شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

معرفی نیلی احمدآبادی مدبرانه نبود

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 388590
سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان ایران با اشاره به اینکه چرا دولت اصرار دارد از خط قرمزها عبور و کسانی که در فتنه نقش داشتند را وارد وزارت علوم کند، گفت: معرفی نیلی احمدآبادی بی‌تدبیری بود بنابراین نمایندگان؛مصلحت اندیشی و سیاسی کاری نکنند.
به گزارش جهان به نقل از افکارنیوز، سیدعلی ریاض اظهار داشت: در طول ۱۴ ماه گذشته دولت ۶ نفر را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده است که فقط یکی از آنها توانست از فیلتر مجلس عبور کند که آن هم بعد از مدتی استیضاح شد.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، تدبیرانه عمل نکرده است، افزود: چگونه است که دولت نمی‌تواند با اقتدار عمل کند و رفتاری اعتدالی را در پیش گیرد و شخصی را برای تصدی وزارت علوم انتخاب کند که مانند وزیر بهداشت رای حداکثری اعتماد را از مجلس دریافت کند.

ریاض با اشاره به معرفی نیلی احمد آبادی توسط دولت به مجلس برای تصدی وزارت علوم گفت: آقای نیلی احمد‌آبادی وقتی از سوی آقای فرجی دانا به عنوان سرپرست دانشگاه تهران معرفی شد شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر پیشنهاد داده بودند که وی معرفی نشود، بنابراین معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم جای تامل دارد.

سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان ایران تصریح کرد: کسی که قرار است عهده‌دار اداره یک وزارتخانه شود باید حداقل‌های صلاحیت اداره آن وزارتخانه را داشته باشد و تجربه مدیریتی‌اش این را نشان بدهد و از آنجا که در کشور قحط‌الرجال وجود ندارد انتظار می‌رود دولت فردی را با کارنامه شفاف عملکرد مدیریتی و اجرایی برای تصدی این وزارتخانه مهم معرفی کند.

ریاض عدم صلاحیت سیاسی گزینه پیشنهادی دولت را در سطوح بعدی قلمداد کرد و تصریح کرد: موضوع اصلی، صلاحیت‌های اجرایی و مدیریتی است که به نظر می‌آید نیلی احمد آبادی فاقد آنهاست.

رئیس کمیته سیاسی انجمن اسلامی پزشکان ایران با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خط قرمزها را مشخص کردند، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا دولت اصرار دارد از خط قرمزها عبور و کسانی که در فتنه نقش داشتند را وارد وزارت علوم کند؟

نائب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس هفتم با بیان اینکه مجلس اصولگرا و با بصیرت همان مجلس است و فتنه هم همان فتنه افزود: در حالیکه همه منتظر لبیک به دغدغه رهبر معظم انقلاب و مجلس شورای اسلامی بابت معرفی شخصیتی علمی و دارای مرزبندی شفاف با فتنه به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم بودیم، فردی برای تصدی وزارت علوم انتخاب شد که مرزبندی دقیقی با فتنه ندارد و پتانسیل اداره وزارتخانه مهمی چون وزارت علوم را نخواهد داشت.

ریاض با بیان اینکه مجلس در بررسی صلاحیت نیلی احمد آبادی می‌بایست با اقتدار عمل کند و آزادانه و فارغ از لابی‌گری و سیاسی کاری تصمیم گیری کند، خاطرنشان کرد: از نمایندگان خانه ملت انتظار می‌رود از حقانیت منویات رهبر معظم انقلاب دفاع کنند و در مقابل فشارها سر خم نکنند و از عملکرد مصلحتی و گزینشی فاصله گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *