جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

در گالری های تهران چه می گذرد؟

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 424959
این روزها در گالری های تهران آثار هنرمندان بسیاری به نمایش درآمده است؛ این آثار و در رشته های متنوع هنرهای تجسمی چشم مخاطبان را به خود خیره می کند، و اما ببینیم در این گالری ها چه می گذرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، نمایشگاهی از عکس های دفاع مقدس در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار شده است؛ در این نگارخانه ۴۲ عکس با موضوع آزادسازی خرمشهر، مقاومت در این شهر و شادی مردم پس از آزادی آن به روی دیوار رفته است؛ از جمله عکس هایی از رسول ملاقلی پور، ناصر درخشان، سعید صادقی و رضا محمدی.

همچنین ۲۱ اثر نقاشی با موضوع دفاع مقدس در نگارخانه های استاد میرمیران و پاییز به نمایش درآمده است که در میان آن ها آثار کاظم چلیپا، ناصر پلنگی، حبیب الله صادقی، غلامعلی طاهری و مصطفی گودرزی به چشم می خورد.

در نگارخانه های استاد نامی، بهار و تابستان نیز آثاری از هنرمندان عکاس و کاریکاتوریست به نمایش درآمده است. این آثار که در نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون با موضوع نقد بنا و فضای شهری پذیرفته شده اند، ۱۴۹ اثر از ۱۰۲ عکاس و ۱۱۰ اثر از ۵۳ کاریکاتوریست هستند.

در گالری زمستان این خانه هم اثر مفهومی آیدین سلسبیلی با عنوان مأموریت به نمایش گذاشته شده است.

گالری های خانه هنرمندان ایران تا نهم خرداد ماه میزبان علاقه مندان هستند.

نمایشگاه آثار طراحی گرافیک دو هنرمند خارجی نیز که از هشتم اردیبهشت ماه در گالری های موزه معاصر تهران به نمایش درآمده بود ، فردا به کار خود پایان خواهد داد. مخاطبان می توانند امروز و فردا تا ساعت ۱۹ از آثار رودی باور از فرانسه و کن کاتو از استرالیا بازدید کنند.

نمایشگاه آثار هادی هزاوه ای در گالری شیرین با عنوان «آجر و آجر با آجر» از یکم خرداد ماه برپا شده است و به مدت سه هفته برقرار خواهد بود. این نمایشگاه نتیجه برخورد این هنرمند با فرم هندسی آجر است که به گفته خودش او را تحت تأثیر قرار داده است.

همچنین نمایشگاه آثار بزرگمهر حسین پور با عنوان «دوسالگی… گوسالگی» از امروز در گالری راه ابریشم ۲ گشایش می یابد و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. کاریکاتور مطبوعاتی، نقاشی، کمیک استریپ، انیمیشن و بخشی از کاریکاتورهای حسین پور آثاری هستند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

در گالری طراحان آزاد نیز نمایشگاه انفرادی چیدمان عکس ، فردا ساعت ۱۶ افتتاح می شود. در این نمایشگاه آثار عکس صالح تسبیحی با عنوان سوانح مرکب در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.

نگارستان آن نیز از روز جمعه (فردا) میزبان آثار بهزاد اسکندری با عنوان گرایشات عمومی خواهد شد. این نمایشگاه که ۸ خرداد ماه ساعت ۱۶ گشایش می یابد تا ۲۰ خرداد و از روزهای یکشنبه تا جمعه میزبان هنردوستان است.

در گالری آتبین هم عکس های نیلوفر تقی پور به نمایش درآمده است. این نمایشگاه انفرادی با عنوان کالبد اثیری تا ۱۲ خرداد ماه ادامه دارد.

به گفته تقی پور، کالبد اَثیری اصطلاحی در عرفان جدید است که به اولین لایه از هاله پیرامون انسان اطلاق می شود.

گالری سیحون ۲ هم نمایشگاه انفرادی نقاشی های حسین عدالتخواه را برگزار کرده است. این نمایشگاه با عنوان گذشته و حال دوره دوم، تا ۱۳ خرداد ماه، همه روزه به جز روزهای دوشنبه پذیرای علاقه مندان است. آثار حسین عدالتخواه بازتاب‏ دهنده میراث فرهنگی و ریشه‏ های محیطی و بومی او توأم با تفسیری نو و جدید از زبان شعری ادبیات و مینیاتورهای ایرانی است.

«به چپ چپ » عنوان نمایشگاهی است که با یک اثر حجمی و هفت تابلوی نقاشی از بابک روشنی نژاد، در گالری اثر برگزار شده است. در این نمایشگاه مشخصات هر اثر در کنار آن ارائه شده است که منجر به ارتباط بهتر مخاطب با آثار می شود. علاقه مندان می توانند تا ۲۹ خرداد ماه از آثار روشنی نژاد بازدید به عمل آورند.

مجسمه های زهرا محسنی نیز با عنوان «من هم رویای یک رویا را دیدم» در گالری ساربان در معرض دید مجسمه دوستان قرار گرفته است. آثار به نمایش درآمده مجموعه ای از ۹ «سر انسان امروز» است که در سبک هنرمندان معاصر و مطرح پاپ آرت دنیا ساخته شده اند. این آثار بیانگر ماشینی شدن انسان امروز، و نوعی اعتراض به آن است. نمایشگاه مجسمه های محسنی تا ۱۰ خرداد ماه همه روزه به جز سه شنبه ها بر پا است.

نمایشگاه عکس های شیرین فتحی فردا ساعت ۱۶ در گالری محسن گشایش می یابد. در این نمایشگاه حدود ۱۷ اثر در دو مجموعه انجمن دلبرکان خیالی و قهرمانان کوهستان عشق به نمایش گذاشته می شود. نمایش این آثار تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد و علاقه مندان برای بازدید از آن ها می توانند همه روزه به جز پنج شنبه ها به گالری محسن مراجعه کنند.

آثار انتخاب شده از ۱۰۰ هنرمند برای چهارمین حراج هنر مدرن و معاصر ایران که هر سال با نام حراج تهران برگزار می شود، از روز گذشته در سالن زرین هتل پارسیان آزادی تهران، در معرض مشاهده علاقه مندان قرار گرفته است و بازدید از این آثار تا پایان ساعت ۲۱ امروز امکان پذیر است. فردا ساعت ۱۸ طی مراسمی این آثار به حراج گذاشته خواهند شد.

تابلوی نقاشی از منوچهر یکتایی، اثری بدون عنوان از فرهاد مشیری، نقاشی رضا درخشانی با عنوان سرو سرخ و نقش برجسته مسی پرویز تناولی با عنوان عشاق از آثار پذیرفته شده در این حراج هستند؛ گران ترین اثری که امسال به حراج گذاشته می شود تابلوی نقاشی بدون عنوانی از سهراب سپری است که بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان تخمین زده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آخه اینم شد تیتر؟؟؟