پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲۶
به فرزاد جمشیدی برای یک انتخاب؛

تو را با "ماه خدا" بشناسیم یا با "جعفر پناهی"؟

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 174650
سرویس فرهنگ و هنر جهان ـ گفته اند وقتی نوبت پناهی رسیده، مثل همیشه مجری ها بلند گفته ای "جعفر پناهی..." و بعدتر هم به او گفته ای: "کارگردان صاحب سبک سینما" و دستت را به سمت او باز کرده ای بعد همینطور که حضار مراسم یادمان مرحوم محمد نوری داشته اند تند و تند دست می زدند، برای پناهی لبخند زده ای.

خب البته من و ما تو را جاهای دیگری هم دیده ایم. سحرهای ماه رمضان را می گویم. که لبالب سحر که می رسد، صدای تو هم گرم تر می شود و از همه می گویی. از هر آنچیز خوبی که دلهای پاک دوست دارند و ارزش هایمان محسوب می شوند. و گه گاه که بغضت هم می گیرد، ما هم همراه تو بغض می کنیم.

تو فرزاد جمشیدی خوبی هستی که سال گذشته وقتی بعد از برنامه های ماه رمضان تجلیل می شدی، آدرسمان دادی به دستور "آقا" که در مورد سیل پاکستان دغدغه دارند.

گفتی در همان برنامه از ارادتت به پیامبر و اهلبیت و کمی جلوتر هم که رسید حرفهایت، از حاج احمدی متوسلیان سخن راندی.

یادت هست آقا فرزاد...؟! از حاج احمد که می گفتی، گفتی که او به خاطر لبنان، ۲۸ سال است که نیست و من فقط يك شب در كابوس‌هايم ديدم كه يك نفر گفت نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران.

برادر خوبم، این تو بودی و این تو هستی که تمام این حرفها را نه جلوی دوربین که در یک جلسه خصوصی گفتی و حالا چگونه باید باور کرد که جدای از هر نقدی که ما به مراسم یادمان مرحوم نوری داریم، تو را دیده ایم که از جعفر پناهی هم تعریف کرده ای.

تو حتما بیشتر از ما در مورد او می دانی.

تو لابد بیشتر می دانی که پناهی در زیرزمین خانه اش لوکیشن ساخته بود تا مثلا خزعبلات ذهنی اش را پیرامون شکنجه شدن زندانیان سیاسی به تصویر بکشد. و این همان چیزیست که تو دو شب قبل از روی سهو، اسم سبک را برایش پسندیدی.

فرزاد جمشیدی عزیز، هیچ می دانی جعفر پناهی که دارد نان و نمک همین کشور را می خورد حرفی را می زند و اعتقادی را دارد که حتی زندانی های فراری به آمریکا و انگلیس هم حاضر نیستند آن را تایید کنند.

هیچ می دانی که مثلا مازیار بهاری و سارا شورد و غیره که زمانی در ایران زندانی بوده اند و اینکه در خارج از کشور به سر می برند، هرگز حاضر نشده اند حتی یک کلمه بگویند که در ایران شکنجه شده اند...؟! آنوقت تو به پناهی گفته ای صاحب سبک...؟!

تو بعضی وقت ها خیلی از مخاطبانت تعریف کرده ای. لابد الان هم قبول داری که مخاطبانت هنوز به خاطر ماه خدا و به خاطر تمام آنچه که از تو به یاد دارند، دوستت دارند.

اما حرف این است که رسم مرام و معرفت این نبود. جای تو که فرزاد جمشیدی ما محسوب می شوی، نه کنار بدحجاب هاست و نه کنار آنهایی که دو شب قبل در مقابلت تند و تند کف می زدند و تو شاید نمی دانستی که همین ها وقتی می روند آلمان، توی کافه دویچه وله می نشینند و برای رسانه های غربی خوش رقصی می کنند.

خدا کند هنوز فرزاد جمشیدی خودمان مانده باشی...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا یه کاری کرده چهرشو خراب نکنید که معاند بشه لطفا خبرو پاک کنید
Iran, Islamic Republic of
در اين دنيا همه بايد آزمايش بشوند هركسي در شرايط خاص خودش و ممتحن خبير ، بصير ، عالم ،يگانه و ... ميباشد .
Iran, Islamic Republic of
مگر آقاي جعفر پناهي گناهي مرتكب شده اند كه حتي نبايد اسم ايشان برده شود؟ آقاي جعفر پناهي از كارگردانان زبردست اين مملكت هستند. پس چرا حالا كه آقاي پناهي مي خواهند واقعيات را به تصوير بكشند همه با ايشان به مخالفت برخاسته اند؟ بنده بعنوان يك ايراني از جناب آقاي جمشيدي مجري زبردست و توانمند صدا و سيما بسيار متشكرم كه از آقاي جعفر پناهي به نيكي ياد كردند.
Iran, Islamic Republic of
فرزاد این چه کاری بود کردی ؟
United States
بعضیا نونشون تو مغلطه هست
اولا این اقای زبردست نمی خواست شکنجه رو فیلم کنه بلکه می خواست با تقلب یه مستند بسازه تا تجاوز رو فیلم کنه و به عنوان مدرک بده به کروبی
در آخر هم اگر شما وجدان داشته باشی و انصاف علی رغم دشمنی با نظام اسلامی اعمال خلاف انصاف و تقوای دیگران رو حتی در حق دشمنت تایید و حمایت نمی کنی
قرار نیست هر کی زبردسته ازش تقدیر بشه اینطور باشه چرچیل هم در سیاست (به معنای پدر سوختگی البته) زبردست بود پس لابد از نظر شما باید ازش تقدیر بشه البته توی حوزه خودش!
انصاف داشته باشید لطفا
Iran, Islamic Republic of
توقع از این مجری نداشتیم حال اگر مجری دیگری که زیر ابرو ور می داره و می خواد همه خوشگل باشن بود یه چیزی ولی تو دیگه چرا؟؟؟؟!!!!
Russian Federation
قابل توجه آن آقای سینه چاک پناهی عرض کنم که پناهی نمیخواست فیلم شکنجه معمولی را بسازد بلکه میخواست فیلمی در مورد شکنجه موهوم و دروغین جنسی بسازد که دستگیر شد.
تهمتی به این بزرگی به نظام اسلامی زدن جرم کمی نیست.
United States
برای یک دستمال قیصریه رو به آتیش نکشید
زود جوگیر نشید و این بزرگوارو خراب نکنید
بهتره با خودش یه مصاحبه بکنید تا قضیه روشن بشه
Iran, Islamic Republic of
باور اینکه آقای فرزاد جمشیدی از جعفر پناهی تعریف کرده خیلی مشکله.
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شكر اگر هيچ كاري بلد نباشيم خوب مي تونيم شخصيت افراد رو خراب كنيم و به راحتي در مقابل نظام قرار بديم من واقعا فرزاد جمشيدي رو دوست دارم خواهش مي كنم در آستانه ماه مبارك رمضان چهره اين شخص رو خراب نكنين سال گذشته كه ربناي شجريان رو از مردم گرفتين و حتما امسال مي خواهين صدا و اجراي فرزاد جمشيدي رو ازمون بگيرين
Iran, Islamic Republic of
اقای جمشیدی امام حسین (ع) به این خاطر به شهادت رسید که دستش رادر درست نا اهلان وطاغوتیان نگذاشت وبیعت نکرد .. اقای جمشیدی مطمئن باش که اقای پناهی از سر دلسوزی برای ایرا ن این فیلم را نساخت بلکه برای خیانت وخوشایند غرب و چند روز تفریح در غرب وجایزه، داشت این فیلم چرندش رامی ساخت امیدوارم که خدا جواب اورا بدهد
Iran, Islamic Republic of
مگه الزاما هر چیزی که یک مجری من جمله ایشان در چند برنامه تلوزیونی آن هم باقواعد سازمان صدا و سیما می گوید اعتقاد شخصی ایشان است.
نه!
Iran, Islamic Republic of
من تا قبل از اینکه با اقای جمشیدی در وزارت بازرگانی بعنوان مدیرکل روابط عمومی همکار نشده بودم واقعا از برنامه های سحرش لذت می بردم اما متاسفانه ایشان ... تا اینکه عزل شد. واقعا متاسفم که توسط رسانه ملی با احساسات مردم اینگونه بازی می شود.
Iran, Islamic Republic of
تاثیر جو وزارت ارشاد.اخه ایشون مشاور وزیر ارشاد شدن.جو وزارت ارشاد اینقدر ضد فرهنگی و مسمومه که نیرویی ارزشی مثل جمشیدی رو هم در خودش حل میکنه.
Iran, Islamic Republic of
بعضیها به حال خود رها شده اند.
خدایا ما را به حال خود وا مگذار.الهی آمین.
Iran, Islamic Republic of
آخه به مجری های برنامه های زنده ی اینجوری خیلی پول می دن شاید این بنده خدا هم دغدغه مالی داشته که اینجوری سنگ تموم گذاشته ولی به هر حال ما انتظار دیگه ای از ایشون داریم مثل همون انتظاری که از حاتمی کیا داریم و بچه های هنرمند قلیلی که تو خط انقلابن...
Iran, Islamic Republic of
در حرفه بازی گری مجری گری صحبت ها و موضع گیری ها بر اساس اعتقادات شخصی نیست آنها به این کار به عنوان یک حرفه نگاه می کنند و خودشان را هنر پیشه می دانند و هنرشان این که نقش بازی کنند اگر شبکه ای به آنها پول بدهد آنها برایش هرچه بخواهد در می آورند. حداقل این موضوع در چند سال اخیر به عیان مشاهده شده است.
فرزاد اعتراف کن اشتباه شده است.
بگذار فرزاد جمشیدی سحرهای ماه رمضون بمانی
چه تناسبی بین خوبیهایی که در سحرها می گویی با رفتار و شخصیت وطن فروشانه پناهی وجود دارد.
آقای جمشیدی با اعتراف به اشتباه مردانگی خود را نشان بده.
Iran, Islamic Republic of
ما ز یاران چشم یاری داشتیم، آقا فرزاد!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما انسان فرهیخته که تعصب کورکورانه را کنار گذاشته و با واقعیت به مسائل جامعه نگاه می کنی ///راستی سایت محترم جهان بجای این تفسیری که کردید موضوع را به نظر سنجی بگذار..
Iran, Islamic Republic of
اقايي كه مثل قيصريه زده اي لطفا اداي ادماي خونسردومعقول رودرنيار
Iran, Islamic Republic of
برادران در دراز مدت همه همینطور میشوند
Iran, Islamic Republic of
آقا فرزاد تعریف نکرده. عین حقیقت رو گفته
آقای پناهی کارگردان صاحب سبک سینماست
حالا این حقیقت برای ما تلخ است. چرا؟ چون این کارگردان صاحب سبک غربزده است. ضد حکومت حق است. ولی این دلیل نمیشود که حقیقت را کتمان کنیم
Iran, Islamic Republic of
پناهی صاحب سبک نمک بخور و نمکدان شکن است
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهي فرزاد اون رو "ماه خدايي" حفظ مي كنه وگرنه سحر شبكه يك براي ماه ربناي شجريان خواهد بود....
آقا فرزاد بسم الله حمايت از ضد انقلاب يا خروج از دايره محبت امت شهيد پرور و "ماه خدايي"...
Iran, Islamic Republic of
باید دید آن لحظه اقتضا و فضای جلسه چگونه بوده که ایشان اینطور گفته و گرنه آقای جمشیدی بسیار وارسته و باطن پاکی دارند