شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

چند درصد مدارس کشور ناایمن هستند؟

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 408696
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سوم مدارس کشور نا ایمن هستند، گفت: دو سوم مدارس بر اساس ضوابط آیین نامه زلزله کشور احداث شده‌اند.
به گزارش جهان، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «چند درصد مدارس کشور در برابر زلزله ایمن هستند؟»، اظهار داشت: دو سوم مدارس کشور ایمن هستند.

وی افزود: یک سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی هستند؛ البته رقم مدارس نا ایمن کشور در سال های گذشته، دو سوم بود که این عدد را به یک سوم کاهش دادیم.

رئیسی با بیان اینکه دو سوم مدارس کشور واقعاً ایمن هستند و اگر زلزله رخ دهد استحکام خود را حفظ می‌کنند، خاطرنشان کرد: در زلزله‌های اخیر این موضوع کاملاً روشن بود چرا که پس از وقوع زلزله بسیاری از خانه‌ها تخریب شد و مدارس همچنان استحکام خود را در برابر زلزله حفظ کردند.

وی افزود: در زلزله آذربایجان شرقی تنها ساختمان‌هایی که پس از زلزله باقی مانده بود، مدارس بودند؛ مدارس به محل امداد و نجات تبدیل شدند و حتی یک بیمارستان به یکی از مدارس ایمن آذربایجان منتقل شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا بررسی‌هایی انجام داده‌اید که مدارس تا چند درصد و یا چند ریشتر می‌توانند در برابر زلزله ایمن باشند؟»، تصریح کرد: سازندگان، ضوابط ساختمان‌ها در برابر زلزله را کامل اجرا می‌کنند و مدارس مطابق با آیین نامه‌های زلزله کشور ساخته شده‌اند.

رئیسی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا مدارس در برابر زلزله‌های پنج یا ۶ ریشتری مقاوم هستند؟»، گفت: بحث ریشتر نیست؛ یعنی این ساختمان‌ها ضوابط آیین نامه ۲۸۰۰ را کاملاً رعایت کرده اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: دانش مهندسی ساختمان این طور است که ساختمان به شکلی ساخته شود تا ضوابط مربوط به آیین نامه زلزله آن کشور را رعایت کند و اگر رعایت کند کاملاً مقاوم در برابر زلزله است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۹۵ هزار فضای آموزشی مستقل در کشور داریم که دو سوم آنها کاملاً ایمن هستند، اظهار کرد: از یک سوم مدارسی که ایمن نیستند بخشی به مقاوم‌سازی و بخشی تخریب و بازسازی نیاز دارند که البته سهم مقاوم‌سازی بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
این آمار درست نیست حداقل نیمی از مدارس ایمن نیستند
البته آمار صحیح باید براساس دانش آموز محاسبه شود چون ظرفیت مدارس متفاوت است مدرسه زیر ده نفر داریم بالای هزار نفر هم داریم