جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:

سیستم اداری کشور دایناسوری شده

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 396898
متاسفانه سیستم دولتی و اداری کشور به یک دایناسور بزرگ و کم تحرک تبدیل شده است که قادر به تحرک نبوده و به واقع می توان گفت که سیستم ادارای کشور عامل بازدارندگی و توسعه کشور شده است و این مساله به یک بلای خانمان سوز تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام "ابوترابی فرد" عصر دیروز در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه حوادث سال ۸۸ نقطه اوجی در مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران بود گفت: خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری و مشارکت ملت ایران و جریان های سیاسی حماسه سیاسی سال ۹۲ به وجود آمد و انقلاب ایران بار دیگر در شرایط مناسبی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حوادث سال ۸۸ نقطه تاریکی در فضای سیاسی کشور پدید آورد افزود: در ۲۴ خرداد سال ۹۲ این فضا به طور کامل به نفع نظام تغییر جهت داد.

ابوترابی فرد با با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۹۲، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به عنوان کشوری مردم سالاری و با مشارکت سیاسی و نیز آزادی برآمده از آرای مردمی به جهان معرفی شد گفت: خوشبختانه با هماهنگی و همراهی مردم و جریان های سیاسی متنوع و در زیر چتر رهبری، نظام از بسیاری از مسائل رهایی یافت و ۲۴ خرداد سال ۹۲ به عنوان نقطه ای برای جهش نظام و قرار گرفتن در موقعیت قدرت در دنیا برای کشورهای منطقه محسوب شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنهایی که از بیرون مسائل داخل ایران را رصد و پیگیری می کردند پیش بینی وقوع حماسه سیاسی سال ۹۲ را نمی کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انتخابات سال ۹۲ ایران در اوج تحریم ها و در قله تنگناهای اقتصادی قرار داشت افزود: متاسفانه در دوران پیش از انتخابات سال ۹۲ قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش یافته بود که این نشان می دهد که هزینه های زندگی به یکباره برای مردم به ۳ برابر تبدیل شده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: بدون شک اگر این رویدادها در هر کشور دیگری اتفاق می افتاد آشوب ها و تظاهرات گسترده ای به دنبال آن شکل می گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آن زمان شرایط سختی بر کشور حاکم بود و اختلافات و تنش های سیاسی بین مجلس و دولت به اوج خود رسیده بود تصریح کرد: البته تنش های سیاسی دیگری نیز در کشور وجود داشت که شماها از آنها بی اطلاع هستید اما سیاستمداران از آن موضوع‌ها خبر داشتند.

وی با بیان اینکه در آن برهه حامیان کشورهای جمهوری اسلامی و خط مقاومت از سوی کشورهایی از قبیل آمریکا تحت فشار بودند افزود: متعارضین با حمایت آمریکا و متحدانشان در سوریه حضور داشتند و گمان می کردند جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی با شکست سنگینی روبرو خواهد شد.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه تا پیش از خلق حماسه سیاسی سال ۹۲ حوادث سنگینی در منطقه از جمله در عراق و سوریه در گذر بود و این موضوعات کشور را با چالشهای سنگینی مواجه کرده بود گفت: در آن مقطع نخست وزیر عراق در رویارویی با جریان های سیاسی خود بود و این در شرایطی بود که بدون کمک جریان های سیاسی دیگر نمی توانست قدرت داشته باشد و کشورهای مخالف سوریه و عراق نیز به این مسائل دامن می زدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان این امکان وجود داشت که پیروان مکتب اهل بیت با این اختلافات شرایط قدرت را در عراق از دست بدهند ادامه داد: خوشبختانه در ایران هیچگاه چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد و در ایران با مشارکت ۷۷ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ امنیت و انضباط خاصی به کشور بازگردانده شد و می توان انتخابات سال ۹۲ را نقطه مهمی در تاریخ ایران اسلامی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از انتخابات پرشکوه در ایران با فاصله ای نه چندان دور، مواضع سوریه به نفع ایران تغییر کرد افزود: به قول نایب رییس مجلس عراق، منطقه و دنیا متوجه شد که ایران می تواند در برابر آمریکا قرار گیرد و بازی های سیاسی را به نفع کشورهای سوریه و عراق تغییر دهد.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه از نظر تحلیلگران سیاسی، سقوط سیاسی بغداد با یورش گروه تروریستی داعش صد در صد و قطعی بود گفت: خوشبختانه در حال حاضر همه جریان های سیاسی عراق، ایران را رمز پیروزی و اقتدار منطقه و حتی جهان می دانند و این مسئله را بسیار نزدیکتر از ما حس می کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته نقشه داعش بر آن بود که بعد از سقوط سوریه با فاصله چند ساعت بتواند بغداد را تصرف کند گفت: هنگامی که این گروهک تروریستی نتوانست به اهداف خود برسد خواست بغداد را فتح کند اما با عنایت خداوند متعال و حضور ایران این مسئله خنثی و همه مسائل به نفع ملت عراق در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ زمانی در تاریخ عراق گروههای سیاسی با هم متحد نبودند اظهار کرد: داعش موجب اتحاد و ایجاد نگاه هماهنگ گروه های سیاسی این کشور به سمت ایران شد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در این زمان و در برابر چشمان عربستان نهضت مردمی یمن نیز به پیروزی رسید گفت: در همین فاصله مردم غزه و فلسطین نیز توانستند بار دیگر به یک پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی دست یابند و همه این حوادث به گونه ای شد که نشان دهد جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده ای در جهان و منطقه دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا نگاهش را به ایران تغییر داده است و سایر کشورهای عضو گروه ۵+۱ نیز در کنار توازن کامل و با سنگینی و تواضع در مذاکره با جهوری اسلامی شرکت می کنند افزود: این مسئله به قدرت ایران در جهان بر می گردد زیرا مطمئن باشید آنها با هیچ کشوری از موضع ضعف صحبت نمی کنند زیرا ادبیات آنها ادبیاتی تحکمی است.

ابوترابی فرد ادامه داد: اگر امروز آنها مودب شده اند نشان از قدرت ایران است و برای حفظ این جایگاه راهی به جز نهایت استفاده از ظرفیت های درونی نظام وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر امروز ایران مورد تعرض هیچ کشوری قرار نمی گیرد به سبب قدرت بالای نظامی ایران است و گنبد واقعی بر فراز آسمان ایران وجود دارد و این در حالی است که در جنگ غزه با صهیونیسم نشان داد که اسراییل فقط اسمی از گنبد آهنین دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز آماز پروازهای جمهوری اسلامی برای تامین امنیت کشور به یک رقم نجومی رسیده است گفت: امروز پدافند هوایی ایران بسیار مقتدر است و به دقت همه امور را تحت نظارت و کنترل دارد.

ابوترابی فر با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و اقتصاد کشور دچار آسیبی جدی شده است تصریح کرد: اگر ظرفیتهای اقتصادی درون نظام را بشناسیم می توانیم به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شویم. اگر قرار بود ایران با نفت گران به قدرت اقتصادی برسد در طی ۱۵ سال گذشته این اتفاق رخ می داد و اگر قرار بود با قیمت نفت پایین ایران شکست بخورد بدون شک در دورانی که نفت زیر ۷، ۸ و ۱۰ دلار معامله می شد نظام جمهوری اسلامی فرو می پاشید.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در کشور گفت: توقع مردم به اشتغال در ادارات دولتی است که این یک بنش اشتباه است.

ابوترابی فرد گفت: متاسفانه سیستم دولتی و اداری کشور به یک دایناسور بزرگ و کم تحرک تبدیل شده است که قادر به تحرک نبوده و به واقع می توان گفت که سیستم ادارای کشور عامل بازدارندگی و توسعه کشور شده است و این مسئله به یک بلای خانمان سوز تبدیل شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هزینه های عمومی کشور ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است گفت: این رقم در شرایطی است که بودجه جاری کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که نشان می دهد بخش اعظمی از بودجه کشور صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق به کارمندان می شود و این در شرایطی است که بودجه عمرانی کل کشور تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: باید نهادها و ادارات دولتی در مسیر خودکفایی و انجام فعلیتهای اقتصادی گام بر دارند به طور مثال شهرداری تهران بدون تکیه بر درآمد دولتی ۱۵ هزار میلیارد تومان یعنی برابر بودجه عمرانی کل کشور در آمد دارد و این در شرایطی است که اگر شهرداری تهران به بودجه دولتی تکیه می کرد هیچ گاه به این رقم دست پیدا نمی کرد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه باید همه نگاهها به کاهش هزینه و افزایش تولید باشد تصریح کرد: امروز باید به تونمند سازی روستاها بپردازیم تا از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ ریال به حقوق کارکنان اضافه در مقابل ۱۰ ریال به تورم افزوده شده است خاطر نشان کرد: مردم باید از مسئولان بخواهند به جای افزایش حقوق، هزینه ها را کنترل کند و مطالبات مردم نباید به جاده، گاز و ... ختم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از بس نيروهاي ناكارامد و سفارشي استخدام شدند