پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پاکستان جوابگوی انتظارات ایران باشد

دستگیری اعضای گروهک «جیش‌الحق» در شرق کشور

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 458691
فرمانده مرزبانی کشور گفت: سه نفر از اعضای گروهک «جیش‌الحق» در مرزهای شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: در ابتدای سال جاری در مرزهای شمال‌غرب کشور تحرکاتی صورت گرفته بود و در این زمینه چند نفر را در مرزهای شمال‌غرب دستگیر کردیم و با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هماهنگی‌های زیادی صورت گرفته است تا در تردد مرزها کنترل بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز در مرزهای استان سیستان و بلوچستان سه نفر از اعضای گروهک «جیش‌الحق» را که قصد داشتند با تجهیزات کامل و با توطئه‌های سنگین وارد کشور شوند با تلاش‌ها و خدمات ارزشمند و شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی دستگیر شده‌اند.

* کشف ۴۷ تن مواد مخدر در سال جاری

فرمانده مرزبانی کشور با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: در سال‌جاری از مرزهای شرق کشور ۴۷ تن کشفیات موادمخدر داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

سردار رضایی با بیان اینکه تولید موادمخدر در کشور افغانستان بوده اما از مرز پاکستان وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ۹۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد بنابراین ضروری است که کنترل مرز مشترک نیاز به همکاری و اتخاذ تدابیر دو جانبه دارد بنابراین ما با درک این موضوع مهم نشست مشترک با مرزبانی کشور افغانستان انجام دادیم تا از ورود موادمخدر به کشور جلوگیری شود.

وی افزود: در اثر این نشست‌های مشترک و برنامه‌های راهبردی ورود اتباع افغانی به کشور نیز کاهش پیدا کرده است و این نتیجه تعامل و همکاری با مرزبانی کشور افغانستان است.

* دولت پاکستان جوابگوی انتظارات جمهوری اسلامی باشد

وی با اشاره به وجود مشکلات در مرز پاکستان گفت: دولت پاکستان باید در برابر انتظارات جمهوری اسلامی جوابگو باشد چرا که مرزهای مشترک باید از سوی دو کشور کنترل شود اما کنترل مرزها از سوی دولت پاکستان ضعیف است و انتظار ما از دولت پاکستان بالاست.

وی اظهار امیدواری کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران این خواسته‌ها را مطرح کرده تا از این طریق کنترل مرزها بیشتر شود.

* شهادت ۲ نفر از نیروهای مرزبانی در عملیات تروریستی

سردار رضایی در ادامه با اشاره به شهادت نیروهای مرزبانی افزود: در ابتدای سال‌جاری در مرز سومار پنج نفر از همرزمان ما بر اثر مین‌های موجود در منطقه به شهادت رسیدند.

وی افزود: در عملیات تروریستی در مرزهای مشترک با پاکستان در مقابله و مواجهه با سوداگران مواد مخدر دو نفر از نیروهای ما به شهادت رسیدند و البته ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که مرزهای شهادت همیشه باز بوده و ادامه دارد.

* کنترل مرزهای کشور با تکنولوژی‌های روز

وی با اشاره به کنترل مرزها از طریق تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته خاطرنشان کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای کنترل مرزها از همه تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند و مرزها را اعم از مرزهای خشکی و دریا از طریق دوربین‌های حرارتی، راداری و سیستم‌های الکترونیکی و دوربین‌های هدف کنترل می‌کند.

* مبارزه با قاچاق کالا در اولویت

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص آمار کشفیات نیز تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و طی سال‌جاری نیز کشفیات کالا افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کشفیات دارو نیز بیش از ۷۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و بعد از آن کشفیات اقلام صوتی و تصویری و برنج و شکر در رتبه‌های بعدی بودند اضافه کرد: همچنین با مدیریت خوبی که در کشور صورت گرفته است کشفیات سوخت کاهش داشته است.

* مرزهای آذربایجان‌شرقی مطلوب‌ترین مرزهای کشور

فرمانده مرزبانی کشور در ادامه مرزهای استان آذربایجان‌شرقی را یکی از مطلوب‌ترین مرزهای کشور اعلام کرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و ارمنستان دارد و هر دو کشور مرزها را خوب کنترل می‌کنند و ما با این دو کشور برای کنترل هرچه بهتر و بیشتر مرزها، ملاقات مرزبانی و اجلاس مشترک برگزار می‌کنیم.

* ارتقاء ۵ رتبه‌ای مرزبانی آذربایجان‌ شرقی

وی با اشاره به نظارت‌های تخصصی مرزبانی گفت: بهترین مرزهای ما مرزهای استان آذربایجان‌شرقی است و با توجه به نظارت‌های تخصصی صورت گرفته پیشرفت‌های خوبی در مدیریت میدانی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است و نسبت به ارزیابی‌های صورت گرفته سال ۹۲ استان آذربایجان‌شرقی پنج رتبه ارتقاء یافته و شورای مرزبانی آذربایجان‌شرقی یکی از بهترین مرزبانی‌هاست.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ع
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *