جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط عبدالله برای پذیرفتن پیروزی اشرف‌غنی

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 381092
عبدالله در نشستی که با حضور حامد کرزی و برخی سران جهادی افغانستان برگزار شده، خواستار آن شده است که نتایج انتخابات به صورت مساوی اعلام شود، یعنی در واقع هیچ یک از ۲ کاندیدا بر اساس نتایج انتخابات پیروز نباشند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق نهایی میان تیم‌های انتخاباتی افغانستان به منظور پایان بخشیدن به بحران سیاسی در این کشور، حدس و گمان‌هایی پیرامون جزئیات این توافق به وجود آمده است.

براساس جزئیاتی که در اختیار خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است، عبدالله در نشستی که با حضور حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان و برخی سران جهادی این کشور برگزار شده، خواستار آن شده است که نتایج انتخابات به صورت مساوی اعلام شود، یعنی در واقع هیچ یک از ۲ کاندیدا بر اساس نتایج انتخابات پیروز نباشند.

براساس گزارش‌های رسیده، عبدالله توافق کرده است که در صورت اعلام نتایج مساوی برای هر ۲ کاندیدا تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری وی به صورت توافقی ریاست‌جمهوری اشرف‌غنی احمدزی را خواهد پذیرفت.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلاف بر سر صلاحیت‌های رئیس شورای اجرایی همچنان باقی است.

عبدالله عبدالله بر این اعتقاد است که رئیس شورای اجرایی باید ریاست کابینه را به عهده داشته باشد این در حالی است که اشرف‌غنی احمدزی بارها اعلام کرده است که بر اساس قانون اساسی افغانستان، ریاست کابینه را رئیس‌جمهور به عهده دارد.

با این حال هم‌اکنون رایزنی‌های فشرده در کابل برای ختم بحران سیاسی انتخاباتی افغانستان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *