پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اجرای گام نخست برنامه اقدام مشترک امروز به طور رسمی انجام شد

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 338793
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اجرای گام نخست برنامه اقدام مشترک با انجام تعهدات متقابل دو طرف به طور رسمی امروز انجام شد.
به گزارش جهانف بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگو با مهر با اعلام این خبر که همه اقدامات مربوط به اجرای برنامه اقدام مشترک از سوی ایران تمام شده است گفت: همزمان خبر گرفتیم شورای اتحادیه اروپا نیز دستورالعمل برداشتن تحریم ها را تصویب کرده است.

وی افزود: بر این اساس اجرای گام نخست برنامه اقدام مشترک باانجام تعهدات متقابل دو طرف به طور رسمی آغاز شد.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته شده است که برخی تاسیسات ایران بر اساس این توافق پلمپ شده بیان کرد: پلمپ تاسیسات به این مفهوم که یک کارخانه یا یک بخش کامل از مجموعه پلمپ شده باشد نیست.

کمالوندی گفت: بر اساس توافق بعضی نقاط باید باید پلمپ می شد بر این اساس به طور مثال وقتی قرار است شیری را بین دو زنجیره ببندیم که ارتباط قطع شود باید یک درپوش برای آن نصب شود که عرف سازمان انرژی اتمی و آژانس این است که برای آرامش خیال هر دو طرف پلمپ می گذاریم.

کمالوندی با بیان اینکه عنوان این پلمپ، پلمپ فنی است، اظهار داشت: این اقدام در چارچوب توافق صورت می گیرد. در حقیقت آن شیری که برداشته شود پلمپ شود. شیرهای متصل برای تولید زیر ۵ درصد باید از هم جدا شوند و به همین دلیل سر آنها را پلمپ می گذارند و البته هر یک از این شیرها به صورت جداگانه تولید ۵ درصد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مهمترین بخش از توافقنامه ژنو در مذاکرات جامع است که تا دو یا سه هفته آینده آغاز می شود.

کمالوندی گفت: اگر در طول شش ماه طرف مقابل تخلفی داشته باشد اقدامات ما قابل برگشت است و متوازن با هر تخلف اقدام متوازن برگشتی انجام می دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *