پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱

تناقض در اظهارات اقتصادی حسن روحانی؟

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 297898
حسن روحانی رییس جمهور منتخب یازدهم چند روزی است که با طرح مباحث مختلف برخی از برنامه های زمان نامزدی خود را نقض کرد.
تناقض در اظهارات اقتصادی حسن روحانی؟
به گزارش جهان به نقل از ندای انقلاب، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظيم و پر شور مردم در حرم مطهر امام خمينی(ره) در بخشی از سخنانشان درباره انتخابات خطاب به نامزدهاي انتخاباتي، چند توصيه مهم بيان کردند.

ایشان با اشاره به مشکلات اقتصادي از جمله گراني و تورم افزودند: آرزوي ملت و همه ما اين است که منتخب ملت در انتخابات ۲۴ خرداد، حلّال مشکلات اقتصادي باشد اما نامزدها در بيان طرح هاي خود براي حل مشکلات اقتصادي، کارهاي انجام شده را نفي نکنند.

توصيه انتخاباتي ديگر رهبر انقلاب به هشت نامزد، اين بود که وعده هاي نشدني ندهند.

ايشان خطاب به نامزدها افزودند: به گونه اي حرف بزنيد که اگر خرداد سال آينده نوار حرف‌هاي امروز شما را پخش کردند شرمنده نشويد و با بهانه گيري گردن اين و آن نياندازيد.

حال فقط بعداز گذشت ۳۳ روز از فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که توانست با برنامه ها و سخنرانی هایش اعتماد بیش از ۱۸ میلیون نفر را به خود جلب کند سخنرانی متناقضی در خصوص برنامه های خود مطرح کرد.

البته این مواضع دوگانه برای بار دوم است که ازسوی رییس جمهور منتخب مطرح می شود. برای بار اول وی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که شما آیا بعد از پیروزی در انتخابات جشنی را برگزار می کنید یا نه گفته بود که جشن بنده بعد از اشتغال جوان ها و رفع بیکاری و کاهش تورم و قیمت ها است این صحبت ها در حالی مطرح شد که ستاد مرکزی روحانی واقع در هفت تیر بعد از پیروزی درانتخابات به طور خودجوش! شروع به شادمانی پایکوبی و راه اندازی کارناوال شادی از هفت تیر تا تجریش کرد.


حسن روحانی در زمان انتخابات در برنامه با دوربین شبکه یک سیما با اشاره به برنامه دولت تدبیرو امید برای حل مشکلات کشور گفت: راه حل‌های کوتاه مدتی یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیرو امید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.

این سخنان روحانی درحالی صورت گرفت که وی تنها پس از گذشت نزدیک به ۱۸ روز از گذشت پیروزی‌اش در انتخابات در دیدار روحانیون که در تالار وزرات کشور برگزار می شد با بیان اینکه مردم به خوبی می دانند که مشکلات چندین ساله در چند ماه و چند روز حل نمی شود و بایستی مشکلات را با مدارا و سعه صدر تحمل کنند، گفت: به آینده و حل مشکلات بسیار امیدورام.

این تناقضات در اظهارات رییس جمهور منتخب را در حالی شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از انتخابات پیش بینی این وعده های بزرگ و غیر قابل عمل را کرده بودند وعده هایی که امروز خود روزنامه های زنجیره ای اصلاحات و کارگزارانی ها با نوشتن مقاله ها، یادداشت ها و تحلیل های گوناگون و ترجمه یادداشت‌های خارجی تحقق آن ادعاها قبل از روی کار آمدن روحانی را بسیار دور دست دانسته و می گویند آیا روحانی با کلید تدبیر خواهد توانست در مدت ۴ ساله ریاست جمهوری از برخی از مشکلات و تحریم بکاهد.

یعنی طرح برنامه های ۱۰۰ روزه اقتصادی هیچ پشوانه و کار تخصصی نداشته و تنها برای جمع آوری آرای مردم مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بگذارید بیاد بعد تخریب کنید!