پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴

تخصیص سبدکالاناعادلانه وخلاف‌قانون است

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 341096
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت در حالی که برای تأمین منابع هدفمندی یارانه‌ها با کمبود مالی مواجه است، اقدام به توزیع سبد کالایی کرده است که نحوه تخصیص آن ناعادلانه، تبعیض‌آمیز و خلاف قانون است.
به گزارش جهان، موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس در مورد اعتراض مردم به نحوه تخصیص سبد کالا و اینکه دولت و مجلس برای حل این مشکل چه کاری باید بکنند، گفت: کلا من با این روش دولت در نحوه توزیع سبد کالایی مخالفم زیرا دولت آمار دقیقی از افراد نیازمند جامعه ندارد.

وی افزود: اگر سبد کالا برای توزیع بین نیازمندان به کمیته امداد و بهزیستی داده می‌شد، بهتر بود. زیرا با این روش دولت،‌ عده‌ای از افراد جامعه از سبد کالایی برخوردار می‌شوند و عده‌ای دیگر این سبد را نمی‌گیرند، باعث اعتراض مردم می‌شود و اصلا روش درستی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: شناسایی‌ دهک‌های پردرآمد و کم درآمد برای دولت به طور دقیق مقدور نیست، الان این سبد کالایی به روستاییان داده نمی‌شود اما به شهری‌ها اختصاص می‌یابد.

ثروتی اظهار داشت: سبد کالایی به کارمندان و بازنشستگان اختصاص می‌یابد اما به کارگران داده نمی‌شود و به نظر من هیچ‌گونه توجیهی برای این نوع تخصیص‌ وجود ندارد.

وی افزود: من به این روش و سیاست دولت در خصوص نحوه تخصیص سبد کالایی اعتراض دارم چون در این تخصیص‌ها کارگران، روستاییان و مناطق محروم دیده نشده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: سبد کالایی به افراد حقوق‌بگیر تعلق گرفته و به افرادی که حقوق‌بگیر نیستند تعلق نگرفته است در حالیکه ممکن است بسیاری از این افراد واقعا نیازمند باشند.

ثروتی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه دولت باید برای این مسئله چه کار کند و چگونه این موضوع را حل کند، اظهار داشت: معتقدم دولت برای حل این مسئله باید اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد و باید می‌دید که چه بخشی از جامعه مستحق دریافت این سبد کالا است.

وی افزود: برای پرداخت سبد کالایی توسط دولت بودجه‌ای پیش‌بینی نشده است و دولت باید برای تأمین منابع آن تخلف کند در حالیکه تخلف از قانون صحیح نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: اگر دولت می‌خواهد به اقشار آسیب‌پذیر کمک کند بهتر است آن را در اختیار کمیته بهزیستی و کمیته امداد قرار دهد و از آن طریق این سبد به افراد نیازمند می‌رسید.

* تصمیم ناعادلانه دولت در خصوص نحوه تخصیص سبد کالایی به مردم

ثروتی اظهار داشت: ما اعلام کرده‌ایم که این رفتار دولت پخته نیست، ناقص، تبعیض‌آمیز، خلاف عدالت و ناکارآمد‌است در ضمن منابع مالی آن هم پیش‌بینی نشده و دولت برای همین تأمین منابع مالی سبد کالا باید تخلف کند.

* تأمین منابع هدفمندی؛‌ مثل دولت قبل از منابع غیرقانونی

وی افزود: الان مجلس نمی‌تواند کاری بکند، چون کل کار دولت خلاف قانون است. مجلس در هیچ قانونی این را پیش‌بینی نکرده بود و در هیچ بودجه‌ای برای پرداخت و تأمین منابع آن بودجه‌ای در نظر نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: الان دولت برای پرداخت هدفمندی یارانه‌ها بودجه کم دارد و از منابع غیر قانونی بودجه هدفمندی را تأمین می‌کند، درست مثل دولت قبل و برای تأمین منابع هدفمندی هیچ فرقی با دولت قبل نکرده است، بطوریکه منابع پرداخت هدفمندی یارانه‌ها را از منابع غیرقانونی تأمین و ناعادلانه توزیع می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ربابه ع
زنی تنها ومسن هستم وبدون داشتن یک ریال مقرری زندگی میکنم به کارمندان دولت و... کالا تخصیص یافته ولی بمن نه -آیا دولت اعتدال وعدالت روحانی این بود؟
Iran, Islamic Republic of
به آبدارچی ها و نیروهای خدمات اداره ما تعلق نگرفته ولی به مسئولین اداره با چند میلیون حقوق ماهیانه تعلق گرفته!! جمع کنید این عدالتتونو!! دولت تعلیق و کلید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
توزیع سبد کالا به این نحو واقعا غیر عادلانه است
Iran, Islamic Republic of
بیچاره کارگران و بازنشسته های تامین اجتماعی که باوجود اینکه همگی زیرخط فقرهستند ، مشمول سبدکالایی دولت نمی شوند درحالی که حقوق بگیرهای میلیونی دولت مشمول این سبد هستند و این اعتراض ونارضایتی مردم رابه دنبال خواهد داشت و تبعیضی آشکاروخلاف اسلام است .