سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

اكبر پونز و ژنرال پينوشه هم آخور شدند

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 108392
اعطاي جيره مزدوري به اكبر گنجي تحت عنوان دهان پركن «مبارزه براي حقوق بشر و دموكراسي» به رسوايي تازه براي جريان شبه روشنفكري مدعي مبارزه با جمهوري اسلامي تبديل شد.
به گزارش کیهان به تازگي موسسه آمريكايي موسوم به كيتو (KATO) اعلام كرد جايزه ميلتون فريدمن را به مبلغ 500 هزار دلار به گنجي اختصاص مي دهد. اين خبر به طور وسيع از سوي رسانه هاي ضدانقلاب و حاميان فتنه سبز در عرصه اينترنت منتشر شد. اين در حالي است كه «ميلتون فريدمن» از نظريه پردازان موسسه كيتو، داراي سوابق همكاري گسترده با ژنرال پينوشه ديكتاتور و جلاد شيلي است. پينوشه در سال 1971 دولت انقلابي و مردمي سالوادور آلنده را با كودتاي حمايت شده از سوي سازمان سيا و همچنين عناصري چون هنري كيسينجر ساقط كرد و به قتل عام گسترده چهره هاي ضدآمريكايي پرداخت.
سايت ضدانقلابي اخبار روز موسسه كيتو را همتراز موسسه نومحافظه كار امريكن اينتر پرايز در حوزه ترويج سياست هاي نئوليبرالي معرفي كرد و نوشت: فريدمن از نظريه پردازان كيتو و از مشاوران پينوشه و نيز رونالد ريگان رئيس جمهور آمريكا بود. به نوشته تائومي كلاين نويسنده كانادايي، فريدمن برخي روساي جمهوري آمريكا و نخست وزيران انگليس و روساي صندوق بين المللي پول را از مريدان خود ذكر كرده بود. او طراح سياست هاي نئوليبرال و نومحافظه كارانه در ده هاي آخر قرن بيستم بود و با وجود اين كه خود را طرفدار صلح مي داند، ولي از حمله به افغانستان و عراق دفاع كرد.
بودجه موسسه كيتو از سوي برخي شركت هاي نفتي آمريكايي و نيز شركت هايي مانند وال مارلت، مايكروسافت و ويزا تامين مي شود.
شركت هاي عمده آمريكايي كه به سياستمداران و بلوك هاي قدرت وابسته اند نقش اصلي را در حمله به عراق و غارت منابع اقتصادي آن كشور ايفا كردند همچنان كه منشأ سوءاستفاده هاي كلان در اقتصاد آمريكا و بحران اخير اقتصادي (بي سابقه طي 70 سال گذشته) بودند. به عبارت ديگر پول هايي كه عناصر مزدور در اپوزيسيون داده مي شد پول خون مردم عراق و ملت هاي مظلوم منطقه و نهايتا مردم فرودست در آمريكاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *