه که مسئولین اینطوری تصمیم گرفتن
اگه قانون 3 برادری نبود ! 500 هزار نفر الکی معاف نمی شدن که حالا با کمبود سرباز مواجه بشن ! و بلاهاشو سایر مردم ببینن !
تو دنیا فقط 10 یا 11 کشور هستند که چنین سیستم فرسوده ای رو دارند استفاده می کنند ....
من نمیدونم مسئولین از اینکه هر روز سطح نارضایتی مردم رو بالا ببرن چه سودی می برن!
بنظر باید رهبری شخصا در این مساله وارد شوند . آسیب های اجتماعی سربازی باید بصورت علمی بررسی بشه , آسیب هایی که در زمینه ی ازدواج , علمی که جوان در دانشگاه کسب کرده و بعد از دو سال دیگر نمی توان به آن علم روز گفت , آسیب های فرهنگی و ....
مردم باید به کجا شکایت کنن به کی پناه ببرن
به جای اینکه خدمت سربازی کمتر بشه بیشتر و بدتر شد.
بعد میگن چرا سن ازدواج بالا رفته ؟
این نحوه برخورد جوانان را از خدمت رویگردان می سازد برای سربازی واقعا باید فکر منسجم تری ارایه نمایند
جریان چیه کسر خدمت بسیج رو برنداشتند اونوقت کسر خدمت مدرک تحصیلی رو حذف کردند. اگه قراره کسر خدمت حذف بشه همه جوره حذف بشه نه اینکه دوباره بسیجیا بیان کسری بگیرن
یواش یواش دارم به تمام چیزهایی که روزی ازشون دفاع می کردم شک می کنم.
Iran, Islamic Republic of
حداقل به سوالات پاسخ بدن . همه تو شوکند

مثلا اگر منکه در حال خدمتم دانشگاه قبول بشوم بروم و برگردم چند ماه اضافه باید خدمت کنم
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت آدم نمیتونه واسه یه روز بعدش برنامه ریزی کنه !
مگه همینا نبودن که گفتن تا آخر 91 افزایش مدت سربازی به 21 ماه اجرایی نمیشه !!!
واقعا دروغ اونم به این بزرگی که زندگی خیلی از جوون ها رو تحت تاثیر خودش قرار داده بدون هیچ گونه عقوبتی خواهد بود !!!
من عادت ندارم کسی رو نفرین کنم اما از ته دلم از خدا می خوام که خودش جواب این آقایون رو بده !! هم تو این دنیا و هم تو قیامت
بابا سربازی خوبه و ثواب هم داره.
حدیثم داریم.
انقد ناشکر نزد پروردگار نکنید.
Spain
آدم رو از همه چی زده می کنن
بعد می گن چرا درس خونامون از مملکت فرار میکنن.خوب عزیز من تکلیف مردم رو روشن کنین تا برای زندگیشون برنامه ریزی کنن.
من لیسانس دارم ، برم فوق هم بگیرم ببینم شانسم چی می شه !
هر بلایی که دلشون میخواد سر این پسرای بدبخت دارن در میارن!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم
این کارا فقط برا این که قدرت جوانی و ا زیه جوان بگیرن
آخه یکی نیست بگه فرق فرزندی که در چند سال گذشته از معافیت جبهه پدرش استفاده کرده و فرزند امثال بنده که امسال مشمول میشه و میتوانست از 25 ماه جبهه و 30 درصد جانبازی من معاف شود چه فرقی داره مگر الان قرار است جنگی شود که این معافیت رابرداشتید .بنظر می رسد آقایان دست اندر کار معافیت فرزند خودشان راگرفتند و خیالشان راحت شده و فکر فرزند بقیه رزمندگان نیستند.
Iran, Islamic Republic of
یک دلیل قانع کننده برای حذف کسر خدمت با توجه به مدرک تحصیلی بیاورید
واقعا مسخره است میگه چون در قانون نیومده ... خوب می خواستین تو قانون جدید هم بیارید
اه
برادر محترم که در نیروهای مسلح تصمیم میگیری! در این کشور کسی دست ما جوونها رو نمی گیره لطف کنید کمتر آرار بدید! خدا ما رو بازیچه دست شماها نیافریده مطمئن باشید با این کار دعای خیری نصیبتان هم نمی شود. در کشوری که کار نیست تولید نیست پول نیست یارانه نیست اختلاس هست مواد مخدر هست سنگ جلوی پای جوان زیاد است از این کارهای بیخود نکنید
چقدر الکی همه غر می زنن بابت سربازی! هر کی این حرفها را میزنه فقط دنبال بهونه است برا توجیه عقب موندگی هاش...برید خداروشکر کنید رسما سه ماه کم شد.
پسر اگر عرضه داشته باشه و ایمان حتما کار، ازدواج و خلاصه همه امورات زندگیش با سربازی یابی سربازی پیش میره
"البته ناگفته نمونه که این دوره که ملت به اجبار قراره طی کنند بهترین فرصته برای تربیت اخلاقی و آموزش و تصحییح اعتقادات و اعمال مردم برای داشتن مردانی قوی و متقی، کاش مسئولین ازین دوره خوب استفاده می کردند، افسوس"
بنام خدا
از همين تريبون از رهبر عزيزمون فرمانده كل قوا در خواست مي كنم فكر اساسي به حال سربازي پسرها و مشكلاتشون بكنند. اين كه نشد كار كه هر سال يه قانون جديد بنويسن. مردم براي زندگيشون برنامه ريزي مي كنن. يه دفعه يه چيزي اعلام ميكنن همه زندگيمون بهم مي ريزه. كار، ازدواج، ادامه تحصيل و ... همه بستگي به سربازي داره. اونوقت ميگن پسرا چرا فلان، چرا بهمان!
قبلا در مصاحبه ای تاکید شده بود که همزمان با افزایش سربازی در قانون جدید، میزان کسر خدمت مدرک تحصیلی نیز افزایش خواهد یافت و این افزایش و کاهش همدیگر را خنثی کرده و عملا برای تحصیل کردگان فرقی نمی کند، ولی الان می گویند کلا کسر خدمت مدرک تحصیلی حذف شده است؟!؟
Iran, Islamic Republic of
سربازي رفتن خوبه ولي مدتش زياده و ادمو از كارو زندگي ميندازه مخصوصا كسايي كه تحصيلات عاليه دارن و نظام وظيفه چرا احترام نميذاره به نظر ما جوانها كه مدت رو كم كنه ميتونيد نظرسنجي كنيد كه واقعن مدت سربازي زياده و اموزش هاي لازم رو ميشود در عرض 4 ماه داد وبا اين حقوق پايين چه كار ميشود كرد در كشورهاي ديگه مدت بماند حداقل حقوق سرباز به اندازه يك كارمند مي باشد
اين همه نوشتيم كو گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
بحث احترام به نظر جوانان نیست گاهی واقعا راه نداره که چیزی رو که جمع می خوان انجام بدن
به خدا قسم در نظام وظیفه عده ای در حال ضربه زدن به اعتماد جوانان به انقلاب و کشور هستند، آیا در میان مسئولان فرد دلسوزی نیست که زبان جوانان شود؟! کسر خدمت مربوط به میزان تحصیلات جوانان با چه توجیهی و بدون هیچ اطلاع رسانی قبلی حذف شده است؟!
چرا یک فوق لیسانس یا دکترای کشور باید دو سال کامل از عمرش را در یک پادگان نظامی تلف کند و به هیچ یک از کارهای علمی و تخصصی خود نرسد و بعد از این دو سال هم سرخورده و بدبین شود؟
Iran, Islamic Republic of
چند ماه قبل از عید شایعه تغییر مدت سربازی به 21 ماه پخش شد . که سردار کمالی صراحتا و در صدا سیما !! هرگونه تصمیم گیری در این رابطه رو رد کرد و عنوان کرد در صورت نیاز، اجرای این طرح حداقل در پایان سال 91 !! شروع خواهد شد.
چرا فرصت هرگونه برنامه ریزی رو از ما میگیرید ؟؟!!!
دوستان عزیزی که مثل بنده متضرر شدید پیشنهاد میکنم حداقل با 20.30 تماس بگیرید و خواستار بررسی این عدم صداقت آشکار اونم در صدا و سیما بشید !
(شماره 20.30 02122012662 )
United Kingdom
آخه مگه جوونای این مملکت چه گناهی کردن که اینجوری در حقشون ظلم میشه. یه حساب سرانگشتی بکنید تا 24 سالگی درس بخونیم لیسانس بگیریم بعد 21 ماه بریم خدمت بعد که برگشتیم همه چیزایی که خوندیم یادمون رفته دنبال کار بگرد حالا کو کار؟ فرضا کار هم پیدا کردیم دو سال باید کار کنیم تا یکم پس انداز کنیم میشه 29 سالمون تازه به فکر زن گرفتن بیفتیم. اخه ما که تا اینجا دینمون رو با چنگ و دندون حفظ کردیم با این همه وضع بد حجابی و مسایلی که همه میدونن هست تکلیف ما چیه؟ از مسئولین خواهش میکنم حداقل کسر خدمت ها رو برندارن باز یه چند ماهی زودتر کارمون راه میفته
شما که 18 ماه رو باید می رفتید حالا سه ماه هم روش دیگه اینقدر داد و قال نداره
Iran, Islamic Republic of
خیلی مواقع این رویه اعمال شده. یعنی بی جهت یک قانونی وضع میشه و عده ای استفاده می کنند و یک مرتبه باز بی هیچ دلیلی برداشته می شود (یا لااقل دلیلشو نمیگن). آدم خیال می کند یه عده لابی می کنند که بچه هاشون رو معاف کنن و بعد قانون رو عوض می کنن. خرشون که از پل گذشت همه چی به حال قبل بر می گرده!!!
سلام

اون عزیزی که فرمودن شما که باید 18 ماه رو می رفتین 3 ماه هم روش دیگه اینقدر داد و قال نداره :
اون دوستی که فرمودن "بعد میگن چرا سن ازدواج بالا رفته ؟ " و دیگر دوستان به آسیب های اجتماعی خوب اشاره کردن

الان ماشاءالله همه جوونامون تحصیل کرده هستن و از یک ماه تا 2 یا 3 ماه کسر خدمت به دلیل مدرک تحصیلی می گرفتن .
اصلا بحث سر 3 ماه و 6 ماه نیست. سیستم خدمتی ما معیوبه .
به قول یکی از دوستان همه آموزش ها رو میشه ظرف چند ماه به افراد داد .
حتی میشه مهارت عملی به کسانی که تو دانشگاه فقط تئوری خوندن یاد داد . این همه هم عمر گران بهای جوون این مملکت که بایدصرف تولید و پیشرفت این مملکت بشه هدر نمیره.
ما نمی گیم واسه کشورمون خدمت نمی کنیم. به وقتش که ان شاءالله نیازی هم به اون روز نباشه خیل عظیمی از جوونای امروز که شاید به ظاهر ِ خیلی هاشون هم نخوره واسه کشورشون جون میدن اما این به این معنی نیست که خدمت واسه جوونا تبدیل به یک معضل بشه.
Iran, Islamic Republic of
احتمالا فعلا هیچ فرزندی از مسئولین الان موقع خدمتشون نیست
United States
مسئولین نظام وظیفه با تمام توان دارن تلاش میکنن جوونا رو عصبی و ناراضی کنن دقت کردین طی یک سال گذشته چقدر اخبار استرس آمیز و قاطی پاتی اعلام کردن همه هم جز تنش روانی و عصبی ور دجامعه حاصلی نداشته الانم که همه دنیا داره به سمت کاهش یا حذف خدمت میره اینا زیاد کردن !
ما كه گردنمون از موهم باريكتره 210 ماه هم كه بشه مجبوريم بريم مجبوووووووووريم
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
از حقوق دانان سازمان وظیفه عمومی تقاضا دارم به یک نکته بسیار کوچک دقت فرمایند که پدر افرادی که در جبهه زیر بمبارن دشمن برای حفظ ارزشهای انقلاب میرفتند چه فرقی با هم داشتند
که شما فرق قائل میشوید
ما خودمون حزب اللهی هستیم و هرجا مینشینیم برای هر اتفاق و تصمیم مرتبط با نظام صد تا توجیه میسازیم که افراد دیدشون نسبت به نظام بد نشه ولیواقعا با اینجور تصمیمات آدم مطمئن میشه که هیچ شعور و درایتی در بدنه تصمیم گیر برخی سازمان ها وجود نداره.
متأسفانه نظام وظیفه هم بعد همه بار تصمیم گیری کارش را به دوش مقام معظم رهبری و اختیارات ایشان می اندازد...
کاش این حرف ها اثر داشت ولی فعلا که همه به فکر رفتن توی مجلس و انتخابات ریاست جمهوری و شاخ و شونه کشی برای هم دیگر هستند.
سلام
باور کنید قانون های نظام وظیفه نوسانش از قیمت تخم مرغ هم بیشتره.
مساله ای به این مهمی که با عمر جوونها سر و کار داره نباید اینطور معلوم الحال و متغیر باشه.
سربازی 3 ماه کاهش یافت!!!!!!!!!!
جهان عزیز سربازی 3ماه برای لیسانسا افزایش هم یافت. در ضمن دیگه مدرک تو سربازی اهمیتی نداره.
Iran, Islamic Republic of
من عاشق نظامم پیش مرگ رهبر عزیزم اما خدمت باید بشه 6 ماه با محتوای زیاد و کیفیت بالا تا هرکی میاد از خدمت یک مهارتی داشته باشه در ضمن من خودم خدمت رفتم
Iran, Islamic Republic of
من که خدمت رفتم قبلش که میخواستم برم همه میگفتن برو مرد میشی
وقتی رفتم دیدم مرد که نمیشی هیچی نا مرد هم میشی
خاطرات پادگان 05 کرمان به شر
11 ماه یگان و 2 ماه آموزشی
از ما که گذشت ولی واقعا باید یه فکری به حال علافی این خدمت کرد 2 ماه آموشی مفیده ولی بقیش علافیه
جهان حتما نظرم رو به چشم مسئولین برسون
از ستاد كل نيروهاي مسلح خواهش مندم در مورد كسر خدمت جانبازان و ايثارگران تجديد نظر فرماييد.چند ماه قبل از عید شایعه تغییر مدت سربازی به 21 ماه پخش شد . که سردار کمالی صراحتا در صدا سیما !! هرگونه تصمیم گیری در این رابطه رو رد کرد و عنوان کرد در صورت نیاز، اجرای این طرح حداقل در پایان سال 91 !! شروع خواهد شد.
چرا فرصت هرگونه برنامه ریزی رو از ما میگیرید ؟؟!!!
چرا منی که کارشناسی ارشد رو سال 90 گرفتم و همون سال 90 دفترچه رو ارسال کردم و همون سال 90 برگه اعزام به خدمت صادر شده باید قوانین عجیب سال 91 تعلق بگیره و 5 ماه به خدمتم اضافه بشه؟ مگه تو این مملکت با این همه مشکلات امیدی هم مونده؟
Iran, Islamic Republic of
يكي به داد اين جوونا برسه
واي خدا چقد اعصابم خورده
خدایی این چه عدالتیه؟ من 3 ساله نامزد کردم دلم خوش بود با مدرک فوق لیسانس و کسری های دیگه 6 ماه خدمت می کنم و بعدم عروسیمه حالا از عروسی خبری نیست هیچ باید 21 ماهم خدمت کنم.
United States
با سلام. بنده متعهد به نظام و حامی نظام هستم اما یه سری سوالاتی برام پیش اومده و برای دوستام که دیگه نمی تونم جواب قانع کننده بهشون بدم! یکی از مهمترین اونها هم اینه که
1چرا قبل از انتخابات در رسانه ملی میگن قانون خدمت سربازی تا پایان سال 91 تغییری نمی کنه ولی وقتی انتخابات تموم شد و خدا رو شکر مردم هم سنگ تموم گذاشتن، حالا اعلام کردن که نه قانون تغییر کرد!!!؟
ای مسئولان محترم این جواب قدردانی از مردم شهید پرور و همیشه در صحنه ایران نیست.
سلام پسری هستم 27 ساله که فرزند اول خانواده هستم دو برادر کوچکتر از خودم هم دارم که سربازی رفتند. پدرم مریض است و 9 بار عمل کرده است نمی تواند کار کند و من نان آور خانواده هستم . آیا از سرباری رفتن معاف می شوم؟ چون من سربازی بروم کسی دیگری نان آور نیست.
منم مشکل تو را دارم برادر ولی در حال خدمتم
Iran, Islamic Republic of
عجب فرق ما با اونایی که 90 رفتن چیه یا باید طرح و تصویب نکنید یا اینکه واسه همه باشه .من الان در حین تحصیلم کسری خدمت هم از 89 گرفتم ولی الان قبول نمیکنند .باید چیکار کنم.؟
Norway
مواخذه رییس نظام وظیفه رو خواستاریم-چرا فرقی ببین مدت خدمت تحصیل کردها نیست
21 ماه خدمت بدبخت شدم
درود بر نظام مقدس سربازی من هم دارم میام ...
دفترچه خدمت رادر سال 3/90 فرستادم و1/91اعزام به خدمت شدم با گذشت یک ماه از اموزشی ام خدمت شد 21ماه چرا این قانون به ما میخورد/چرا جوابی برای ما ندارید؟
قادری
باسلام.کسری جبهه و جانبازی پدر را می توان برای دو برادر استفاده کرد؟ در سال 92 با تشکر.
Germany
با سلام
من پزشک امریه هستم تمام کارهای اعزاام رو 90 انجام دادم و اعزامم 90.12 بود تا اینکه به دلیل امریه نیرو و محل خدمت منو دو روز به اعزام عوض کردن و من 92.2.1 امریه و نیرو به جای سپاه ارتش شد ...من می تونم از کسر خدمت مدرک تحصیلی استفاده کنم ...
پاسخ شما سرنوشت منو عوض می کنه ممنونم
برگه اعرام اول سپاه و مورخ 90 .12 بود
در اعزام امریه 91.2 ثبت شد
من چقدر باید مفت حمالی کنم اینجا؟؟؟؟ ﺻﺮﻓﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ
ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﻤﻮﻝ ﻣﺼﻮﺑﻪ
ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ .
ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﮐﺮﺍﺳﺖ : ﺗﻤﺎﻣﯽ ﮐﺴﺮﺧﺪﻣﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ
ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺧﺪﻣﺖ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ
) ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺧﺪﻣﺖ ﻭ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ
ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺑﺮﮒ ﺍﻋﺰﺍﻡ ( ﺻﺎﺩﺭ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻓﺎﺗﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ
ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ) ﭘﻠﯿﺲ (10+ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺛﺒﺖ
ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻻﺯﻡ ﺍﻻﺟﺮﺍ ﺍﺳﺖ .
ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 90 ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻋﺰﺍﻡ
ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﻫﺮﺩﻟﯿﻞ ﮐﺴﺮﺧﺪﻣﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺻﺎﺩﺭ ﻧﺸﺪﻩ
ﺍﺳﺖ ، ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺩﺭﺷﻤﻮﻝ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻗﺮﺍﺭ
ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺻﺪﻭﺭ ﮐﺴﺮﺧﺪﻣﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ
ﺍﺳﺖ
milad_s_rashti@yahoo.com
Germany
پزشک وظیفه فارغ التجصیل شهریور نود بعد پایان نامه درخواست اعزام در آبان دادم که برگه اعزام اسفند نود برایم پست شد به دلیل بیماری پدر وثبت مقاله و اصرار خانواده کپی برگ سبز را به پزشکی دادم در حالی که اعزامم به سپاه مشخص شده بود در کمال ناباوری امریه نیروی من عوض وتبدیل به ارتش کرد و من اردیبهشت نود و یک در سازمان امریه شده ام ...با گذشت حدود نوزده ماه از قانونی خدمت اینجانب خواهشمندم بفرمایی چند ماه دیگر باید خدمت کنم؟؟
امیدخسروی
چرا کسی نیست بگه متولین73 چه گناهی کردن مگه پدرمنم 16ماه جبهه داره مادرم هم جانبازچرابایدههیچی کثرخدمتی تعلقم نگیره ظلم نیست گناه من اینه امدم برای ایرانم وطنم خدمت می کنم تروخداکاری بکنین من 9ماه خدمتم اگه کثری تعلقم بگیره الن بایدخانه باشم درسموادامه بدم