سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۵۷
پیشنهاد یک استاد دانشگاه به دولت؛

خانه‌‌هاي 10 تا 30 متري براي مهار ابتذال

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۵:۴۰
کد مطلب: 117491
دكتر ابراهيم فياض يكي از اساتيد دانشگاه در گفت‌وگويي با هشدار نسبت به شكل‌گيري انقلاب جنسي درايران به دولت پيشنهاد داد تا خانه‌هايي را براي تخليه جنسي ايجاد كند.
 به گزارش جهان وي در اين گفت و گو با تاكيد بر اين كه نمي‌توان غريزه جنسي را در خيابان ارضا كرد گفت: ".....‌پيشنهاد من اين بوده كه دولت به سرعت و به صورت انقلابي خانه‌‌هاي ده‌ متري، بيست و سي متري بسازد كه حالت دنج و كم مئونه‌ دارند، تا از انقلاب جنسي در ايران جلوگيري شود....." 

وي افزود:‌".... با اين وضعيت اگر پيش برويم ما در ايران حتما در چند سال آينده با مشکل مواجه خواهيم بود. كه اوج آن در همجنسگرايي و روابط زنان و مردان همسردار خواهد بود كه احتمالا با تبليغات دشمن هم تقويت خواهد شد....."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چشم همه روشن با این پیشنهاد کارشناسانه !!!!!!
آیا این مشکل با آسان نمودن شرایط ازدواج وپرداختن دولت به مشکلات داخلی به جای مدیریت جهان وایجاد بازار کار مناسب وهزینه درامدهای ملی حل نخواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
از راه حل ارائه شده که بگذریم ،ا مشکل اعلام شده که گسترش شدید روابط نامشروع جنسی در کشور است واقعا خطرناک است .
جوانان بسیاری روابط زودگذر جنسی با افراد مختلف دارند و اصولا قبح و گناه ان از بین رفته است ...
Iran, Islamic Republic of
ارسال نظر رو فعال كنين
Iran, Islamic Republic of
دلمون نمی خواست چنین تدابیری را بشنویم ولی ظاهرا" و با کمال تاسف ایشان درست می فرمایند. ای کاش بجز آقا زاده ها !!!و عده معدودی جوانان ثروتمند!! همه جوانان پاک و مسلمان را بر سر سفره های شادمانه عقد می دیدیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با اين نظر بهتر بود اين استاد دانشگاه مي گفت خانه عفاف يا ... بزنيد
كافي است يك مقدار جسارت نيروي انتظامي و قوه قضائيه بيشتر شود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در بروز همه مشکلات اگه به دين مراجعه کنيم بهترين راه حل رو در اختيار ما قرار ميده وشايد الان وقت اين رسيده باشه که روي ازدواج موقت به عنوان يه راهکار فوق العاده مذهب تشيع يه حساب تازه باز کنيم.پيشنهاد ميکنم به مبحث ازدواج موقت از کتاب حقوق زن در اسلام نوشته شهيد مطهري يه نگاهي بندازين.
Iran, Islamic Republic of
این استاد احمق بره فکرشو اصلاح بکنه فاسد فکر کرده شق القمر داره می کنه.
Iran, Islamic Republic of
آيا اين آقا حاضر هستند كه پسر يا دختر خودشان در يكي از اين خانه‌هاي ... غريضه جنسي خويش را تخليه كنند!؟
به قول مولاي متقيان، «آنچه را كه براي خود مي‌پسنديد براي ديگران هم بپسنديد و آنچه را كه براي خود نمي‌پسنديد براي ديگران هم مپسنديد.»
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر همه را نمیذارین رو سایت اون استاد چرا باید جرات بکنه چنین حرفی بزنه؟.
Iran, Islamic Republic of
البته اين طرح بايد از را ه اسلامي وارد شود تا خدايي نكرده گناهي انجام نشود .
و اما آنهايي كه مخالف اين طرح هستند آيا حاضرند دخترشان را به يك جوان كه ماهي 300هزار تومان در آمد دارد و خانه ندارد پول هزينه عروسي و خريد طلا و لباس و... را ندارد بدهند ؟
Iran, Islamic Republic of
از آقای فیاض طرح این راه حل بعید بود!!! این طرح همان طرح خانه های عفاف است که در دولت اصلاحات هم مطرح بود و واکنش های منفی زیادی از طرف علما و خانواده های مذهبی به دنبال داشت.
Iran, Islamic Republic of
از اظهار نظرهای احساسی باید پرهیز کرد. این مسأله که بارها و بارها توسط اساتید دانش‌گاهی و حوزوی به انحاء مختلف مطرح شده، جای بسی تأمل و توجه داره.
نباید الکی جوگیر شد و حرف‌های نامربوط زد؛ مثلن همین کامنتای این‌جا رو نیگا.
کسانی که اطلاع از وضع نابه‌هنجار اجتماعی‌مون دارن، کسانی که حتـا دست‌رسی مختصری دان به آمار و اطلاعات محرمانه‌ای که خیلی‌ها می‌ترسن عمومی مطرح کنن، اذعان دارند که باید کاری کرد.
از طرفی سن و سال این ارتکاب‌ها پایینه، یعنی حتا از مسائل مادی‌شم که بگذریم، مسألۀ بلوغ خیلی مسأله مهمی‌یه. خیلی‌ها حتا اگه امکان ازدواج براشون مهیا هم باشه، بلوغ ندارن؛ این‌طوری فقط باعث تشدید طلاق‌ها و مسائل جانبی می‌شیم.
نباید بچه‌گانه به این موضوع مهم نگاه کرد. این طرز استدلال مسخره‌ای‌یه که بگیم اگه حرف‌تو قبول داری حاضری با بچه‌تم همین کار رو کنن؛ چه ربطی داره؟!
Iran, Islamic Republic of
امام علی فرمود:راه مداوای شهوت صیغه است.بسیار طرح خوبیست ولی باید پخته و سنجیده تر شود.
Iran, Islamic Republic of
حقيقت اين است كه وضعيت كنوني جامعه از لحاظ روابط جنسي نامناسب است و ظاهرا اين مسئله از سوي مسئولين رها شده است. بايد صاحبنظران در اين خصوص نظرات جديد خود را ارائه كرده و بر اساس مواظين شرعي مسئولين نيزراهكارهاي مناسب را پياده نمايند تا اين وضعيت بيش از اين جامعه را به تباهي و فساد نكشاند. بايد در اين خصوص فعال بود نه منفعل.
Iran, Islamic Republic of
این مشکل در چند چیز خلاصه میشود:
1. افراطی و فمنیستی اجتماعی شدن زنان
2. اشتغال بی مورد زنان صرفاً جهت گریز به قول خودشان از خاله زنک شدن و خانه داری و تحریف اصل کارکرد مرد و زن در اجتماع و خانواده
که نتیجه آن بیکاری مردان و افزایش توقع زنان
3. بالا آمدن سن ازدواج به دلیل امکان تحصیلات بهتر برای زنان
4. ایجاد دانشگاه بی در و پیکری مثل آزاد ـ پیام نور و... که صرفا یک سری مدرک بدون بازار کار و در نتیجه بالا آمدن سطح توقع مردان و زنان
5. ماهواره ـ ماهواره ـ ماهواره و رواج فساد و بی بندو باری و عدم مراعات آن توسط خانواده ها و عادی سازی روابط زن و مرد که به نظر پروژه ای صهیونی و بیلدربرگی است تا افکار جوانان مشغول شود
4. عدم تبلیغ تفکر اسلامی اینکه حریم زن کجاست در رسانه ها خصوصاً تلویزیون و ماهواره که سالهاست اذهان ملت را تخدیر کرده است آگاهانه یا ناآگاهانه
5. عدم جدی گرفتن بحث توسط مسئولین و علما
6. تحصیل معاش از هر راهی و اشاعه ربا و نزول و پولهای رشوه دار و بعضا حرام در جامعه که در بطون مردم رسوخ کرده و حرف حق در گوش کسی نمی رود
والعاقبة للمتقین
Iran, Islamic Republic of
واقعا
خدا عاقبت همه رو به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
خوب بنده خدا راست گفته .شما پیشنهادبهتری دارید ارائه کنید.
بهتون قول میدم تا به زودی این آقای دکتر رو تو رسانه های بیگانه خواهیم دید
این آقای دکتر از اون روشنفکراییه که نظریه های غربی هارو ترجمه می کنه و رفرنس هم نمیده.
آقای دکتر سالهاست که این نظریه در کشورهای غربی به گل نشسته
بهتره بدونید انقلاب جنسی زمانی رخ میده که امکانات تخلیه جنسی از راه نا مشروع فراهم بشه
Iran, Islamic Republic of
می خواهید کم کم هم مراکز دیگری که قبل از انقلاب دایر بود را برای تخلیه جنسی جوانان راه بیندازید
Iran, Islamic Republic of
از ترس سقوط که نباید خودکشی کرد.
Iran, Islamic Republic of
اقای فیاض / چه کسی بناست در این خانه ها مردان را ... ایا شما حاضر هستید خواهر یا دختر تان حتی در نزدیکی چنین محل هایی افتابی بشوند . چه کسی مشتری پروپاقرص این خانه ها می شود به جز زنان ... دیگر جوانانی هم که می خواهند ازدواج کنند دنبال چنین خانه هایی خواهند رفت . شما فقط کار وکاسبی زنان ... را رونق می دهید و دختران نجیب و باحیا را از ازدواج که نیمی از ایمان انسان را کامل می کند دور می کنید .
Iran, Islamic Republic of
بابا این استاد دانشگاه هم خیلی فکر گرده
Iran, Islamic Republic of
تنها راه حل این کار از بین بردن قبح ازدواج موقت است که در اسلام هم توصیه شده است.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقااين طرح بسيارخوبي است وبااجراي اين طرح فسادوفحشاازخيابانهاجمع ميشود وبه مكانهاي خاص منتقل ميسود كه ميتواندزيرنظردولت باشد . برخي ازبزرگان انقلاب مثل مرحوم طالقاني هم چنين عقيده اي داشتند .
Iran, Islamic Republic of
شب بخیر 20 سال پیش باید میگفتید که ظاهرا به بلوغ فرهنگی سیاسی نرسیده بودید !
من نمیدونم چرا همه به این دولت طرح و ایراد و ........دارند!!
Iran, Islamic Republic of
آيا به جاي بيان اين تفكرات منحط بيگانه، از طريق توسعه اسلام ناب ب صورت ريشه اي و اساسي اين تفكرات را از بين برد. بايد به دختران و پسران آگاهي داد كه چرا در اسلام بايد ازدواج آسان گرفته شود، چرا بايد دختران و پسران عفت را رعايت كنند و مختلط نشوند، چرا ازدواج موقت به وجود آمد و كاربرد آن چيست
Iran, Islamic Republic of
آقا اين يک نضر کارشناسانه است که به رئيس جمهور گفته براي چي اين خبر رو پخش مي کنين که بعدش بساط و درگيري شروع بشه.
Iran, Islamic Republic of
يه تعداد افراد ناآگاه و البته متعصب كه هيچ اطلاعي از وضعيت جامعه ندارد و شايد حتي از خانه خود نيز خبر ندارد كه مطمينم نداد فقط مخالفت مي كند.اگر روزي كودكان كودك به بغل در دستشويي زياد شد آنگاه بايد تو سرت بزني كه چرا امروز مي گفتي مزخرف گقته اين استاد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی در مدل سازی فرهنگی مبنا و معیار وجود نداشته باشد و متدهای پست مدرن به کار گرفته شود از این بهتر پیشنهاد داده نمی شود. این آقا نظر کارشناسی نداده است. بلکه مدل اجرایی پیشنهاد کرده که نیازمند معیارهای هنجاری است. با شناختی که از این استاد یافته ام ایشان به شدت به مدل سازی و نظریه سازی پست مدرن گرایش دارد.
نظرات و پیشنهادهای ایشان نه تنها اسلامی نیست بلکه فاقد منطق رئالیسمی است. زیرا یه شدت نسبی گرا بوده و طرحهای زودگذر می دهد. اگر پیشنهادهای ایشان را مستمر دنبال کنید با تناقضات بسیار مواجه خواهید شد.
تاسف بسیار این است که مجلات ارزشی چون پگاه حوزه، راه و پنجره تریبون ثابت چنین اشخاصی هستند و در دولت و شهرداری و مجلس طرفدار زیاد دارد.
باید از نفوذ چنین تفکراتی در بدنه اصولگرایان ترسید.
Iran, Islamic Republic of
تا كي بايد صورت مسئله را پك كنيم اقاي فياض نظر داد اگر شما طرح ديگري البته غير از سر كوب به نظرتان مي رسد اعلام كنيد چرا و تاكي ما بايد موضع انفعالي در مقابل مشكلات جامعه مخصوصا جوانان بگيريم بعنوان دفاع از دين وانقلاب در حال حاضر بررسي و حل مسائل اجتماعي براي جامعه ما ضروري است ترا بخدا همه مسائل را خطي نكنيد سي سال است كه ما ازاين خطي كردن مسائل رنج مي بريم و كسي جرات نظر داد را ندارد بخاطر اينك برچسب نخورد كمي كلاه خود را قاضي كنيد
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر شما هم بايد رئيس (...)اين مراكز بشيد .
جانا سخن از زبان ما مي گويي. اين طرح بسيار جالب است و تخليه جنسي را به صورت كنترل شده و بهداشتي و بدون استرس هاي جنبي در مي آورد. چرا نبايد حرف حق را شنيد و قبول كرد! مايه تعجب است كه بعضي ها ترجيح مي دهند تمام خيابان ها و ادارات و دانشگاها و ترمينال ها و مسافر خانه ها و كوه ها و دشت ها و جنگل ها و پارك ها و خانه هاي متروكه و بيمارستان ها و .... آلوده شود و در معرض ديد همگان باشد ولي با اين طرح سالم و اصولي و عقلاني مخالفت مي كنند!!.
Iran, Islamic Republic of


شرمنده ها اگر فردا پسر یا دخترش سر در از اونجا در اورد چی میگه؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده جهان ، اگه نبودی این آقایوني که فقط دوست دارند پایین هر خبری یه پیام بدن که بگن ما هم هستیم چیکار می کردند ؟!! آقا وقتی تو یه زمینه تخصص ندارید چرا نظر می دید ؟ ایشون استاد دانشگاهه ، 2000 تا کتاب بیشتر از شما خونده ، . البته می دونم مثل همیشه برچسب بارونم می کنید.
Iran, Islamic Republic of
همین قدر که نظرات این خبر اینقدر زیاده یعنی باید به حرفهای این استاد توجه بشه
Iran, Islamic Republic of
راهكارها به ترتيب اولويت :
1- آسان نمودن ازدواج (باتقويت اقتصاد وتبليغ فرهنگي)
2- ترويج عفاف
3- رفع تقبيح ازدواج موقت (كه البته متاهلين بيشترين استقبال رو ازش مي كنند وتادائم باشه نيازي هم بهش نيست ولي درمورد جوانان داراي مشكل جواب ميده )
Iran, Islamic Republic of
اين يك طرح بسيارعالي و مفيداست وباعث كاهش بسيارزيادفسادوفحشادرايران ميشود . در اكثركشورهاي اسلامي چنين مكانهايي وجوددارد وبه اين علت فضاي جامعه شان ازفضاي ايران بسيارسالمتروعاري ازفساداست . اگر ارضاي غريزه جنسي دراماكن تحت كنترل دولت صورت بگيرد فحشا و فساد و تجاوزبه زنان درايران بسياركم ميشود .
Iran, Islamic Republic of
استاد /شما کجا درس خوانده اید ؟احتمالا اساتید شما با اشرف پهلوی مشترک بوده اند .چون اشرف هم طبق همین نظر محله جمشید را راه اندازی کرد .تورو خدا یک کمی فکر کنید
Iran, Islamic Republic of
فعلا با این نظرات کارشناسانه متحجرانه برخورد می شود، وقتی به خودشان می آیند که دیگر ... آن وقت نتیجه جلوگیری از حلال رسول الله را می فهمند
Iran, Islamic Republic of
خطاب با آقایانی که از رفع قبح ازدواج صحبت می کنند, آیا حاضرند خواهر یا دخترشون را به ازدواج موقت کسی در بیارند؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت را بيامرزد به فكر ما جوانها هستي
واقعا خنده دار است . به جای اینکه بیاییم به درستی به جوانهایمان آموزش جنسی بدهیم و غرایز آنها را تبدیل به عقده نکنیم ، نظریه ی تخلیه ی غریزه ی جنسی هم می دهیم . اگر این آقا واقعا درس خوانده بودند ، عواقب یک چنین اعمالی را هم می دانستند . به جای فراهم کردن زمینه ی ازدواج اصولی و درست و آینده دار ، میانبر تخلیه ی جنسی هم مشخص می کنند ؟
Iran, Islamic Republic of
شما با این نظریه کارشناسانتون حاضرید دختر خودتون رو به این خانه های ده متری ، بیست و سی متری بفرستید.آدم متحجر این راهش نیست.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مثل این آقا بشن استاد دانشگاه و کارشناس مسایل اجتماعی و وقتی که حوزه ی علمیه ما رو خواب ببره و نفهمه که چی داره سر جامعه می اد ، هیچ بعید نیست که سایت معلوم الحالی مثل جهان بیاد و این خبر رو مخابره کنه . به برکت حوزه و دانشگاه فهیم و انقلابی شاهد انقلاب جنسی خواهیم بود !
وای بر ما و مظلومیت امام و رهبری معظم انقلاب ما .
Iran, Islamic Republic of
در صورت پاین آمدن تورم اقتصادی زمینه ازدواج جوانان فراهم می شود و مسایل مورد تحت تا حدودی کنترل خواهد شد به نظر بنده این عملی ترین راه است
Japan
واقعا که/ ما تو این خارجه از این چیزا ندیدیم. چه خبره تو ایران والا ادم وحشت میکنه باد اونجا زندگی کنه.
حلا اینا که موافقن ایا حاضرن با یکی از این خانمهای فداکار ازدواج دائم کنند؟1 همچین زنی میتونه مادر باشه زن باشه سالم باشه؟
اصلا پسرایی که با این خانهها ...دیگه زن نخواهند گرفت اگه هم بگیرن وضعشون ملومه
Iran, Islamic Republic of
به والله آدم از خواندن اين خبر دل هر مومني به درد مياد اخه اگر قرار بود اين اتفاقات بيفتد كه انقلابي لازم نبود .عوض اينكه همفكر دولت در سرو سامان دادن به جوانان باشند پيشنهاد داير نمودن .... ميدهند به خدا با اين همه شهيد و با اينهمه فداكاريها و ايثارگريها ودر كشوري كه نامش متبرك به نام اسلامي ميباشد وقتي اين خبر را خوانده از آقا بقيه الله و رهبر عظيم الشانمان خجالت كشيدم
كريم ايراني
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ضمن رد شديد پيبشنهاد جناب دكتر كه معلوم نيست منظورش از ساخت اين خانه ها چيست معروض ميدارد كه:
اين جمله " به جوانانمان اموزش جنسي بدهيم كه تبديل به عقده نشود " از ان جمله هاي ظاهرا علمي و پر محتواي مدرن است كه وقتي در محتواي ان غور و بررسي شود پوك و بي معني بودنش اثبات ميشود . اين كلام در دوران مشكوك سازندگي و اصلاحات از پر مصرفترين جملات از سوي همانها كه اكنون يا در خارج به خيانت به كشور مشغولند يا در كشور بدنبال كودتا بر ضد اسلامند بود كه حتي به موضوع تدريس ان در مدارس تبديل شد . واين روش با تو طئه انها و خود فريبي بعضي مسئولين كم كم تبديل به فرهنگ غالب بي بندو باري در كشور شد و در عين حال با روند تجملگرائي دهشتناك حاصل از ان زمانهاي فساد انگيز در كشور ناگهان باعث كاهش شديد روند ازدواج و افزايش وحشتناك طلاق و رشد فساد و فحشا و روابط غير اخلاقي در جامعه شد .
با بررسي بيشترين معضلات در راه ازدواج بايد دولت اسلامي و حضرات علماي اعلام هر چه بيشتر در زمينه ساده زيستي و رفتار اسلامي در جامعه كار كرده وعمل نموده و در رفع مشكلات پيش پاي جوانان گامي موثر بردارند كه از ان ميان ميتوان به ساخت وساز خانه هاي كوچك كم بها و يا كرايه اي دولتي است كه شايد بتواند مشكل بي مسكني و ازدواج جوانان كم درامد را حل نمايد. در ثاني توليد و ايجاد كار براي جوانان و رفع بيكاري فزاينده در جامعه و نيز ايجاد سر گرميهاي تفريحي سالم از مهمترين كارها در برنامه هاي كشوري ميتواند باشد
Latvia
همين هزينه را با ساخت خانه هاي 30الي 40متري انجام بدهند و براي مدت 5 سال بدون اجاره در اختيار زوجهاي جوان قرار بدهند بقيه هزينه هاروخودشون مي دهند ديگر نيازي به اين پيشنهادات نيست
Iran, Islamic Republic of
این آقای استاد دانشگاه اگه حتی به اندازه ی سر سوزن اطلاعات عمومی داشت می فهمید با این کار امار بیماری های ... به شدت افزایش پیدا می کنه. اقای روشنفکر اگه ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها دوست دارن فساد جامعه رو برداره ولی تعصب بی موردشان را کنار نذارن. از مخالفان این نظر میپرسم شما با همسرتان چطور محرم شدید. چرا چیزی که اسلام اسون گرفته شما سخت میگیرید. زمان امام علی (ع) این موضوع بوده شما که سنی نیستی مخالفت میکنی؟ دوست دارین زنا جامعه رو برداره ولی حرفی از صیغه وازدواج موقت گفته نشه.(جهان اینو نزنی مدیونی)
Iran, Islamic Republic of
من جونم و در قشر جوان ميبينم چه فسادي به پا شده وعلاقه اي به ازدواج ندارن هر چه زودتر بايد اين طرح خانه های عفاف اجرا بشه و فرهنگ ازدواج موقت رواج پیدا کنه
Iran, Islamic Republic of
(همين هزينه را با ساخت خانه هاي 30الي 40متري انجام بدهند و براي مدت 5 سال بدون اجاره در اختيار زوجهاي جوان قرار بدهند بقيه هزينه هاروخودشون مي دهند ديگر نيازي به اين پيشنهادات نيست)
احسنت...به شدت موافقم.
Iran, Islamic Republic of
زیاد جدی نگیرید
ایشان در توهم تشریف دارند.
خیلی فکر کرده و به این نتیجه رسیده
بزن کف مرتب برای این روشنفکر...
Iran, Islamic Republic of
درسته كه ما مملكتمون اسلاميه . ايا فقط ما به اسلام عقيده داريم . بابا يه كم سرتونو از لاك خودتون در بيارين ببينيد اسلام كجاست و چه كساني دارن اونو اجرا ميكنن . به خدا ما از اسلام بويي نبرديم . ايا شماهايي كه مخالف اين نظريه ها هستين هيچ ميدونين در كشور ما بيش از كشور هاي ديگه اين مسايل رواج داره . واسه نمونش ترو خدا يه 5 شنبه جمعه سري به شمال كشور بزنيد ..... به خدا بيداد ميكنه تازه اين مال مایه داراست..... تو هر شهري پره . به خدا خانمها از يه شهر ديگه صبح ميان و شب دوباره بر ميگردن به شهر خودشون . فقط بدليل اين كه شناسايي نشن .
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما مشکلات جنسی در متاهلان بیشتر است یا مجردها؟به اطراف خود بیشتر دقت کنید.ایا ازدواج مرسوم امروز در جامعه ما مشکلات جنسی افراد را بعد از یک ازدواج شرعی یا رسمی حل کرده است؟ چرا؟